Bakan Uraloðlu: Kalkýnma Yolu Projesi için 1592 kilometrelik yolumuz mevcut
ABONE OL

Uraloðlu, "Karayollarý Genel Müdürlüðü (KGM) 74. Bölge Müdürleri Toplantýsý Açýlýþ Töreni"nde yaptýðý konuþmada, kurumun 85 milyon vatandaþa dokunan, 22 yýllýk eser ve hizmet siyasetinin lokomotifi olduðunu söyledi.

Bölünmüþ yol aðýnýn 22 yýl önce 6 bin 101 kilometre olduðunu ve sadece 6 ili birbirine baðladýðýný anýmsatan Uraloðlu, bugün bölünmüþ yol aðýnýn toplam 29 bin 405 kilometreye çýktýðýný ve 77 ili birbirine baðladýðýný dile getirdi.

Uraloðlu, bölünmüþ yollarýn, toplam yol aðýnýn yaklaþýk yüzde 43'ünü oluþturduðunu, tüm yol aðýnda hareket eden trafiðin yüzde 83'üne hizmet verdiðini söyledi.

Kara yollarýnda seyreden araç sayýsý artarken, bölünmüþ yollardaki hýzý iki kattan fazla yükselttiklerini, seyahat süresini de yarý yarýya azalttýklarýný anlatan Uraloðlu, böylece iþ gücü ve akaryakýt tasarruflarýyla ülke ekonomisine katký saðladýklarýný bildirdi.

Uraloðlu, son 22 yýlda 3 bin 920 köprü inþa ederek, ülkedeki toplam köprü uzunluðunu 777 kilometreye ulaþtýrdýklarýnýn altýný çizerek, "Tünel uzunluðumuzu ise 14 kat artýrarak, 753 kilometreye çýkardýk." diye konuþtu.

Otoyol aðýnýn 2003 yýlý öncesinde 1714 kilometre olduðunu dile getiren Uraloðlu, "Otoyol aðýmýzý 3 bin 726 kilometreye ulaþtýrdýk. Ýleri teknoloji gerektiren büyük ölçekli projelerde ulaþým altyapýsýný çaðýn ilerisine taþýdýk." ifadelerini kullandý. Uraloðlu, Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü gibi büyük projeleri de hayata geçirdiklerini hatýrlattý.

- "KALKINMA YOLU PROJESÝ ÝÇÝN 1592 KÝLOMETRELÝK YOLUMUZ MEVCUT"

Uraloðlu, uluslararasý standartta yol aðýyla kuzeyi-güneye, doðuyu-batýya baðladýklarýný belirterek, þu deðerlendirmede bulundu:

"Türkiye'nin yeni Ýpek Yolu olacak Kalkýnma Yolu Projesi ve Zengezur Koridoru kapsamýnda planlanan kara ve demir yollarý için çalýþmalarýmýzý baþlattýk. Hindistan, Doðu Asya ve Basra Körfezi üzerinden Irak'a gelecek yükleri, demir yolu ve kara yolu baðlantýsýyla Avrupa'ya ulaþtýracak projelerin geniþ bir coðrafyaya fayda saðlayacaðýný öngörüyoruz. Kalkýnma Yolu Projesi'nin 1923 kilometrelik kara yolu koridoru için 1592 kilometrelik yolumuz mevcut durumda. Þanlýurfa-Ovaköy arasýndaki 331 kilometrelik yeni otoyol yatýrýmýný da planladýk."

Türkiye ile Azerbaycan arasýnda doðrudan demir ve kara yolu ulaþýmý saðlayacak Zengezur Koridoru'yla da Türkiye ile Orta Asya arasýnda yeni bir baðlantý kuracaklarýna dikkati çeken Bakan Uraloðlu, "Görüldüðü üzere Türkiye'nin sadece kendi içinde deðil, dünyaya entegre olduðu uluslararasý ulaþýmýna öncelik veriyoruz. Her birini tamamlayan ve geliþtiren yeni lojistik koridorlar oluþturarak eksik bölümlerimizi hýzla tamamlýyoruz." dedi.

- BÖLÜNMÜÞ YOL AÐI 2053'E KADAR 38 BÝN 60 KÝLOMETREYE YÜKSELECEK

Uraloðu, "2053 Ulaþtýrma ve Lojistik Ana Planý"ný hazýrladýklarýný anýmsatarak, 2053'e kadar bölünmüþ yol aðýný 38 bin 60 kilometreye yükseltmeyi hedeflediklerini bildirdi.

Hýzla geliþen otonom araç, araç-araç, araç-altyapý haberleþme teknolojileri gibi yeni nesil teknolojilerin takibi amacýyla, ülke için bu alanda ilk örnek çalýþma olacak "Kooperatif Akýllý Ulaþým Sistemleri Uygulama Koridoru"nun kurulmasý için çalýþmalara baþladýklarýnýn altýný çizen Uraloðlu, Ýstanbul'da Hasdal ve Ýstanbul Havalimaný arasýnda kurulacak koridorla kazalarýn ve trafik sýkýþýklýðýnýn azaltýlmasýný, trafik güvenliðinin saðlanmasýný, yakýt tüketimi ve çevresel olumsuz etkilerin düþürülmesini amaçladýklarýný söyledi.

Karayollarý Genel Müdürü Ahmet Gülþen de kamu kaynaklarýnýn etkin kullanýmýný gözetmeye devam edeceklerini belirterek, Kurum olarak bu yýl 326 kilometre bölünmüþ yol, 270 kilometre tek yol, 1063 kilometre bitümlü sýcak karýþým kaplamalý yol, 5 bin 325 kilometre sathi kaplamalý yol, 17 tünel, 163 köprü ve 25 tarihi köprü yapýmýnýn planlandýðýný ifade etti.