Bakan Uraloðlu: Yýllýk 190 milyon tasarruf saðlayacaðýz
ABONE OL

Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Abdulkadir Uraloðlu, 3 Mayýsta hizmete açýlan Zigana Tüneli hakkýnda yazýlý bir açýklama yayýmladý. Zigana Tünelinin, Avrupa'nýn en uzun, dünyanýn ise 3'üncü en uzun çift tüplü karayolu tüneli olduðunu belirten Uraloðlu, "Limana, turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akýþý saðlanmýþ, yurtiçi karayolu ulaþýmý ile uluslararasý ticaretin daha hýzlý ve güvenilir yapýlmasýna katkýda bulunuyor. Tünelimiz 1,5 ayda 251 bin 100 araca hizmet verdi. Yýllýk 190 milyon tasarruf saðlayacaðýz" dedi.

YÜZDE YÜZ YERLÝ, MÝLLÝ KAYNAKLAR KULLANILDI

Yeni Zigana Tüneli'nin, Trabzon'u Gümüþhane, Bayburt, Aþkale ve Erzurum'a baðlayan bir tünel olduðunu ve yüksek yoðunlukta trafik yükü taþýyan bir güzergâhta inþa edildiðini ifade eden Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Abdulkadir Uraloðlu, "Zigana Tüneli ve baðlantý yollarýnýn yapýmý, tasarýmý ve kontrolünde yüzde yüz yerli ve milli kaynaklar kullanýlmýþ ve proje Türk mühendisleri ve iþçileri tarafýndan inþa edilmiþtir" ifadelerini kullandý.

YILLIK 190 MÝLYON TASARRUF SAÐLANACAK

Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Abdulkadir Uraloðlu, tünelin hizmete açýlmasýyla birlikte kýþ þartlarýnda kesintiye uðrayan trafiðin kesintisiz ve konforlu akýþýnýn tesis edildiðini belirterek, "Zamandan 57 milyon TL, akaryakýttan 133 milyon TL olmak üzere yýllýk toplam 190 milyon TL tasarruf saðlamýþ oluyoruz" dedi.

SEYAHAT SÜRESÝ ORTALAMA 20 DAKÝKAYA ÝNDÝ

Yeni Zigana Tüneli, 12 metre geniþliðindeki mevcut devlet yolunun, 2x2 þeritli bölünmüþ yol haline getirildi. Proje ile mevcut güzergâh üzerinde bulunan 90 adet viraj ortadan kaldýrýldý. Eðim yüzde 7,7'den yüzde 3,3'e düþürülerek yolun geometrisi iyileþtirildi. Güzergâh 8 kilometre kýsaltýldý, seyahat süresi otomobiller için 10 dakika, aðýr tonajlý araçlar için 60 dakika olmak üzere ortalama 20 dakika indirildi. Karbon salýnýmý 16 bin 598 ton azaltýlarak, sürücülere daha güvenli ve konforlu bir ulaþým imkâný saðlayan proje ile ayrýca, mevcut Trabzon-Gümüþhane hattýnda bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taþ düþmesi gibi problemler ortadan kaldýrýldý.

  • google seo uyumlu etiketler
  • SPOT haberleri
  • teknoloji geliþmeleri
  • dijital medya