TGRT Haber'de gündem özel programýna konuk olan Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Abdulkadir Uraloðlu, Osmangazi Köprüsü'nün ve Ýstanbul Ýzmir Otobaný'nýn trafiðe çok önemli katkýlar sunduðunu daha önceleri 8,5 saat süren yolculuðun 3,5 saate düþtüðünü kaydetti. Osmangazi Köprüsü'nün günlük geçiþ garantisinin 40 bin araç olduðunu, bugün ortalama 60 bin aracýn köprüyü kullandýðýný hatýrlatan Bakan Uraloðlu, otobanda da 4-14 Nisan bayram tatili süresince 2 milyon 857 bin 657 aracýn geçtiðini ve rekor kýrýldýðýný hatýrlattý.
Osmangazi Köprüsü'nün 2016 yýlýnda açýldýðýný ifade eden Bakan Uraloðlu, "Eskiden Ýstanbul'dan Ýzmir'e 8,5 saat süren yolculuktan bahsediyoruz. Bayramlar hariç. Þu anda 3 saat hatta 3,5 saatte biten yolculuk. Bu köprü ve otoyolu yapmamýþ olsaydýk 12 saat süren yolculuk yaþanacaktý. Kamu yatýrýmlarýnýn yapýlmasýyla ilgili birkaç yöntem var. Ankara Ýzmir otoyolunu dýþ kredi ile yapýyoruz. Çalýþmalarýmýz devam eden Kapýkule Çerkezköy arasýnda milli bütçeden yapýlan bölüm ve dýþ kredi ile yapýlaný var. Yap iþlet devret üçüncü alternatif. Burada projeyi yaparken oraya koyduðumuz sayýlarý geçmiþ durumdayýz. Öngörülen trafikle beraber, kaç lira geçiþ ücreti olursa finanse edilir, bunu dikkate alarak afaki olmadan yapýyoruz. Osmangazi köprüsünde garanti edilen geçiþ sayýsý 40 bindir. Þu andaki ortalama günlük 60 bindir. Sayýnýn 1,5 katýna geldik. Bayramda 13 Nisanda 117 bin araç geçti ve rekor kýrýldý. Ücret noktasýnda henüz karþýlamýyor. Vatandaþýmýz daha rahat geçsin diye ücretleri indirim yaparak firmaya uygulatýyoruz. Karayollarý Genel Müdürlüðü'nün kendi iþlettiði otoyollarý fiyat güncelmesine dahil edelim. Osmangazi Köprüsü'nü açtýðýmýzda geçiþ ücreti 35 dolardý, 15 dolara indirip açmýþtýk. Ayný zamanda o dönemde 20 litre akaryakýta karþýlýk geliyordu. Bugün 900 lira gibi bir rakam yapar. Ancak güncelleme ile yarýsýna geldik. Vatandaþlarýmýzý ve nakliyecileri rahatlatacak bir durumda olduðumuzu söyleyebilirim" dedi.
Ýstanbul Ýzmir otobanýnda en yoðun bölgenin Bursa olduðuna dikkat çeken Bakan Uraloðlu, "Bursa'da mevcut çevre yolu ayný zamanda þehir içi gibi kaldý. Günlük araç geçiþleri 100 binleri geçti. Orada daha kuzeyden ikinci bir otoyol projesine baþlandý. Orayý çözeceðiz. 40 kilometre civarýnda yeni bir otoyol yapacaðýz. Bursa geçiþini kapsayacak bir otoyol olacak. Ýstanbul'dan gelip Osmangazi Köprüsü'nü geçip Bursa'ya giriþte yani Ovakça yakýnlarýnda mevcut çevre yoluna gelmeden kuzeyden ayrýlýp Bursa'yý kucaklayýp Susurluk istikametine doðru gidip baðlayacak olan bir yeni yol yapýyoruz. Baþladýk. Burayý rahatlatmýþ olacaðýz." Ýfadelerini kullandý
Demiryolu ulaþýmýnýn rahatlamasýyla Bursa'nýn daha da önem kazanacaðýna vurgu yapan Bakan Uraloðlu, "Eskiþehir üzerinden Bursa'ya baðlanacak projemiz var. Ýstanbul'dan bir anda yüksek hýzlý trenle Ýzmir'e gelecek bir baðlantý yapmýþ olacaðýz" diyerek Ankara Bursa hýzlý tren projesine dikkat çekti.