Uraloðlu, Azerbaycan'ýn baþkenti Bakü'de düzenlenen Birleþmiþ Milletler (BM) Ýklim Deðiþikliði 29. Taraflar Konferansý'nda (COP29) basýn mensuplarýna deðerlendirmelerde bulundu.
Azerbaycan'ýn COP29'u çok iyi organize ettiðini, her þeyin yerli yerinde olduðunu söyleyen Uraloðlu, tebriklerini iletti.
Bakan Uraloðlu, Türkiye'nin 2053 sýfýr emisyon hedefi bulunduðunu bildirerek bunu gerçekleþtirmek için elektrikli kara taþýtlarýndan metrolara kadar her türlü planlamayý yaptýklarýný belirtti.
Bisiklet ve skuter kullanýmýný teþvik etme konusunda þehirlerde birçok düzenleme yaptýklarýný aktaran Uraloðlu, merkezi hükümet ve yerel yönetimlerle beraber gerekli altyapý çalýþma ve teþviklerini hayata geçirdiklerini ifade etti.
Uraloðlu, liman ve havalimanlarýnda emisyon salýmlarýný azaltma konusunda çalýþmalarda bulunduklarýný vurgulayarak "Türkiye'deki 58 havaalanýnýn 50'si karbon sertifikasý almýþ durumda. Bu da dünyada en yüksek oranlardan bir tanesi." diye konuþtu.
Türkiye'nin konumu dolayýsýyla 67 ülkenin sadece 4 saatlik bir uçuþla gidebileceði noktada bulunduðunu, bunun da 1,5 milyar insana eriþim olanaðý anlamýna geldiðini belirten Uraloðlu, þunlarý kaydetti:
"Sadece bu coðrafyada yaklaþýk 51 trilyon dolarlýk bir gayrisafi milli hasýla ve yýllýk da 12 trilyon dolarlýk bir ticaret hacmi var ama global olarak düþündüðümüzde ulaþým koridorlarýnýn ticarette çok büyük önemi olduðunu biliyoruz. Bizim de bu noktada gayretlerimiz var. Azerbaycan'ýn da dahil olduðu, Çin'den çýkýp Avrupa'nýn en batýsýna, Londra'ya kadar giden Orta Koridor'da biz de bulunuyoruz. Bu koridorun daha nasýl geliþtirilebileceðini, elektrikli trenlerin nasýl kullanýlmasý gerektiðini konuþuyoruz. Çünkü buradaki kapasiteler önümüzdeki süreç içerisinde artacaktýr. Dolayýsýyla dizel ya da fosil yakýtlý lokomotiflerin emisyon salýnýmý artacaktýr. Biz de ülkemizde elektrikli trenleri ve lokomotifleri geliþtiriyoruz."