Bakanlýk Influencerlar için harekete geçti! Ýsimleri tek tek yayýnlanacak
ABONE OL

Ticaret Bakanlýðý, 'Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eðitim Programý' ile ilk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip sosyal medya etkileyicilerine (influencer), pazarlama iletiþiminde dikkat etmeleri gereken yasal ve etik ilkelere iliþkin eðitim verileceðini açýkladý.

Bakanlýktan yapýlan açýklamada, "Günümüzde dijitalleþmenin ve sosyal medya kullanýmýnýn artýþýyla birlikte sosyal medya mecralarý üzerinden yapýlan reklam ve paylaþýmlarýn tüketicilerin tüketim alýþkanlýklarýný ve satýn alma tercihlerini doðrudan etkilediði görülmektedir. Tecrübe etmekte olduðumuz bu dijital geliþmeler; tüketicilerimizin sosyal medya reklamlarý yoluyla daha fazla maðdur edilmesi riskini de beraberinde getirmektedir. Ticaret Bakanlýðý'mýzca hem tüketicilerin sosyal medya platformlarýnda en iyi þekilde korunmasý hem de reklam verenlerin daha saðlýklý ticari bir iletiþim kurabilmesi amacýyla; Ticaret Bakanlýðý, Hazine ve Maliye Bakanlýðý ve Reklam Özdenetim Kurulu iþ birliðiyle 'Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eðitim Programý' hayata geçirilmiþtir" denildi.

16 Ekim'de Türkiye Odalar ve Borsalar Birliði'nin ev sahipliðindeki eðitim programýna iliþkin, Ticaret Bakanlýðý Tüketicinin Korunmasý ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüðü Reklam Kurulu Baþkanlýðý, Hazine ve Maliye Bakanlýðý Vergi Denetim Kurulu Baþkanlýðý, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam sektörü temsilcileri ve kamuoyunda 'influencer' olarak bilinen ve takipçi sayýlarýyla etkileyici güçleri yüksek sosyal medya etkileyicilerinin katýlýmýyla tanýtým toplantýsý düzenlendiði belirtildi.

1 YIL SÜREYLE 2 AYDA BÝR YÜZ YÜZE EÐÝTÝM

Açýklamaya göre; tüketici haklarýndan vergi mevzuatýna, sosyal medya reklamlarýnýn etik kurallar çerçevesinde nasýl yönetileceðinden reklamda kiþisel verilerin korunmasýna kadar geniþ bir yelpazede güncel bilgilerin aktarýlacaðý 'Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eðitim Programý' ile sosyal medya etkileyicilerinin daha þeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayýþýný benimsemesi amaçlanýyor. Ýlk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip sosyal medya etkileyicilerinin katýlabileceði eðitim programýnda, sosyal medya etkileyicileri pazarlama iletiþiminde dikkat etmeleri gereken yasal ve etik ilkeleri öðrenme fýrsatý bulacak. Ýlki 25 Kasým'da düzenlenecek ve 1 yýl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapýlmasý planlanan eðitimi tamamlayan katýlýmcýlara, katýlým belgesi verilecek ve isimleri Reklam Özdenetim Kurulu'nun internet sitesinde yayýmlanacak. Böylelikle yasal, etik ve sorumlu pazarlama iletiþimi deðerlerini destekleyen sosyal medya etkileyicileri, markalarýn gözünde de kendilerini farklý kýlacak.

Açýklamada, "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eðitim Programý' ile sosyal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli bilincin kazandýrýlmasý ve böylece tüketicilerin doðru bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi amaçlanmakta olup geleneksel mecralarda olduðu gibi dijital mecralarda da tüketicilerimizi en üst düzeyde korumak için gerekli çalýþmalar bakanlýðýmýzca hassasiyetle yürütülmektedir" denildi. (

  • sosyal medya eðitim
  • etkileyici sorumluluk
  • etik veri açýklýðý