Konya Ovasý Projesi (KOP) Bölge Kalkýnma Ýdaresi Baþkan Vekili Murat Karakoyunlu, KOP Bölgesi'ndeki tarihi yerlere ulaþýmýn daha kolay ve estetik halde saðlanmasý için 'KOP Bölgesi Buharlý Tren Turizmi Projesi'ni hazýrladýklarýný belirterek, projeyle Türkiye'nin turizm mirasýnýn dünyaya daha çok duyurulmasýnýn saðlanacaðýný söyledi.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlýðýna baðlý KOP Bölge Kalkýnma Ýdaresi Baþkanlýðý, Aksaray, Karaman, Kýrýkkale, Kýrþehir, Nevþehir, Niðde ve Yozgat'tan oluþan KOP Bölgesi'nin turizm potansiyelini geliþtirecek, tarihi demiryolu mirasýna sahip çýkacak ve KOP Bölgesi'ni önemli bir turizm destinasyonu haline dönüþtürecek Buharlý Nostaljik Tren Turizmi Projesi için bir çalýþtay düzenledi. Demiryolu ve karayolu altyapýsýný kullanarak KOP Bölgesi'nin turizm potansiyelinin birbirine entegrasyonu ve yeni turizm alanlarýnýn ortaya çýkarýlmasý saðlanacak projede kamu-üniversite ve turizm sektörü paydaþlarý bir araya gelerek, yerli ve yabancý turistlerin büyük ilgi gösterdiði demiryolu turizminin nostaljik buharlý trenlerle gerçekleþmesi adýna önemli kararlar alýndý. Genç istihdamýný odaklayan projede bölgedeki turizme dayalý konaklama gün sayýsýnýn artýrýlmasý planlanýrken, bölgenin turizm altyapýsýnýn da güçlendirilmesi amaçlanýyor.
Proje hakkýnda bilgiler veren KOP Bölge Kalkýnma Ýdaresi Baþkan Vekili Murat Karakoyunlu, "KOP Bölgesi medeniyetin beþiði olan Anadolu'nun tam kalbinde yer almaktadýr. KOP Bölge Kalkýnma Ýdaresi olarak hizmet etmiþ olduðumuz 8 ilde tarihin, turizmin, kültürün, gastronominin ve turizme dair görülmesi, gezilmesi gereken birçok unsurun barýndýðý deðerler yer almaktadýr. Bu çerçevede Kýrþehir'in Kalehöyük'ünden Kýrýkkale'nin Sulu Maðara Yeraltý Þehri'ne, Yozgat'ýn Roma Hamamý'ndan Niðde'nin Nar Vadisi, Çiftehan Kaplýcalarý, Kemerhisar Ýçmesi'ne, Karaman'ýn Bin Bir Kilise, Ýnce Kilise, Meraspoli Maðarasý'na, Konya'nýn Mevlana'sý, Çatalhöyük'üne ve Nevþehir'in Ürgüp-Kapadokya peri bacalarý bölgesinden Aksaray'ýn Ihlara Vadisi'ne kadar geniþ bir coðrafyada mutlaka görülmesi gereken deðerli turizm noktalarý bulunmaktadýr. Elbette bu tarihi lokasyonlarýn gezilebilmesi, görülmesi için insanlarýn buralara ulaþýmýnýn daha kolay, daha estetik, daha nitelikli halde saðlanmasý gerekmektedir. Bu anlamda 'dünyanýn pek çok yerinde kullanýlan buharlý tren turizmi KOP Bölgesi için de deðerlendirilebilir mi' sorusundan yola çýkarak nitelikli bir proje hazýrlamaya çalýþtýk. Bu doðrultuda odak grup toplantýlarýyla projenin gerçekleþtirilebilirliðini araþtýrdýk. Turizm sektörünün duayenlerinden, üniversitelerimizdeki akademik camiadan, demiryolu iþletmeciliðinden ve bu projeye katký saðlayabilecek bütün uzmanlardan görüþ aldýk. Tüm bu çalýþmalarýn nihayetinde KOP Bölgesi'nde buharlý tren turizminin gerçekleþtirilebileceði fikrini nihayetlendirme noktasýna geldik. Bu aþamada yapmýþ olduðumuz çalýþmalar birbiri ardýna geldi. Her birinin bir sonrakine ilave edilebilecek katkýlar saðlamaya baþladýðýný gördük ve nihayetinde kamuoyuna duyurabileceðimiz büyük bir çalýþtay yapma kararýna vardýk. Bu çalýþtayýmýzda gastronomiden projenin pazarlanmasýna, turizm lokasyonlarýnýn þekillendirilmesinden hediyelik eþya ürünlerine kadar turizmi cazip, keyifli kýlacak, yabancý ve yerli turistin bölgemizde daha çok konaklamasýný saðlamaya çalýþacak altyapýlarý oluþturmaya karar verdik, çalýþtayýmýzýn da asýl ana noktasý budur" dedi.
Projenin KOP Bölgesi'ne getireceði faydalardan bahseden Karakoyunlu, ana unsurlarýnýn lokasyonlar arasý baðlantýlarý saðlamak olduðunu ifade ederek, "Bu baðlantýlarý saðlamanýn çeþitli yolarý olsa da maalesef þu anki haliyle yerli ya da yabancý turistin bir þehrimizden bir baþka þehre aktarýmýnýn yapýlmasý, oradaki konaklama gün sayýsýnýn artýrýlmasý mevcut hallerle mümkün olamadý. Biz bunun daha kýymetli ve nostaljik bir þekilde tercih edilebilir olmasý için Buharlý Tren Projesi fikrini ortaya attýk. Bu çerçevede þehirlerimizdeki her bir turistik bölge her þeyden önce daha çok bilinir olacak, bu deðerler Türkiye'nin turizm mirasýnýn dünyaya daha çok duyulmasýný saðlayacak. Bu manada bacasýz sanayi olarak bilinen turizm sektörünün ülkemiz için bilinirlilik ve ekonomik katký açýsýndan bölgeye saðlayacaðý doðrudan ve dolaylý pek çok avantajý bulunmaktadýr. Her þeyden önce biz bacasýz sanayi olan turizme bir baca oluþturmayý ve buradan buhar tüttürmeyi hedefliyoruz" þeklinde konuþtu.
Buharlý trenin oluþturacaðý çevre kirliliðine karþý günümüz teknolojisiyle tedbir aldýklarýný aktaran Karakoyunlu, "Buharlý trenin çevreye saçacaðý olumsuz etkileri gidermenin tedbirlerini, önlemlerini filtre yöntemleriyle aldýk. Bölgemize, ülkemize hayýrlý olacak, faydalý hizmetler sunulmasýný saðlayacak güzel bir projenin önemli bir çalýþtayýný bugün gerçekleþtirdik. Önümüzdeki dönemde Cumhurbaþkanlýðýmýz çerçevesinde hazýrlanmýþ olan 11. Kalkýnma Planý'nýn hedefleri arasýnda da yer alan tren turizmini ülkemize ilk defa olmak üzere kazandýrmayý hedefliyoruz. Ülkemizde halihazýrda kayýtlý olarak bulunan 163 tane buharlý tren var. Bu trenlerden 2'si Türk mühendisleri tarafýndan inþa edilmiþ, Bozkurt ve Karakurt isimleri verilmiþ. Biz bu trenlerle yola çýkmayý, iþin yerli ve milli boyutunu da projemizin içerisine dahil etmeyi planladýk. Bu çerçevede Konya'nýn Meram ilçesinde bulunan tren garý bölgesindeki tamir atölyelerinde bu iki buharlý trenimizin ufak tefek restorasyonlarla tekrar hayata geçirilebilmesini saðlayacaðýz. Daha sonra da hýzlý bir þekilde bölgemizin, ülkemizin turizmine hizmet etmek üzere bu projeyi hayata geçirmiþ olacaðýz" diye konuþtu.