Ceva Lojistik yüzde 10 büyüdü
ABONE OL

Ceva türkiye ve balkanlar genel müdürü Fuat adoran, Ceva türkiye olarak 2012 yılında yaptıkları depo, altyapı ve bilgi teknolojileri yatırımlarını, 2013 yılında imzalanan yeni kontrat anlaşmaları ile devam ettiklerini belirterek “2013 yılında mevcut müşterilerimizin yanı sıra kimya, ısıtma-soğutma ve ilaç sektöründeki yeni kontrat anlaşmalarımızla daha da büyüdük. İlaç sektöründe değişecek yönetmeliğe uyumlu olan yapımız ile 2014 yılında ilaç ve tekstil sektörlerinde yeni kontratlar ile mevcut müşteri yelpazemizi daha da artırmak istiyoruz” dedi. 2014 yılı için en önemli ikinci hedeflerinin uluslararası lojistik alanında olacağını belirten adoran “2014 yılında, Çin’den deniz yolu ile ithalat, ortadoğu ve özellikle ırak’a kara yolu ile ihracat ve dubai başta olmak üzere asya ülkeleri ile hava kargo konusundaki yeni yatırımlarımız ile mevcut dış ticaret ciromuzu yüzde 50 oranında artırmayı hedefliyoruz. Ceva’nın en büyük yapılanmalarından biri olan Çin pazarında türkiye ile lojistik çalışmalarını artırmak üzere merkez kuruldu. 2013 yılında da özellikle teknoloji alanındaki yeni anlaşmalarımızla hızlı bir büyüme yakaladık. 2014 yılında bu büyümeyi daha da artıracağız” değerlendirmesi yaptı. 2017 hedefi ilk 100 adoran 2014 yılında tehlikeli madde taşıması konusunda yürürlüğe girecek yeni yönetmeliğe de dikkat çekerek, “Ceva olarak yeni adr yönetmeliği çerçevesinde mevcut sistemimizi yeniliyoruz. bu konudaki yatırımlarımız ile sistemimiz yeni yönetmeliğe hazır hale getiriliyor” bilgisini verdi. adoran, “2013 yılını yüzde 10 büyüme ile sektör ortalamasının üzerinde kapatmayı hedefliyoruz. amacımız, her yıl yüzde 10-15 oranında organik büyüme gerçekleştirmek. türkiye’deki stratejik konumumuzu güçlendirmeyi planlıyoruz. Ceva türkiye olarak 5 yıllık büyüme stratejimizi de belirledik. 2017 yılı hedefimiz türkiye’nin en beğenilen şirketlerinden biri olmak ve ciro büyüklüğü olarak da türkiye’de ilk 100 şirket arasında yer almak. ayrıca 5 yıl içinde Ceva türkiye olarak, globalde en karlı ilk 3 şirketten biri olmayı da hedefliyoruz. bu amaçla lojistik sektörünün en hızlı büyüyen uluslararası şirketlerinden biri olup hizmet vermeye başladığımız tüm bölgelerde yatırımlar yaparak büyüyoruz” dedi. Ceva lojistik olarak globalde 170 ülkede, bini aşkın lokasyonda, 51 binin üzerinde çalışan ile faaliyet gösterdiklerinin altını çizen adoran, türkiye’nin Çin ile birlikte Ceva globalde en hızlı büyüyen ve gelişen ülkesi olduğunun altını çizdi. yeni depo yatırımı yolda Ceva türkiye’nin ağırlıklı olarak otomotiv-lastik, madeni yağ, teknoloji, dayanıklı tüketim, sağlık, endüstri, spor aletleri, oyuncak sektörleri olmakla birlikte FmCg sektörlerine hizmet verdiğini aktaran adoran, 2014 yılında 70 bin metrekarelik yeni depo yatırımı yapacaklarını da söyledi. adoran “2013 yılını toplamda 650 bin metrekare depolama alanı ile kapayacağız. 2014 yılsonunda ise 720 bin metrekare depolama alanına ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. adoran, Ceva türkiye’nin geçtiğimiz yıl yüzde 10’luk büyüme yakaladığını, bu yıl da yatırımlarını hızlandırarak, globaldeki stratejik konumunu güçlendireceğini belirtti.

Yabancılar Türkiye’de lojistik sektöründen pay almaya başladı

Türkiye lojistik sektörü son yıllarda yabancı yatırımcılar için de cazip hale geldi. bölgesindeki coğrafi avantajlarıyla lojistik üs olma yolunda ilerleyen türkiye, yabancı firmaların gözdesi konumunda bulunuyor. ancak son yıllarda yabancı plakalı araçların ihraç taşımalarından aldığı pay sürekli olarak artış gösterirken bu durum yerli lojistik firmaların yüzdelerini düşürüyor. 

ihracatta da etkin 

İhraç taşımalarının bir yıllık dönemi incelendiğinde türkiye plakalı araçların sefer sayısında yüzde 0.2’lik bir artış yaşanırken, yabancı plakalı araçların sefer sayısında yüzde 10’luk bir artış gözlendi. İhraç taşımalarında türkiye plakalı araçların pazardan aldığı pay 2011 yılında yüzde 82 iken 2012 yılında bu oran yüzde 81’e düştü böylelikle yabancı plakalı araçların aldığı pay yüzde 19’a yükseldi. 

Ciddi atılım gerekli 

batu lojistik yönetim Kurulu başkanı taner ankara, bu durumun uzun vadede yerli firmalar için bir sorun olabileceğini söyledi. ankara “Kota, vize gibi maliyet artırıcı etkenler, özellikle avrupa ülkelerine yönelik taşımalarda yabancı plakalı araçlar karşısında yerli firmaların rekabet gücünü azaltıyor” dedi. taner, ankara bu durumun önüne geçmek için dernekler ve Ulaştırma bakanlığı’nın organize olarak ciddi atılımlar yapması

DHL Express’ten ‘karbon nötr’ hizmeti

DHL express, müşterilerine yenilikçi çözümler sunma hedefi ile yaptığı yeni yatırımlarla sektörde bir ilke daha imza atarak, iş ortaklarının karbon ayak izinin azalmasını sağlıyor. dhl express’in ‘Karbon nötr’ hizmetini türkiye’de ilk yünsa kullanacak. lojistik sektöründe inovasyon lideri konumunu koruma hedefi ile hazırlanan yeni ürün, dhl express ile gönderi yapan firmaların karbon ayak izlerini azaltmalarına fırsat sunmanın yanı sıra, 7 ülkede uygulanan bm tarafından sertifikalı toplam 8 büyük çevre projesine de kaynak sağlayacak. dünyada 60 ülkede başarı ile sunulan ‘karbon nötr’ hizmeti ile ilgili bilgi veren dhl express türkiye Ceo’su markus reckling “gogreen Karbon nötr gönderilerde, ilgili veriler toplanarak dhl ağı içindeki taşıt, uçak ve binaların bilinen salınım faktörleri doğrultusunda hesaplamalar yapılıyor. global patente sahip olan salınım hesaplama sistemimiz, Co2’nin hesaplanmasından, belirlenen miktarın kesin şekilde dengelenmesine kadarki süreci doğru şekilde uygulamamıza imkân veriyor” dedi.