Daha önce Çinli markalarýn Türkiye pazarýnda dengeleri bozduðunu, üretim yapmazlarsa yaptýrýmlarýn artmasý gerektiðini açýklayan OSD Baþkaný Cengiz Eroldu, imzalanan BYD yatýrýmýný deðerlendirdi. Rekabetin pazardaki bütün oyuncularý dinç tutup, teknolojik geliþmeleri de tetikleyeceðini açýklayan Eroldu, "BYD yatýrýmý Türkiye'deki diðer oyuncular için de iyi bir þey, buradaki rekabet bütün oyuncularý dinç tutacak. Ýkincisi de Çin'den belli bir teknoloji transferi de ülkeye gelecek. Bunlarý alt alta koyduðum zaman aslýnda hükümetin koyduðu vergilerin de doðru olduðunun bir göstergesi. Baþka markalar da gelebilir. Otomotivin ekonomiye olan katkýsýna baktýðýmýz zaman, burada 1'e 3'lük bir katký görüyoruz. Yani bu ne demek, otomotiv sektöründe yapýlan doðrudan 1 liralýk veya 1 dolarlýk yatýrým aslýnda ülke ekonomisine 3 katý katký saðlýyor" dedi.
PAZAR EN BÜYÜK TEÞVÝK
Akþam Gazetesi'nin haberine göre, daha baþka markalarýn da gelmesini beklediðinin altýný çizen Eroldu, "Yatýrýmlarýn bence devamý gelebilir. OSD ile doðrudan temasta bulunan þu anda yok ama daha önce görüþtüklerimiz oldu. Bize de gelip danýþanlar oldu ama bence olabilir çünkü Türkiye hem kendisi önemli bir pazar, ben hep þunu söylüyordum zaten Türkiye'nin kendisi, pazarýn büyüklüðü bir teþvik zaten. Pazarý biz biraz daha büyütebilirsek aslýnda çok oyuncu zaten gelmeye doðru hareket edecek. Zaten hep konuþtuðumuz yeni teknolojilere yatýrým yapýlmasý da aslýnda bir ölçek sorunu. Biz Türkiye'deki ölçeði ne kadar büyütebilirsek Türk otomotiv sanayini de o kadar daha teknolojik hale getirebiliriz. Öbür türlü doðal olarak bu teknolojik ürünler pahalý yatýrýmlar belli bir ölçek olmadýðý zaman da bu iþlerin dýþýnda kalacaðýz" diye konuþtu.
YERLÝLERDE KAN KAYBI
Pazarda yerli markalarýn satýþ adetlerindeki düþüþü deðerlendiren Eroldu, "Ýlk 6 ayýn sonuçlarýna baktýðýmýz zaman büyümenin olmadýðý bir dönemden geçiyoruz. Devam eden yatýrýmlarýmýz var, bunlarýn da sonuçlarý, meyvelerini almaya baþladýðýmýz zaman bu rakamlarýn tekrar olumlu seyre doðru geçtiðini göreceðiz. Yerli üreticiler olarak kan kaybýmýz sürüyor. Yüzde 32 ile yakýn senelerin en düþük iç pazar payýný elde ettik. Biz geriledikçe maalesef dýþ ticaret açýðýnda da sektör olarak eksi veriyoruz" açýklamasý yaptý.
ÜRETÝM DÜÞTÜ PAZAR ARTTI
Otomotiv Sanayii Derneði (OSD) 2024 yýlýnýn ilk 6 aylýk dönemine iliþkin verileri de açýkladý. Geçen yýlýn ayný dönemine göre toplam üretim yüzde 4 gerileyerek 707 bin 67 adet olarak gerçekleþti. Geçen yýlýn ilk 6 aylýk dönemine göre paralel seyreden otomobil üretimi ise 460 bin 743 adet oldu.
OSD, 50 YAÞINDA
1974 yýlýnda kurulan Türkiye otomotiv sanayisinin çatý kuruluþu Otomotiv Sanayii Derneði, 50'nci yýlýný kutladý. Türk otomotiv sanayisinin geçmiþinin 1940'lara dayandýðýný söyleyen OSD Yönetim Kurulu Baþkaný Cengiz Eroldu, "Montaj sanayi olarak baþlayan yolculuðumuz ciddi bir inanmýþlýk, emek ve iþ birliði sonucunda bizi bugün 2 milyon adetlik kapasitenin üzerine taþýdý. Son 10 yýlda 248 milyar dolar ihracat ve 65 milyar dolar dýþ ticaret fazlasýyla ülke ihracatýnýn yüzde 16'sýný gerçekleþtirdik. Bugün ulaþtýðýmýz noktada 60 bini direkt olmak üzere deðer zincirinde toplam 550 binin üzerinde istihdam saðlýyoruz. Yine son 10 yýlda 11 milyar dolarýn üzerinde yatýrým yaptýk. Bugün dünyada 13, Avrupa Birliði ülkeleri arasýnda ise 4'üncü büyük otomotiv üreticisi konumuna ulaþtýk" dedi.