Dizi ihracatı 150 milyon dolara ulaştı
ABONE OL

 Deloitte Türkiye’nin Türkiye’de dizi sektörü, televizyon izleme alışkanlıkları, yapım şirketlerinin ciroları ve Türk dizilerinin ekonomiye katkısını ele alan ‘Dünyanın En Renkli Ekranı: Türkiye’de Dizi Sektörü’ araştırmasına göre Türk dizileri, yakın geçmişte Ortadoğu ve Arap ülkelerine bölüm başına ortalama 500 dolar civarında satılırken, kalite ve bilinirlikteki artış ile bu fiyat bölüm başına 200 bin dolar seviyelerine kadar çıkıyor.

Türkiye’ye ilgiyi artırıyor

Balkanlar ve Arap dünyası ile bağlar  ve fiziksel yakınlığın da etkisiyle dizi ihracatı gelirlerinin 2008’deki 10 milyon dolardan 2013’te 150 milyon dolara ulaşarak 15 kat arttığı tahmin ediliyor. Dizi ihracatı Türkiye’ye olan ilgiyi de artırıyor. Dizilerin yayınlandığı ülkelerde yapılan araştırmada; 2011 ile 2012 ve 2013 yılları karşılaştırıldığında uçuş arama motorlarında Türkiye’yi arayan kişi sayısının iki katına çıktığı belirtiliyor. Yapımcıların gelişen performans grafiğini sürdürmeleri halinde, Türk dizilerine olan ilginin artacağı öngörülüyor.