Dünya devlerinden Türkiye kararý
ABONE OL

Dünyanýn en büyük akýllý telefon þirketi üreticileri Türkiye'de yatýrýmlarýný sürdürüyor. Önde gelen cep telefonu üreticileri akýllý telefon üretim üssü olarak Türkiye'yi seçmeye devam ediyor.

Yaklaþýk 10 yýl önce Huawei'nin AR-GE merkezi ile baþlayan dijital teknoloji þirketlerinin Türkiye'ye yatýrým yolculuðu, son dönemde Xiaomi, OPPO, Samsung, TECNO Mobile, Realme ve TCL ile devam etti.

Bunlardan en sonuncusu vivo oldu. vivo, geçtiðimiz günlerde Kocaeli, Gebze Güzeller Organize Sanayi Bölgesi'nde (GGOSB) yeni üretim tesisini kurdu. Toplam 20 milyon dolarlýk yatýrýmla hayata geçirilen 12.000 metrekarelik vivo Türkiye fabrikasýnda, maksimum üretim kapasitesi ise yýllýk 5 milyon adet olarak hedefleniyor.

"TÜRKÝYE BÝZÝM ÝÇÝN KÝLÝT BÝR ROL OYNUYOR"

Hürriyet'ten Kübra Genç'in haberine göre, Konuyla ilgili açýklama yapan vivo Türkiye Genel Müdürü Ted Dai, yatýrým için Türkiye'yi seçmelerinin sebebini þu þekilde anlattý: "Biz vivo olarak, kendimizi global müþterilerimize akýllý terminal cihazlarý ve akýllý hizmetler saðlamaya adamýþ lider bir teknoloji þirketiyiz. vivo 25 yýl önce Çin'de kurulduðu günden bu yana kendini trend belirleyen akýllý mobil ürünler üretmeye adamýþtýr ve Çin'in önde gelen teknoloji þirketlerinden biri ve artýk global bir teknoloji þirketi olmuþtur. Uluslararasý pazarlardaki köklerimizi derinleþtirirken yerel üretimi artýrmayý amaçlayan "Daha Yerel, Daha Küresel" stratejimiz doðrultusunda dünya genelindeki ayak izlerimizi güçlendirirken Türkiye bizim için kilit bir rol oynuyor. Þirketin yeni üretim tesisinin Türkiye'deki geliþimi, vivo'nun küresel üretim yeteneklerini geniþletme ve uluslararasý geliþimini hýzlandýrma konusundaki kararlýlýðýný ve adanmýþlýðýný yansýtýyor. Türkiye pazarýna yapýlacak yatýrýmýn vivo'nun daha küresel bir marka olmasýna yardýmcý olacaðýna inanýyoruz."

3 YILDA HEDEF 2000 KÝÞÝLÝK ÝSTÝHDAM

Dai istihdam hedeflerinden de bahsetti ve "Fabrika yatýrýmýmýz ile beyaz ve mavi yaka olmak üzere 3 yýl içerisinde yerel olarak 2000'den fazla kiþiye iþ imkaný saðlamayý planlýyoruz. Tesisimiz, ayný zamanda yerel ekonominin geliþtirilmesine ve yerel istihdamýn güçlendirilmesine önemli katkýlar saðlýyor. Bu anlamda yatýrýmlarýmýza ve istihdam yaratmaya devam edeceðiz" dedi.

Dai Türkiye'deki hedeflerinden de bahsetti. Dai, "Öncelikli hedeflerimiz, vivo olarak Türkiye pazarýnda yer edinmek ve Türkiye'deki kullanýcýlarýn ilk 5 markasýndan biri olmak. Bu hedeflerimiz doðrultusunda vivo markasýnýn tüm Türkiye'de tanýnýrlýðýný ve bilinirliðini artýrmak üzere farklý ve iddialý çalýþmalara da imza atacaðýz. Bildiðiniz gibi 2020 Aralýk ayýnda TFF ve Türkiye Erkek A Milli Futbol Takýmý Ana Sponsoru ve Resmi Akýllý Telefonu olduðumuzu duyurmuþtuk. Ýlerleyen dönemlerde de yeni projelerimizle marka bilinirliðimizi artýrýrken, pazara sunacaðýmýz yeni ürünlerle de vivo markasýný Türkiye'de saðlamlaþtýracaðýz" açýklamasýnda bulundu.

"TÜRKÝYE KÖPRÜ OLACAK"

Xiaomi, mart ayýnda 30 milyon dolarlýk yatýrým yaparak Ýstanbul'da açýlýþýný yaptýðý fabrika ile Türkiye'de telefon üretimine baþlamýþtý. Konuyla ilgili 'Türkiye, Xiaomi'nin küresel geniþleme yolculuðunda en önemli pazarlardan biri' açýklamasýnda bulunan Xiaomi Türkiye Ülke Müdür Yardýmcýsý Ýrfan Öztürk, "Yaklaþýk iki yýl önce resmi olarak Türkiye'ye geldiðimizden beri, yerel tüketicilerin ihtiyaçlarýna cevap vermek için giderek daha fazla yenilikçi ürün getiriyor ve kendimizi Türkiye'de yerli bir þirket gibi görüyoruz. Ortaðýmýz Salcomp ile uzun vadeli yatýrým ile bu fabrikayý kurduk ve bu sayede harika ürünlerimizi adil fiyatlarla yerel tüketicilerimize mümkün olduðunca hýzlý bir þekilde ulaþtýrmayý hedefliyoruz. Türkiye, dünyada üretime baþladýðýmýz dördüncü ülke oldu ve bunun için gerçekten heyecanlýyýz. Türkiye, Avrupa, Orta Doðu ve Afrika'ya açýlýmýmýz için bir köprü olacak" dedi.

"YATIRIMLARIMIZA DEVAM EDECEÐÝZ"

Türkiye'de planlanan istihdam rakamlarýyla ilgili 'Þu an için Avcýlar fabrikamýzda 700'den fazla kiþiyi istihdam ediyoruz. Bu yýlýn sonunda bu sayýyý toplamda 2000'e ulaþtýrmayý hedefliyoruz' diyen Öztürk "Kýsa süre önce Avrupa'nýn bir numaralý akýllý telefon þirketi olduk ve Türkiye'deki hedefimiz de hem satýþ hem de müþteri memnuniyeti açýsýndan Türkiye'de bir numaralý teknoloji þirketi olmak. Bu kapsamda hem maðaza sayýmýzý hem de satýþ sonrasý aðýmýzýn eriþilebilirliðini ve hizmet kalitesini artýrmak için çalýþýyoruz. Türkiye'deki ilk Xiaomi Maðazamýzý Eylül 2018'de Vadi Ýstanbul Alýþveriþ Merkezi'nde açtýk. Bugün itibariyle Türkiye genelinde toplam 31 þehirde 62 Xiaomi Maðazasý bulunuyor. Pandemiye raðmen yatýrýmlarýmýza devam edeceðiz, ürün ve hizmetlerimizi mümkün olduðunca çok sayýda Türk tüketicisine ulaþtýrmak için Türkiye genelinde yeni Xiaomi maðazalarý ve servis merkezleri açmaya devam edeceðiz" açýklamasýnda bulundu.

"ÇOK HEYECAN VERÝCÝ BÝR PAZAR KONUMUNDA"

TCL Mobil Türkiye Ülke Müdürü Serhan Tunca, yatýrým için Türkiye'yi seçmelerinin sebeplerini sýraladý ve "Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. TCL, Türkiye'de yerli üretim operasyonuyla ilgili kararýný ana merkezde çok hýzlý bir þekilde aldý. Ülkemizin sahip olduðu nitelikli iþ gücü, ülkemizin stratejik konumu ve dinamik nüfusuyla TCL için çok heyecan verici bir pazar konumunda bulunuyor. Bildiðiniz gibi TCL olarak uzun zamandýr Alcatel ve TCL marklarýyla faaliyet gösteriyoruz. Ülkemizin içinden geçtiði teknolojide yerellik hamlesi içinde biz de yer almak istedik ve bu stratejik adýmý atmýþ olduk" dedi.

ÝSTÝHDAM SAYISI ARTACAK

Tunca istihdam sayýsýyla ilgili yaptýðý açýklamada "TCL olarak yerli üretim sürecine baþlamamýzla birlikte ilk etapta 100 kiþilik bir istihdam saðladýk. Üretim kapasitemizin artmasýyla birlikte bu sayý da artacaktýr" dedi. Yeni projelere de deðinen Tunca, "Baþlangýç olarak iç pazar hedefimiz var ancak TCL küresel seviyede de Türkiye'de atýlan bu önemli adýmdan dolayý çok heyecanlý. Yerli üretime baþladýktan ve ürünlerimiz iç pazardaki kullanýcýlarýmýzla buluþturduktan sonraki ilk hedefimiz, üzerinde "Made in Türkiye" yazan cihazlarýmýzý farklý ülkelere de ulaþtýrmak. Bu konuda da fizibilite çalýþmalarýmýzý sürdürüyoruz" açýklamasýnda bulundu.

YATIRIM OLARAK TÜRKÝYE'YÝ SEÇEN DÝÐER ÞÝRKETLER

- OPPO: Mart ayýnda Tuzla'da 12 bin metrekare kapalý alana sahip bir fabrikada üretime baþladýðýný duyuran OPPO, Türkiye'de üretilen ilk modeli olan OPPO A15s'in ardýndan "Made in Turkey" ibaresiyle gelen ikinci telefonu Reno5 Lite'yi de kullanýcýlarýn beðenisine sundu.

- SAMSUNG: Türkiye'de üretime baþlayan Samsung, "Sunny" markasýyla üretim yapan Atmaca Elektronik'le anlaþtý. Samsung'un Türk yapýmý cep telefonlarý, "Türkiye'de montajlandý" yazýsýyla maðazalardaki yerini almaya baþladý.

- TECNO MOBÝLE: 35 milyon dolarlýk yatýrýmla Türkiye'de üretime baþlayan TECNO Mobile, Pendik'te bulunan fabrikada yaklaþýk 1.000 kiþilik bir istihdam yaratmayý hedefliyor. TECNO Mobile'in yüzde 10 pazar payý hedefi doðrultusunda Türkiye'deki yatýrýmlarý uzun vadede artýrýlacak.

- REALME: Akýllý telefon üreticisi Realme de sosyal medya hesabýndan yaptýðý açýklamada, Türkiye'de üretime baþlayacaklarýný duyurdu.