Avrupa’da yaşanan ekonomik kriz üzerine Türkiye turizmde hem hedefini, hem de reklam stilini değiştirdi. Önümüzdeki yıl önemli futbol kulüplerinin maçları arasına Türkiye reklamı konulacak. Yine önemli kentlerin meydanlarını da Türkiye reklamları süsleyecek. Turizm Bakanlığı’nın 2013 yılında yapacağı etkinliklerden bazıları şöyle:
-Destinasyon odaklı tanıtım yapılacak. Deniz, kum ve güneşten farklı seyahat motivasyonlarına odaklanarak Türkiye’nin ürün çeşitliliği vurgulanacak. Antalya, Muğla ve Kapodakya gibi destinasyonların kısa tatiller için önemli bir alternatif olarak konumlandırılması sağlanacak.
-Reklam faaliyetleri tüm dünyada yürütülecek. Hedef pazarlarımızda en çok okunan gazete ve dergilere reklam verilecek. Taksi ve otobüs giydirme, metro ve havaalanı reklamlarına daha fazla ağırlık verilecek.
-Türkiye’yi dünyanın sayılı başkentlerinde tanıtan özel açıkhava kampanyaları yapılacak. New York Times Square, Londra’da Piccadily Meydanı, Milano’da Buenos Aires, Berlin’de Sony Center, Moskova’da caddelerde görkemli panolar ve bilbord’larda ülkenin tanıtımı yapılacak.
-İngiltere Premier Ligi’nde 31 milyon izleyiciye ve en çok kupaya sahip olan Liverpool Kulübü ile yeni sezon için anlaşma yapılacak. Bu kapsamda Liverpool FC televizyonunda Türkiye reklamları yayınlandı, Liverpool Kulübü Dergisi ve bültenlerinde reklam yapılması sağlanacak.