Herbalife Türkiye’de yatırıma göz kırpıyor
ABONE OL

Dünyada 6 bölge üzerinden 88 ülkede kilo kontrolü, beslenme ve kişisel bakım ürünleri alanında faaliyet gösteren Herbalife, Türkiye’yi stratejik pazar olarak seçti. Faaliyet gösterdikleri ülkeler içinde en hızlı büyüyenlerden birisinin Türkiye olduğunu belirten Herbalife’ın Dünya Başkanı Des Walsh, Türkiye’de artan genç nüfus ile sağlıklı ve aktif yaşam bilincindeki yükselişin kendilerini heyecanlandırdığını söyledi. Des Walsh: “Herbalife olarak dünyada perakende satış ciromuz 6 milyar dolar. Son 10 yıldır ortalama büyüme oranımız yüzde 13 oldu. Son 16 çeyrektir de çift haneli büyüme rakamlarına ulaştık. Türkiye’nin de içinde bulunduğu EMEA Bölgesi’ndeki büyümemiz ise bu yılın ilk 6 ayında çift haneleri buldu. 2013 yılının ilk altı ayında Türkiye’de ise yüzde 17 büyüdük. Bu performansın devam etmesi durumunda Türkiye’de bir yatırım planlayabiliriz” dedi.

Türkiye’de 30 bin istihdamı var

Herbalife’ın Türkiye’de deneyimli ve güçlü bir distribütör ağına sahip olduğunu belirten Des Walsh “Türkiye’de 30 bin distribütörümüz var. Bu distribütörlerimizden yüzde 70’ini kadınlar oluşturuyor. Türkiye’de part time olarak çalışan ve en az kazanan distribütör geliri ayda 200 Euro. En çok ise yılda birkaç 100 bin Euro kazanan distribütörümüz var. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en çok kazanan distribütörlerimizin toplam içindeki oranı yüzde 1. Aktif distribütörlerimizin çoğu bu işi ek gelir olarak yapıyor” dedi. Dünyadaki distribütörleri hakkında da açıklama yapan Des Walsh “Dünyada 3 milyon distribütörümüz bulunuyor. Bunun 2 milyonu kullanmak için alanlar. 1 milyon distribütörümüz ise aktif satış yapanları temsil ediyor. Bu toptan müşterimiz dediklerimizi çok önemsiyoruz ve artık onlar için distribütör değil ‘üye’ tabirini kullanıyoruz” diye konuştu.