Avrupa Basketbol Şampiyonası gecesindeyiz. Final maçına, aynı zamanda şampiyonanın da ‘Presenting Sponsoru’ olan Beko’nun bağlı olduğu Arçelik’in Genel Müdürü Levent Çakıroğlu ile birlikte izliyoruz. Final öncesi kentte yaptığımız turda Beko’nun imza attığı işin büyüklüğü kendini gösteriyor. Kentin dört bir yanında Beko logolu tanıtım elemanları, Beko Home’lar var. Bir de kentin en eski köprülerinden birinde yapılan ve her taraftan rahatlıkla görülebilen giydirme. Beko sadece Avrupa Şampiyonası’nın değil aynı zamanda, Almanya, Rusya, Litvanya ve İtalya liglerinin de resmi sponsoru. Çakıroğlu, maç öncesi yaptığımız toplantıda Beko’nun dünyada ulaştığı noktayı gururla anlattı. Şirketin ulaştığı noktayı anlatırken verdiği bir örnek oldukça ilginç. İngiltere Prensi Charles ile iki defa görüşme fırısatı bulduğunu anlatan Çakıroğlu “O’na sorma fırsatım olmadı. Ancak orada görüştüğüm 4-5 bakan da bana evlerinde Beko markalı ürün kullandıklarını söyledi” diyor.
Avrupa’nın ciro bakımında en büyük 3. şirketi olan Beko, adet bazlı satış bakımından ise bu sene rakiplerinden Siemens’i sollayıp ikincilik koltuğuna oturmuş. İlk sırada ise tanıdık bir başka Alman markası Bosch var. 2013’ün şu ana kadar olan verilerine göre Arçelik dünya üzerinde 15 milyon ürün sattı. Çakıroğlu özellikle 2009 krizi ile başlayan süreçte Arçelik’in performansının da arttığı belirtti. İngiltere, Litvanya ve Polonya’da açık ara pazar lideri olduklarını kaydeden Çakıroğlu Batı Avrupa pazarının tamanında ise ürüne göre ya lider ya da ikinci sırada olduklarını söyledi.
Cironun % 1.5’i Ar-Ge’ye
Çakıroğlu’na göre bu büyük başarının ardında Ar-Ge’ye ayırdıkları devasa destek ve bütçe var. Arçelik’in bütçesinin yüzde 1.5’ini her sene Ar-Ge departmanına ayırdıklarını söyleyen Çakıroğlu Türkiye’den her sene yapılan Uluslararası patent başvurularının 3’te birinin Arçelik bünyesinden yapıldığına dikkat çekti.
ZİHNİ SİNİR PROJELERE AÇIĞIZ
Toplam 24 bin çalışanın olduğu ve 15 farklı dilin konuşulduğu Arçelik’in dünya çapına yayılmış 14 fabrikasında çalışanlar bütün dünya için üretim yapıyor. 2014 yılı için stratejik pazar olarak Avustralya ve Asya’ya hedef olarak seçtiklerini söyleyen Levent Çakıroğlu yüksek bütçeli projeler olarak değerlendirdiği ‘Zihni Sinir Projeler’e de bu dönem ağırlık vereceklerini söyledi. İlk olarak da çay makinesi ‘Semaver’ bu dönem en büyük çıkışı yapmasını bekledikleri ürün. Semaver’in özelliği ayarlı olması. Gece kalkacağınız saate göre ayarlıyorsunuz, sabah kalkıp çayınızı içiyorsunuz.