İsveçli firmalardan Türkiye’ye güvenoyu
ABONE OL

Araştırmaya katılanların büyük kısmını H&M, IKEA, Volvo, Spotify, Eric-sson, Oriflame ve Tetrapak gibi küresel ölçekte ciroları 1 milyar Euro’yu aşan şirketler oluşturdu. 85 üst kademe yöneticinin görüşlerine başvurularak oluşturulan çalışmanın sonuçları, İstanbul İsveç Başkonsolosu Therese Hydén ve İsveç Türkiye Ticaret Baş Müşaviri Erik Friberg’in ev sahipliğindeki toplantı ile açıklandı. İstanbul İsveç Başkonsolosu Hydén “Türkiye yüksek potansiyele sahip bir G20 ülkesi, aynı zamanda bazı zorlukları da bünyesinde barındıran bir pazar. Zorlu bir yaz dönemi geçirdi ancak hem Türk halkı hem de yerli ve yabancı yatırımcılar güçlü bir kararlılık göstererek bu dönemin hızla atlatılmasını sağladı. 400’e yakın marka ile Türkiye’de hayli aktif olan İsveç sermayesinin bu araştırma vasıtasıyla ortaya koyduğu sonuçlar da, şirketlerin Türkiye’de faal olmaya devam edeceklerini ve pazara güven duyduklarını tasdik etmiş oluyor” dedi.

BÜYÜYECEKLER

Rapora göre, İsveçli şirketler Türkiye’de sadece kalıcı olmayı değil, büyümeyi de hedefliyor. Şirketlerin yüzde 95’i üç sene içinde faaliyet gösterdikleri sektörün büyüyeceğine inanıyor. Yüzde 96’sı orta vadede Türkiye’deki faaliyetlerini artırmayı ya da aynı seviyede korumayı planlıyor. Orta vadede katılımcıların yüzde 92’si cirolarının artacağını, yüzde 87’si ise orta ile çok yüksek arasında değişen derecelerde karlılık beklentisi içinde olduklarını belirtiyor. 

MEGA PROJELERE İLGİ

Araştırmaya katılan İsveçli firmalar, Türkiye’de 23 binden fazla kişi istihdam ediyor. Gelecek üç yıllık dönemde, şirketlerin yüzde 67’si personel sayısını artıracak. İsveçli firmaların yüzde 89’u 3 yıl içinde Türkiye’ye yatırım yapmayı sürdürecek. Şirketlerin yüzde 96’sı için Dünya Bankası’nın Türkiye’nin üç yıl içinde yüzde 3.5 büyüme öngörüsü, iş yapmak açısından önemli bir avantaj. Katılımcıların yüzde 95’i Türkiye’nin dünyanın 18’inci büyük ekonomisi olmasına ve ilk 10 arasına girme hedefinin önemine vurgu yapıyor. Orta gelirli kesimin büyümesi ve alım gücünün artması ile 3. Havaalanı, 3. Köprü, hızlı tren hatları ve İstanbul-İzmir Otoyol Projesi gibi yatırımlar da önemli fırsatlar olarak değerlendiriliyor.