Kamuda tasarruf tedbirlerinin yasal altyapýsý tamam! Üst sýnýrý aþan ödemeler bütçeye aktarýlacak
ABONE OL

Genel Kurulda, kamuda tasarruf tedbirlerine iliþkin düzenlemeler içeren kanun teklifi, iki gün süren görüþmelerin ardýndan dün kabul edilerek yasalaþtý.

Bazý Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Deðiþiklik Yapýlmasýna Dair Kanun'la kamuda tasarruf tedbirlerine iliþkin yeni uygulamalara ve düzenlemelere gidilecek. Kanunla, kamu harcamalarýnda verimliliðin ve kontrolün saðlanmasý hedeflenecek.

Kanuna göre, kamu kurum ve kuruluþlarýnýn harcama ve uygulamalarýnýn tasarruf tedbirlerine uygunluðunun idarelerince veya Hazine ve Maliye Bakanlýðýnca izlenmesi ve denetlenmesi sonucunda, alýnan tedbirlere aykýrý iþ ve iþlemleri tespit edilenler hakkýnda tabi olduklarý mevzuat uyarýnca disiplin hükümleri uygulanacak. Sonuçlarý idarelerce Cumhurbaþkanlýðýna bildirilecek.

Özel veya kamu ayýrýmý gözetilmeksizin her statüdeki kurum ve kuruluþun yönetim kurulu, denetim kurulu, tasfiye kurulu, danýþma kurulu üyeliðinde ve komisyon, heyet, komite ile benzeri organlarda görev alanlara, kurum içi ve kurum dýþý ayrýmý yapýlmaksýzýn bu görevlerinden sadece biri için ücret ödenebilecek.

Bu kapsamda, yürütülen görevler nedeniyle huzur hakký, ücret, ikramiye gibi her ne ad altýnda olursa olsun bir ayda yapýlabilecek ödemelerin toplam net tutarý, 108 bin gösterge rakamýnýn memur aylýk katsayýsý ile çarpýmý sonucu bulunacak tutarý geçemeyecek.

Sermayesinin yarýdan fazlasý kamuya ait tüm ortaklýklar ve kamu görevlileri dýþýnda madde kapsamýndaki kamu kurum ve kuruluþlarý ile kamunun pay ve temsil hakký olan kurum ve kuruluþlara atananlar da uygulama kapsamýna alýnacak.

- ÜST SINIRI AÞAN ÖDEMELER BÜTÇEYE AKTARILACAK

Bu kapsamda, belirtilen üst sýnýra tabi ödemeler dýþýnda, söz konusu görevler nedeniyle doðrudan veya dolaylý olarak herhangi bir ad altýnda ayni veya nakdi menfaat saðlanamayacak.

Birden fazla görev alan personel, hangi görevin ücretini alacaðýný asli görevli olduðu kuruma beyan edecek.

Birden fazla görev alan personele ödenecek tutar üzerinden gerekli vergi kesintileri yapýlarak ilgilinin asli görevli bulunduðu kurumca bildirilen bir emanet hesabýna yatýrýlacak. Üst sýnýrý aþan ya da ücret alýnamayan görevlere iliþkin ödeme tutarlarý genel bütçe kapsamýndaki idarelerde genel bütçeye, diðer idarelerde ise ilgili kurum bütçesine gelir kaydedilecek.

Uygulamada ortaya çýkabilecek tereddütleri gidermeye ve uygulamayý yönlendirmeye Cumhurbaþkanlýðý yetkili olacak.

Bu düzenleme, 1 Ocak 2025'te yürürlüðe girecek.

Türkiye Varlýk Fonu Yönetimi Anonim Þirketi Piyasa Ýstikrar ve Denge Alt Fonu'na kamu bankalarýnýn sermayelerinin güçlendirilmesi amacýyla 2024 mali yýlý içerisinde ikrazen özel tertip devlet iç borçlanma senedi ihraç etme hususunda Hazine ve Maliye Bakaný yetkili olacak.

BOTAÞ'ýn nakit yönetiminin saðlýklý bir þekilde yürütülebilmesi için doðal gaz ithalatýndan kaynaklanan þirketin ödenmemiþ her türlü vergi, fon ve paylar ile idari para cezalarý, bunlara baðlý gecikme zammý ve gecikme faizlerinden oluþan borçlarý, Hazineden görevlendirme bedeli alacaklarýna karþýlýk mahsup edilecek.

Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na ekli idareler ile bu idarelere baðlý, ilgili ve iliþkili kamu kurum ve kuruluþlarýna ait taþýtlarýn Özelleþtirme Ýdaresi Baþkanlýðý aracýlýðýyla satýþýna ve elde edilen gelirlerin ilgisine göre genel bütçeye veya ilgili idare bütçesine gelir kaydedilmesine yönelik hüküm kapsamýndaki taþýtlara iliþkin sayý ve mali boyut, yürütülecek çalýþma sonucunda belirlenecek.