Köprü onarımına 246 milyon TL
ABONE OL

Köprülerin onarım ihalesini Adnan Çebi’nin Yönetim Kurulu Başkanı olduğu Makyol ile Körfez Geçişi Köprüsü’nün alt yüklenici şirketi Japon IHI’nin kurduğu iş ortaklığı kazandı. Boğaziçi ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin onarım süreci dün yapılan ihaleyle başladı. Karayolları’nda yapılan ihaleye iki teklif geldi. İhalede Hyundai-Gülermak iş ortaklığının teklifi 387 milyon 634 bin lira, Makyol-IHI iş ortaklığının teklifi ise 246 milyon 520 bin lira oldu. Makyol-IHI iş ortaklığının en düşük teklifi vermesiyle birlikte bu şirketlerle sözleşme imzalanacak ve ardından da tamirat başlayacak. Tamiratın 540 gün sürmesi bekleniyor. Çalışmalar sırasında en büyük değişim 40. yılını dolduran Boğaziçi Köprüsü’nde yaşanacak. Söz konusu çalışmalar kapsamında 236 halat değiştirilecek. Boğaziçi Köprüsü’nün ilk dizaynında köprünün sallanması dolayısıyla yaşanacak etkileri azaltmak amacıyla kullanılan çapraz halatlar, dikey hale getirilecek. Çalışmaların ardından köprünün en az 40 yıl daha hizmet vermesi bekleniyor. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerindeki ana halatlara ve ankraj bloklarına, Japonya’da da kullanılan son teknoloji ürünü nem alma sistemi kurulacak. Sistemle kuru hava verilecek halatların çürümesi önlenecek.

Köprüler trafiğe tamamen kapanmayacak

Onarım çalışmaları sırasında zorunlu haller dışında gündüz Boğaziçi Köprüsü trafiğe kapatılmayacak. Askı halatların değişimi sırasında trafiğin tamamı kapatılmayacak. Kabloların tabliye bağlantıları sırasında, trafiğin en aza indiği gece saatlerinde kenardaki birer şerit kapatılacak. Köprünün askı halatlar tarafındaki kenar şeritleri ise 22.00 ile 06.00 saatleri arasında kapalı olacak.