McDonald's, 2024'ün üçüncü çeyreðine ait bilançosunu açýkladý.
Þirketten yapýlan açýklamaya göre, McDonald's'ýn küresel karþýlaþtýrýlabilir satýþlarý bu yýlýn üçüncü çeyreðinde yüzde 1,5 azaldý. Böylece þirketin satýþlarýnda üst üste ikinci çeyrekte düþüþ kaydedildi.
Bilanço açýklamasýnda, "Orta Doðu'daki savaþýn devam eden etkisi ve Çin'deki olumsuz karþýlaþtýrýlabilir satýþlar, Latin Amerika'daki karþýlaþtýrýlabilir olumlu satýþlarla dengelendi." deðerlendirmesi yer aldý.
McDonald's, Fransa ve Ýngiltere'de de satýþlarýnýn düþtüðünü bildirdi.
ÞÝRKETÝN NET KARI ÜÇÜNCÜ ÇEYREKTE YÜZDE 3 AZALDI
McDonald's'ýn geliri, yýlýn üçüncü çeyreðinde geçen yýlýn ayný dönemine kýyasla yüzde 3 artarak 6,87 milyar dolar oldu. Þirketin geliri, bu dönemde 6,82 milyar dolar olan piyasa beklentilerinin üzerinde gerçekleþti.
Þirketin net karý ise üçüncü çeyrekte yüzde 3 azalýþla 2,26 milyar dolara geriledi. Þirket geçen senenin ayný döneminde 2,32 milyar dolar kar elde etmiþti.
McDonald's Üst Yöneticisi (CEO) Chris Kempczinski, finansal sonuçlara iliþkin açýklamasýnda, tüketicilerin harcamalarý konusunda dikkatli olmaya devam ettiðini belirtti.
KÜRESEL BOYKOTLARIN HEDEFÝ OLDU
Ýsrail'in Gazze'ye yönelik saldýrýlarý nedeniyle boykotlarýn hedefi haline gelen McDonald's'ýn finansal sonuçlarý, geçen yýlýn son çeyreðinden itibaren olumsuz etkilenmiþti.
Restoran zincirinin geliri, geçen yýlýn son çeyreðinde Orta Doðu'daki çatýþmalarýn þirketin satýþlarýný etkilemesiyle piyasa beklentilerinin altýnda kalýrken, bu yýlýn ilk çeyreðinde Orta Doðu'daki restoranlarýný da içeren pazar grubundaki satýþlarý gerilemiþti.
McDonald's'ýn küresel karþýlaþtýrýlabilir satýþlarý, bu yýlýn ikinci çeyreðinde yüzde 1 azalarak 2020'den bu yana ilk kez düþmüþtü.
Þirketin küresel satýþlarý üçüncü çeyrekte de yüzde 1,5 ile son 4 yýlýn en büyük düþüþünü kaydetmiþ oldu.
McDonald's, geçen hafta bazý restoranlarýnda üretilen hamburgerlerde koli basili (E.Coli) bakterisinin tespit edilmesinin ardýndan hisselerinde sert kayýplar yaþamýþtý.