Devlet Personel Baþkanlýðý’nýn (DPB) koordinasyonunda 21-23 Ekim’de düzenlenen ‘Kamu Personel Sisteminin Deðerlendirilmesi Çalýþtayý’nda ilgili bürokratlar ile memur sendikalarý mutabakata vardýklarý konularýn baþýnda memurun iþ güvencesinin devamý var. Toplantýda kamuda memur ve iþçi dýþýnda istihdam olmamasý gerektiði de ifade edildi. 4B ve 4C’lilerin ise sýnýrlý sayýda olmasý gerektiði dile getirildi.
MÝT SORUÞTURACAK
Çalýþtayýn sonuç bildirgesinde kamuda ödül ve ceza sisteminin tam olarak çalýþtýrýlmasý gerektiði vurgulandý. Yöneticilerde liyakat ve ehliyetin yaný sýra ‘sadakat’ta aranan kriterler arasýnda yer alacak.Sadakat özellikle 15 Temmuz süreci sonrasýnda ön plana çýktý. Yönetici yapýlacak bürokratlarda Milli Ýstihbarat Teþkilatý’nýn (MÝT) güvenlik soruþturmasý da göz önünde bulundurularak siyasi görüþ ve cemaat gibi yerler deðil devlete sadakati göz önünde bulundurulacak. Ödüllerde tarafsýzlýðýn saðlanmasý için objektif belirlenen kriterlere göre bu iþle vazifelendirilmiþ bir kurum tarafýndan verilmesi ve ödüllendirmede maddi unsurlarýn yaný sýra manevi unsurlarýnda etkili olduðuna dikkat çekildi. Disiplin cezalarýna itiraz mekanizmalarýnýn etkin olarak iþlemesi gerektiði de dile getirilen unsurlar arasýnda yer aldý. Öte yandan yöneticilerin seçiminde sýnav havuzu göz önünde bulundurulacak. Baþarýsýz yöneticiyse koltuðunu kaybedecek.
TOKÝ VE THY BAÞARILI
Kamu ve sendikalarýn görüþlerinin dile getirildiði çalýþtayda memurlarýn verimliliði ile güvence arasýnda iliþki kurulmamasý gerektiði ifade edildi. Kamu çalýþanlarýna ‘Ýþ güvencesi var olduðu için verimsiz’ anlamýnýn yüklenmemesi gerektiði de görüþ birliðine varýlan konular arasýnda yer alýyor. Tarým Kooperatifleri Merkez Birliði ile Türk Hava Yollarý’nýn (THY) yöneticilerinin kamu tarafýndan atanmasýna raðmen verimli olduklarý örneði dile getirildi.
1 YILLIK BAÞARI DEÐERLENDÝRME SÜRECÝ
Memur-Sen Genel Baþkan Yardýmcýsý Hacý Bayram Tonbul, yeniden yazýlacak Devlet Memurlarý Kanunu’nu deðerlendirdi. Tonbul memurlarla ilgili ödül ve ceza sistemini ele alarak, “Baþarý Deðerlendirmesi adýyla yeni bir düzenleme yapýlabilir. Baþarý deðerlendirme ölçütleri objektif olmalý ve tarafsýz deðerlendirme süreci iþletilmeli. Üstlerin yanýnda ayný düzey ve daha alt düzey çalýþanlarýn da görüþleri yansýtýlabilmeli. Baþarý deðerlendirme süreci 1 yýllýk olmalý” dedi.