Türk Deniz Kuvvetleri'nin ihtiyaçlarý doðrultusunda 15 Þubat 2000 tarihinde resmi olarak baþlayan Milli Gemi Projesi'nde (MÝLGEM) geliþtirme çalýþmalarý devam ediyor.
Projenin start tarihinden itibaren gerekli bilgi birikimi ve altayapý çalýþmalarýnýn tamamlanmasýyla 2005 yýlýnda ilk geminin inþaasýna baþlandý. Ýnþaasý tamamlanan ilk gemi, 2008 yýlýndan denize indirildi.
MÝLGEM Projesi kapsamýnda üretilen ada sýnýfý korvetler;
2010 yýlýnda TCG Heybeliada (F-511)
2013 yýlýnda TCG Büyükada (F-512)
2016 yýlýnda TCG Burgazada (F-513) hizmete baþladý.
TCG Kýnalýada (F-514) gemisinin ise inþaasý devam ediyor
Milli savunma sanayisindeki yerlilik oranýn artýrýlmasý için de çalýþmalar devam ediyor. 2002 yýlýnda yüzde 80'i ithal olan savunma milli savunma sanayimizin, bugün yüzde 60'ýný yerli üretim oluþturuyor. Savunma Bakaný Iþýk'ýn verdiði bilgilere göre önümüzdeki süreçte savunma sanayisin yüzde 80'inin yerli olmasý hedefleniyor.
Bu doðrultuda Milli Savunma Bakanlýðý'ndan yapýlan açýklamaya göre MÝLGEM Projesi kapsamýnda üretilen 3'üncü (Burgazada) ve 4'üncü (Kýnalýada) gemilerinde yerli üretim ASELSAN HIZIR torpido tedbir sistemi kullanýlacak.
Sistem ne iþe yarýyor?
ASELSAN HIZIR, su üstü gemileri için yabancý muadillerine göre, en güncel teknolojiyle donatýlmýþ ilk milli 'Torpido Karþý Sistemi'dir.
Deniz üstünden veya altýndan gelecek taarruz maksatlý torpidolara karþý 'sakýnma, aldatma' görevini destekleyecen sistem, torpidonun uzaktan tespiti, izlenmesi, sýnýflandýrýlamsý vetorpido tehdidinin bertaraf edilmesi maksadýyla kullanýlacak.
Milli Savunma Bakanlýðý'nýn sosyal medya hesabýndan konuya iliþkin þu bilgilere yer verildi;