Dünya genelinde deðiþen ve geliþen teknolojiler ile enerjiye olan baðlýlýk her geçen gün daha da artýyor. Mevcut enerji ihtiyacýnýn büyük bir bölümünün karþýlandýðý petrol ve doðalgaza olan raðbet ve yetersiz yakýt temini güneþ enerjisine olan ihtiyacý da beraberinde getiriyor. Enerji tüketimine iliþkin Hindistan'da yapýlan bir sempozyumda konuya iliþkin sorunlar ve alternatifler masaya yatrýldý.
Güneþ panelleri kullanýlarak çatý altý elektrik üretimi 2030 yýlýna kadar bir milyar metrekare daha artacaðý tahmin ediliyor.
Hindistan'da hýzla geniþleyen güneþ enerjisi üretim alanýna iþaret eden enerji denetimi uzmaný ve Maharashtra'daki Sharad Teknoloji Enstitüsü müdürü Sanjay Khot, ülkedeki temiz ve yeþil enerji üretiminin hýzla büyüdüðünü söyledi.
Dünya genelinde yaþanan fosil yakýt fiyatlarýndaki artýþý enerji sektöründe de krize neden oluyor. Otomobil sektörünü de derinden etkileyecek olan petrol ve doðalgaz sýkýntýsý alternatif olarak güneþ enerjisi (yeþil enerji) olarak görünüyor. Pazar günü Kalaburagi'deki Sharnbasva Üniversitesi Enerji Mühendisliði ve Elektrik-Elektronik Bölümü tarafýndan düzenlenen Enerji Denetimi ve Elektrikli Araç konulu Ulusal Webinar'da Enerji Denetimi konusunda özel bir konferans veren Dr. Sanjay Khot, çatý altýndaki alanýn sadece güneþ panellerini kullanarak elektrik üretimi olduðunu söyledi. Ayný zamana Khot, 2030 yýlýna kadar bir milyar metrekare daha artmasýnýn muhtemel olduðunu belirtti.
Enerji tüketimini azaltmak için eylem planlarý yapýlmasý gerektiðine deðinen Khot, "Elektrik üretimini ve kullanýmýný artýrmak için enerji denetimi çok önemlidir. Enerji denetimi, enerji kullanýmýnýn doðrulanmasý, izlenmesi ve analizidir. Enerji denetçileri ayrýca enerji verimliliði için öneri ve tavsiyelerde bulunur. Enerji denetimi, maliyet-fayda analizine ve enerji tüketimini azaltmak için eylem planýna ulaþmaya da yardýmcý olacaktýr" dedi.
Enerji denetiminin temel yönlerine ve enerji denetiminde kullanýlan farklý türdeki araçlara kýsa bir giriþ yaparak, optimum enerji tasarrufu elde etmek için evlerde ve ofislerde LED ýþýklarýn ve 5 yýldýzlý cihazlarýn giderek daha fazla kullanýlmasý gerektiðini vurguladý.
Binalarýn aydýnlatma ve tüm elektrik ihtiyaçlarýnýn yenilenebilir enerji kullanýlarak karþýlandýðý sýfýr enerjili bina konsepti hakkýnda da bilgi veren Dr. Khot, HTE Mumbai'deki bir yapýnýn sýfýr enerjili bina konseptini izlediðine dikkat çekti.
Ayrýca Dr. Khot, "Makine, Elektrik ve Enerji fakültesinde bir mühendislik kursunu tamamlayanlar, uygun olmak için dört dersi geçmeleri gereken Enerji Denetçisi sýnavýna katýlmaya hak kazanýrlar" dedi.
Elektrikli Araçlar konusunda bir baþka uzman ve Andhra Pradesh Ulusal Teknoloji Enstitüsü Elektrik Mühendisliði Bölüm Baþkaný V. Sandeep, yakýn tarihli bir araþtýrmaya atýfta bulundu ve Hindistan'daki mevcut güce bir milyardan fazla elektrikli aracýn ekleneceðini söyleyerek, 2050 yýlýna kadar yayýlacaðýný belirtti.
Ülke daha fazla istihdam fýrsatýnýn önünü açacaðýný belitren Sandeep, "Ülkede elektrikli araçlarýn evrenselleþtirilmesi, kalifiye mühendisler için yeni istihdam fýrsatlarý yaratacak. Birlik Hükümetinin 2026 Otomotiv Misyon Planýna göre, otomobil sektöründe tahmini 65 milyon iþ yaratýlacak. Birlik Hükümeti, otomobil þirketlerinin 2030 yýlýna kadar elektrikli araçlarýn toplam araç üretiminin en az %30'unu oluþturmasýný saðlamasýný zaten zorunlu hale getirdi. Bu, elektrikli araçlar için tüm dünyada çok sayýda akýllý þarj tesisinin kurulmasýyla sonuçlanacak. Ülke daha fazla istihdam fýrsatýnýn önünü açýyor" dedi.
Birlik Hükümeti'nin önümüzdeki iki-üç yýl içinde ülke genelinde 10.000 elektrikli araç þarj istasyonu kurma planýný açýkladýðýný da sözlerine ekledi.