Pladis için Türkiye’deki fabrikalara 5 milyar TL yatırım
ABONE OL

2008 yılında Godiva, 2014’te de United Biscuits’i satın alan Yıldız Holding, Godiva, United Biscuits markası McVitie’s ve Ülker’i pladis çatısı altında toplayarak küresel alanda lider olmayı hedefliyor. Pladis için üç yıllık hedef belirleyen şirket, her yıl ortalama yüzde 17 büyümeyi hedefliyor. Şirket 2019 sonunda pladis’i yüzde 67 oranında büyütmeyi ve halka arzı planlıyor. Büyüme hedefleri doğrultusunda tüm dünyada çikolata satışlarını iki kat, bisküvi satışlarını da yüzde 50 artırmayı planladıklarını aktaran Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker “Bunu yakalayabilmek için kapasite yatırımlarımızı artıracağız. Bunların çoğu Türkiye’de olacak. 2021 yılına kadar Türkiye’deki fabrikalara 5 milyar TL daha yatırım yapacağız” dedi. Türkiye’deki tesislerin üretim üssü görevi üsleneceğini vurgulayan Ülker “pladis’in en büyük Ar-Ge merkezini de İstanbul Gebze’de kuracağız. Türkiye, global olarak tüm Ar-Ge’mizin kalbi olacak” dedi. 

Godiva’yı herkese ulaştıracak

Godiva’yı daha çok kişiye tattırmak istediklerini anlatan Ülker, bunun için tablet üretimine geçeceklerini ve market raflarına gireceklerini belirtti. Murat Ülker “Godiva’da ulaşılabilirliği artırmak istiyoruz. Bu da market raflarına girmekle mümkün. Godiva’yı tıpkı Mercedes’te olduğu gibi A, B, C tipi üretim yapıp herkese ulaştıracağız. Tablet Godiva’lar Türkiye’de üretilecek ve dünyanın hemen hemen her yerindeki market raflarına buradan gidecek” diye konuştu.

350 milyar dolarlık pazar

pladis CEO’su Dr. Cem Karakaş da dünya bisküvi-çikolata- şekerleme pazarındaki gelişmeleri değerlendirdiği toplantıda, pazarın toplam büyüklüğünün 350 milyar dolar olduğu belirterek “Çikolata yüzde 34 ile en büyük paya sahip. Bunu yüzde 29 pay ile bisküvi (tatlı-tuzlu) ve yüzde 20 ile şekerleme takip ediyor” dedi. Batı Avrupa ve Asya-Pasifik, dünya bisküvi-çikolata-şekerleme pazarının en büyük iki merkezi olduğunu aktaran Karakaş, şunları söyledi: “Biz Batı Avrupa’da varız. Diğer pazarlarda da büyüyoruz. Afrika, Amerika, Çin ve Güney Asya en hızlı büyüyen pazarlar arasında öne çıkıyor. Pladis, 13 ülkedeki 36 fabrikada 1 milyon ton bisküvi, 460 bin ton çikolata ve 40 bin ton sakız-şeker üretimi gerçekleştiriyor. Türkiye’de bisküvi, çikolata ve şekerleme pazarındaki liderliğimizi uluslararası arenaya taşımayı hedefliyoruz”