Rus devinden Türkiye kararý: Yarým milyar dolarlýk planý resmen duyurdular
ABONE OL

Yandex, bilgi teknolojisi ürünlerini yerelleþtirmek ve Türkiye'deki eriþimini geniþletmek için 400 milyon dolar yatýrým yapmayý planlýyor.

Þirketten yapýlan açýklamaya göre, Rusya merkezli çok uluslu teknoloji markasý Yandex, Türkiye dijital pazarýndaki konumunu güçlendirmeyi, yerel pazara uygun ürün ve hizmetleri sürekli geliþtirerek uzun vadeli, güvenilir bir paydaþ olduðunu kanýtlamayý amaçlýyor.

Açýklamada görüþlerine yer verilen Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Alexander Popovskiy, Türkiye'nin dijital potansiyeline çok inandýklarýný belirterek, "Önümüzdeki üç yýl içinde Türkiye'de bilgi teknolojisi ürünleri geliþtirmek için 400 milyon dolarýn üzerinde yatýrým yapmayý ve yüzlerce kiþiye istihdam saðlamayý planlýyoruz." ifadelerini kullandý.

Popovskiy, Yandex'in Türkiye'de kalýcý iþ iliþkileri kurmaya kararlý olduðunu ve Türkiye için özel olarak tasarlanmýþ bir dizi ürünün yakýnda piyasaya sürüleceðini belirtti.

Popovskiy, "Amacýmýz Türkiye'ye bir bütün olarak deðer katmak ve önceki yýllarda yerel pazarda elde ettiðimiz baþarýlarýn üzerine yenilerini eklemek. Bu yaklaþýmla, Türkiye'deki kullanýcýlarýn özel ihtiyaçlarýný karþýlayan hiper yerelleþtirilmiþ ürünler geliþtirmeye odaklandýk. Kýsa bir süre içinde Türkiye için özel olarak tasarlanmýþ yapay zeka destekli arama ürünümüzü ve tamamen yerelleþtirilen diðer hizmetlerimizin de tanýtýmýný yapacaðýz." deðerlendirmesinde bulundu.

Yandex'in küresel oyuncularla rekabet yaklaþýmýnýn yerel dil, kültür ve yerel kullanýcýlarýn ihtiyaçlarýna güçlü bir vurgu içerdiðini kaydeden Popovskiy, birçok küresel þirketin "herkese uyan tek beden" yaklaþýmýna baðlý kaldýðýný, kendilerinin ise "yerel ol" anlayýþýný benimsediðini aktardý.

- "TÜRKÝYE EKONOMÝSÝ GELÝÞMEYE DEVAM EDÝYOR"

Türkiye'nin teknoloji sektöründe daha fazla rekabeti teþvik etme yönünde kaydettiði ilerlemeden heyecan duyduðunun altýný çizen Popovskiy, "Türkiye ekonomisi zorluklara raðmen büyümeye ve geliþmeye devam ediyor. Dünyanýn en iyi 10 internet kullaným oranýndan birine sahip Türkiye, inovasyon için verimli bir zemin sunuyor ve biz de Türkiye'nin dijital ortamýna katkýda bulunmak hedefindeyiz." þeklinde görüþ belirtti.

Alexander Popovskiy, teknoloji pazarý ve dijital ekonomi, iþletmeler, daha iyi ve yenilikçi ürünler elde eden son kullanýcýlar için faydalý "saðlýklý rekabeti" teþvik etme konusunda Türk hükümetinin gösterdiði kararlýlýktan memnuniyet duyduklarýný bildirdi.

Popovskiy, navigasyon hizmetlerine, yerel þehirlere özgü bilgiler dahil olmak üzere yeni özellikler ekleyerek Türkiye'deki kullanýcý deneyimini daha çok geliþtirmeyi planladýklarýný kaydetti.

Popovskiy, Yandex'in Türk iþletmelerini desteklemede rollerine iliþkin "B2B çözümlerimizin yerel iþletmelerin büyümesine yardýmcý olduðunu görmekten memnuniyet duyuyoruz. Buna, halihazýrda iyi bilinen dijital reklamcýlýk ürünlerimizin yaný sýra kýsa süre önce tanýtýmý yapýlan Yandex Haritalar API dahil bütün bu servisler, 300'den fazla Türk þirketine hizmet veriyor." ifadelerini kullandý.

Türkiye'den Dubai'de fintek hamlesi

Açýk açýk ülkesine davet etti

Bakan Þimþek'ten yapay zeka mesajý