Seyahat süresi 25 dakikaya düþüyor! Projeyle 631 milyon lira tasarruf saðlanacak
ABONE OL

Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Abdulkadir Uraloðlu, Malatya'da yapýmý devam eden çevre yolunda incelemelerde bulunarak projenin tamamlanmasýyla zaman ve akaryakýttan büyük tasarruf saðlanacaðýný belirtti.

Bakan Uraloðlu, Malatya'daki temaslarý kapsamýnda Malatya Kuzey Çevre Yolu þantiyesinde incelemede bulunarak yetkililerden bilgi aldý.

Burada gazetecilere açýklamada bulunan Bakan Uraloðlu, Malatya çevre yolunun kenti kuzeyden kuþaklayan önemli bir proje olduðunu ifade etti.

Malatya halkýnýn çevre yolu olarak adlandýrdýðý mevcut yolun artýk þehir içerisinde kaldýðýný ve buradan geçen yüz araçtan 41 tanesinin aðýr taþýt olduðunu ve bunlarýn trafiðe olumsuz etkisinin olduðunu aktaran Uraloðlu, "Onun için 53 kilometre uzunluðunda Malatya'mýzý kuzeyden kuþaklayan çevre yoluna baþlamýþtýk. Kamulaþtýrma çalýþmalarý vesaire onlarý bitirdik. 2022 yýlý nisan ayýnda Malatya'mýzýn, Kahramanmaraþ, Kayseri, havaalaný ve Sivas yollarýný da kapsayacak olan 26 kilometrelik kesimini bitirerek trafiðe açmýþtýk. Þimdi Battalgazi'ye kadar olan yaklaþýk 12 kilometrelik kesiminin de aþaðý yukarý yarýsýný asfalt seviyesinde bitirmiþ durumdayýz. Yani 6,5-7 kilometre civarýnda Battalgazi'ye kadar olan 12 kilometrelik kesimin tamamýný da yýl sonuna kalmadan bitirmiþ olacaðýz. Yani 38 kilometrelik kesimini bu sene sonu itibarýyla bu da çevre yolumuzun yüzde 71'i demektir sene sonuna kadar bitirip trafiðe açmayý hedefliyoruz. Þu anda çalýþmalarýmýzda önemli bir sýkýntýmýz yok. Burada yüze yakýn makine ve yine iki yüze yakýn personelimizle beraber çalýþmalarýmýza devam ediyoruz." dedi.

Bakan Uraloðlu yolun kalan 15 kilometrelik kýsmý için de ikmal ihalesinin yapýldýðýný ve müteahhit firmanýn araziye girmiþ olduðunu söyleyerek yolun gelecek yýlýn sonuna kadar bitirilmesi hedefini koyduklarýný belirtti.

Malatya'nýn 16 ili birbirine baðlayan bir giriþ ve çýkýþ kapýsý olduðunu aktaran Uraloðlu, konuþmasýný þöyle sürdürdü:

"Çevre yolumuz da bunun önemli bir bölümünü oluþturmuþ olacak. Tabii trafiðin rutinde olduðu süreler oradaki Malatya'dan geçiþ yaklaþýk 1 saat sürüyor ama trafiðin daha yüksek olduðu, daha yoðun olduðu saatlerde bu, bir saati de geçiyor. Tabii bazý arkadaþlarýmýz burasý Malatya, buradan kolay geçilmez diye espri de yapabilirler ama biz seyahat edecek olan insanlarý güvenli ve zamanýnda oradan geçirmemiz gerekir. Çevre yolumuzla inþallah yaklaþýk 25 dakikalýk bir sürede Malatya'yý geçmiþ olacaðýz. Tabii bu projemiz zamandan ve akaryakýttan önemli katkýlar saðlamýþ olacak. Zaman ve akaryakýttan topladýðýmýz da yýllýk 631 milyon liralýk bir tasarrufu da saðlamýþ olacaðýz. Bu da bu projemizin ne kadar fizibil ve gerekli olduðu bir proje olduðunu ortaya koyuyor. Yine ayný þekilde 19 bin 177 ton, emisyon azaltýmý da saðlamýþ olacaðýz ve bu anlamda da çok çevreci bir proje hayata geçirmiþ olacaðýz."

Bakan Uraloðlu, projede emeði geçen herkese teþekkür etti.

Bakan Uraloðlu'na Malatya Valisi Seddar Yavuz, AK Parti Malatya milletvekilleri Bülent Tüfenkci ve Abdurrahman Babacan, Büyükþehir Belediye Baþkaný Sami Er ile AK Parti Ýl Baþkaný Namýk Gören eþlik etti.