THY marka liginde liderliğe abone oldu
ABONE OL

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in araştırmasına göre Türk Hava Yolları (THY), 1.7 milyar doları aşan marka değeriyle geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ‘Türkiye’nin en değerli markası’ oldu. Bu yıl 12’ncisi yapılan araştırmaya göre THY’yi 1 milyar 637 milyon dolarlık marka değeriyle Ziraat Bankası takip etti. 

7 YENİ MARKA LİSTEDE

Listede üçüncü sırayı 1 milyar 344 milyon dolarlık marka değeriyle Garanti Bankası alırken, Türk Telekom 1 milyar 185 milyon dolarla dördüncü, Turkcell 1 milyar 182 milyon dolarla beşinci sıraya yerleşti. Marka değeri 1 milyar 135 milyon dolar olarak belirlenen İş Bankası listenin altıncı sırasına yükselirken, kurumu 934 milyon dolarla Akbank,  837 milyon dolarla Arçelik, 647 milyon dolarla Yapı Kredi, 458 milyon dolarla Ford Otosan izledi. Araştırmaya göre, Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 19.8 milyar dolar olarak hesaplandı. Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 7 yeni marka dahil olurken, Enerjisa 31, Şok Market 34, Nef İnşaat 35, MLP Sağlık 51, Yataş 61, Avivasa 95 ve Desa Deri 98’inci sıradan listeye girdi. İlk 100’de yer alan markaların değerlerinde en yüksek artış yüzde 19 ile Koçtaş’ta gerçekleşti. Şirket bu artışla 49’uncu sıradan 39’uncu sıraya yükseldi. Söz konusu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 73 ile İntema İnşaat Malzemeleri’nde oldu. Şirket 64’üncü sıradan 88’inci sıraya geriledi.      

BEŞİKTAŞ 38’İNCİ

Dünyanın en değerli 50 futbol kulübü listesine giremeyen Türk kulüplerine bakıldığında, ülke sıralamasında Beşiktaş 107 milyon dolarlık marka değeriyle ilk sırada yer aldı. Türkiye’nin en değerli markaları arasında 38. sırada bulunan Beşiktaş’ı, 89 milyon dolarlık marka değeriyle Fenerbahçe, 60 milyon dolarla Galatasaray ve 26 milyon dolarla Trabzonspor izledi.

Dünya markası hedefinden vazgeçmemeli

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, 2018 verileri esas alınarak gerçekleştirilen çalışmaya göre hasılatların hem miktar hem de kur farkı nedeniyle azalmasının marka değerlerini olumsuz etkilediğini belirterek, başta bankacılık, telekomünikasyon, gıda-perakende olmak üzere Türk şirketlerinin küresel oyuncular haline gelmesi ve hasılatlarının büyük bölümünü yaygın küresel para birimleriyle gerçekleştirmeleri halinde kur riskinden daha az etkileneceklerini ve marka değerlerini koruyacaklarını ifade etti. İlgüner, bunun için tüm şirketlerin ‘dünya markası’ hedefinden şaşmamaları ve her zaman markalarını küresel ölçekte değerli hale getirmek için çaba harcamaları gerektiğini belirterek, bu çabanın hem kendileri hem de ülke açısından hayati önemde olduğunu söyledi.     

Pilot ilanına ilgi yoğun

Türk Hava Yolları’nın(THY) kendi pilotunu yetiştirdiği Uçuş Akademisi’ne üniversite mezunlarının pilot olmak için başvuruları dünden itibaren başladı. 29 Ağustos 2019 saat 15.00’a kadar yayında kalacak olan yetiştirilmek üzere ikinci pilot aday adayı ilanı üniversite mezunlarından yoğun ilgi görüyor. THY başvuruları kabul edilmeyecek sağlık şartlarını da detaylı açıkladı. Sağlık durumu uçuşa elverişli olan seçme süreçlerinde başarılı olan adaylar işe başlama aşamasında havacılık tıp merkezlerinden sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları istenecek.