Reklam Kurulu, yýlýn 11 ayýnda aldatýcý reklam veya haksýz ticari uygulama olduðu tespit edilen 1509 dosyada durdurma ve 223 milyon 939 bin 186 lira para cezasý uygulanmasýný kararlaþtýrdý.
Ticaret Bakanlýðýndan yapýlan açýklamada, Kurulun kasým ayý toplantýsýnda, tüketicileri aldatan, yanýltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar ederek tüketici maðduriyetine neden olan reklam ve haksýz ticari uygulamalarýn incelendiði bildirildi.
Bu ay ele alýnan 164 dosyadan 151'inin mevzuata aykýrý bulunduðuna iþaret edilen açýklamada, "Alýþveriþ tercihlerinin belirlenmesinde son derece etkili olan reklam ve ticari uygulamalar hakkýnda durdurma cezasýyla birlikte 19 milyon 616 bin 776 lira idari para cezasý uygulanmasýna karar verildi. Ayrýca eksik bilgilendirme nedeniyle müdahale edilmesi gereken 2 dosya hakkýnda tedbiren durdurma ve 29 dosya hakkýnda ise eriþiminin engellenmesi müeyyideleri kararlaþtýrýldý. Bu yýlýn 11 ayýnda Kurul tarafýndan 1704 dosya hakkýnda görüþ ve deðerlendirmelerde bulunuldu. Aldatýcý reklam veya haksýz ticari uygulama olduðu tespit edilen 1509 dosya hakkýnda durdurma cezasý, 223 milyon 939 bin 186 lira idari para cezasý ile eriþim engeli uygulanmasýna karar verildi." ifadeleri kullanýldý.
- TÜKETÝCÝLERE ÝNDÝRÝM UYARISI
Açýklamada, Kurul tarafýndan indirimli satýþlara iliþkin çok sayýda reklam ve ticari uygulama için de inceleme kararý alýndýðýna dikkat çekilerek, incelemesi tamamlanan 14 dosyadan 12'sinin aykýrý bulunduðu aktarýldý.
Kasým indirimlerinin devam ettiðine iþaret edilen açýklamada, tüketicilere þu uyarýlarda bulunuldu:
"Tüketicilerimizin maðduriyet yaþamamalarý için alýþveriþ öncesi ihtiyaçlarýný doðru belirlemeleri, satýcý/saðlayýcý hakkýnda ön inceleme yapmalarý, satýn alýnacak mal veya hizmetin emsallerine göre fiyatýný araþtýrmalarý, indirim tutarýna veya oranlarýna dikkat etmeleri, internet sitesi adresinin satýcý veya saðlayýcýya ait olup olmadýðýný kontrol etmeleri gerekiyor. Sosyal medya kanallarý aracýlýðýyla yönlendirilen sayfalara karþý dikkatli olmalarý, internet sitesinde SSL sertifikasý, 3D security gibi güvenlik unsurlarýnýn olup olmadýðýný kontrol etmeleri, ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgileri ayrýntýlý okumalarý büyük önem arz etmektedir."