Bakanlýk tarafýndan yapýlan açýklamaya göre, tüketicilerin çýkarlarýnýn korunmasý için internet servis saðlama hizmeti sunan þirketler ile kiþiye özel film, dizi, belgesel, komedi, spor gibi yayýn ve içerik hizmeti sunan dijital platformlar hakkýnda inceleme baþlatýldý. Yapýlan denetimlerde, dijital platform ve internet servis saðlayýcý þirketler tarafýndan, fiilen sunulmayan hizmet için tüketicilerden bedel talep edilmesi, taahhüt süresi içinde taahhütname þartlarýnda tüketici aleyhine deðiþiklik yapýlmasý, vadedilen nitelikte hizmet sunulmamasý, abonelik fesih taleplerinin süresi içerisinde yerine getirilmemesi, herhangi bir hizmetten faydalanmayan tüketicilere fatura düzenlenerek kendilerinden ücret talep edilmesi þeklinde mevzuata aykýrý uygulamalar tespit edildi. Bu kapsamda, tüketicilere yaþatýlan bu maðduriyetler dolayýsýyla dijital platform ve internet servis saðlayýcý þirketlere 24 milyon 192 bin lira idari para cezasý verildi.
YILIN ÝLK 9 AYINDA, 200 BÝN 88 FÝRMAYA 857,1 MÝLYON LÝRA CEZA
Yapýlan açýklamaya göre, bu yýlýn ilk 9 ayýnda, tüketicilerin taraf olduðu sözleþmeler nedeniyle 159 firmaya 448,7 milyon lira; reklam ve haksýz ticari uygulama denetimlerinden 14 bin 829 firmaya 187,4 milyon lira; piyasa gözetimi ve denetimi faaliyetleri kapsamýnda 5 bin 883 firmaya 19,5 milyon lira; denetimler neticesinde ise 179 bin 217 firmaya 201,5 milyon lira olmak üzere toplam 200 bin 88 firmaya 857,1 milyon lira idari para cezasý uygulandý.