Ticaretin parlayan şehirleri
ABONE OL

DELOITTE ile Planet Retail, yurt dışında büyümek isteyen birçok Türk markası için de fırsatlar barındıran ‘Gizli Kalmış Şehirler’i araştırdı. Yatırımcılara yol gösterecek bir harita niteliğinde olan rapor, gelişmekte olan ülkelerdeki yatırım açısından keşfedilmemiş şehirleri gün ışığına çıkarıp, nüfus yoğunluğu ve barındırdığı yüksek potansiyel açısından perakende sektörü için yeni bir alan yaratıyor. Her marka, stratejisi paralelinde bu şehirleri de radarına alabilir. Raporda perakende sektörü açısından fırsat yaratabilecek 10 şehir inceleniyor. Bu şehirler, Bogota (Kolombiya), Chongqing (Çin), Ho Chi Minh City (Vietnam), Cakarta (Endonezya), Kolkata (Hindistan), Lagos (Nijerya), Lima (Peru), Manila (Filipiler), Nairobi (Kenya) ve Yekaterinburg (Rusya).

Hızlı büyüyorlar

Bu şehirlerin en büyük özelliği ülkelerine göre çok daha hızlı bir ekonomik büyümeye sahip olmaları ve yatırım miktarlarının artmasıyla kırsal kesimden göç almaya başlamaları. Raporda, ilk sırada perakende sektörü için geniş fırsatlar yaratan Bogota görülüyor. Şehirde merkezde 260 alışveriş merkezi bulunuyor. Bogota’nın gelişmesindeki en önemli faktörlerden biri modern perakendecilik yayılırken, orta ve düşük gelirli kesimin göz ardı edilmemesi. Sonuç olarak Kolombiya’da 2012 yılında kişi başına düşen perakende satış tutarı 2.524 dolar iken Bogota’da bu tutar 3.281 dolar.

Gizli kalmış şehirlerin detayları

Raporda, Bogota, Chongqing ve Nairobi gibi ön plana çıkan şehirlerin yanı sıra diğer 7 şehir ile ilgili yatırımcılara yol gösterecek detaylı bilgilere yer veriliyor. Örneğin, demiryolu ve karayolu ulaşımlarının maliyetlerinin düşürülme politikası ile global yatırımcıların dikkatini çeken Chongqing’de kişi başına düşen ortalama perakende tutarı 1.964 dolar, Çin’de ise 1.708 dolar. Kenya’da kişi başına düşen perakende satış tutarı 532 dolar, Nairobi’de ise 1.702 dolar.