''Türk malý'' diye Rusya'ya satýyorlar
ABONE OL

TürkMedya E-Ticaret ve Perakende Zirvesi Turkcell ana sponsorluðunda, Halkbank, Vakýfbank ve Ziraat Bankasý'nýn cosponsorluðunda geçtiðimiz perþembe günü Ýstanbul Finanskent'teki Ziraat Kuleleri'nde gerçekleþtirildi. Zirvenin açýlýþ konuþmasýný Ticaret Bakaný Ömer Bolat yaparken, kapanýþ konuþmasýný ise Cumhurbaþkanlýðý Yatýrým Ofisi Baþkaný Burak Daðlýoðlu'ndan geldi. Zirve kapsamýnda "Türkiye'de E-Ticaret ve Perakendenin Geleceði" baþlýklý bir oturum da düzenlendi. Oturumda PttAVM CEO'su ve Elektronik Ticaret Ýþletmecileri Derneði (ETÝD) Baþkaný Hakan Çevikoðlu, Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu, Lc Waikiki e-Ticaret CEO'su Ömer Barbaros Yiþ, Orka Holding Yönetim Kurulu Baþkaný Süleyman Orakçýoðlu ve Turkcell Dijital Kanallar Direktörü Ýlker Güneþ söz aldý. Konuþmacýlar e-ticaretin hýzla geliþtiðine vurgu yaparken müþteri deneyiminin büyük önem kazandýðýna dikkat çekildi.

'TÜRK MALI' ALGISI GÜZEL

PttAVM CEO'su ve ETÝD Baþkaný Hakan Çevikoðlu, oturumda yaptýðý konuþma da baþýndan geçen ilginç bir anýyý anlatarak dünyada 'Türk malý' algýsýnýn geldiði noktaya dikkat çekti. Türk ürünlerinin dünyada çok iyi karþýlandýðýný belirten Çevikoðlu, "Birkaç hafta önce Kýrgýzistan'ýn baþkenti Biþkek'te yaþadýðým bir olayý anlatmak istiyorum. Bir konteyner kent var orada. Bizi de gezdirdiler. Gezerken fark ettik ki üzerinde 'Made in Türkiye' yazan yeni etiketler Çin'den alýnan konfeksiyon ürünlerinin üzerine dikilerek Rusya'ya satýlýyor. Bu aslýnda hem üzücü hem sevindirici. Türk algýsý çok güzel. Demek ki adam 'Çin malý' diye satamýyor. Türk malý olunca satýyor. Ama bu durum zarara dönebilir. Buna da önlem alýnmasý gerekebilir" þeklinde konuþtu.

ÇOK BÜYÜK FIRSAT VAR

'Türk malý' algýsýnýn dünyada iyileþmesiyle yurtdýþýna da açýldýklarýný ifade eden Çevikoðlu, "O taraf bizi biraz daha rahatlattý. 80-90 milyon müþteriye hitap ederken artýk milyarlarca müþteriye de ürün satabilir duruma geldiðimiz zaman oyunun rengini deðiþiyor. Dünyada e-ticarete baktýðýmýzda 6.4 trilyon dolarlara gelen bir ekosistem var. Bu ekosistemin yarýsý Çin'de. Ama çok kapalý ve zor bir ülke. Dünyada her 4 paketten 1 tanesi baþka bir ülkeye satýlýyor. Bu oran ülkemizde 20 paketten 1 tanesi düzeyinde. Çin'den sonra ürün çeþitliliði olarak en fazla ürün satabilecek ülke Türkiye aslýnda. Çok büyük bir fýrsat var burada" ifadelerini kullandý. Türklerin konu e-ihracat olunca genellikle Amazon üzerinde ABD ve Ýngiltere gibi pazarlara yöneldiðini belirten Çevikoðlu, "Oralarda Türkler birbiriyle rekabet eder duruma gelmiþ. Çin çok büyük bir pazar. Doðu büyük bir pazar. Bu tarafta bomboþ bir yer var. Bu yýl kasým ayýnda markalarýmýzla birlikte ilk kez Çin'de kampanya yapacaðýz þeklinde konuþtu. Teknoloji hýzla geliþiyor. Çin'de hareket halindeyken sipariþ verip ürünü alabileceðiniz platformlar oluþmaya baþladý. Lokasyonu atýyorsunuz hareket halindeyken sizi bulup ürünü teslim ediyorlar. Bunlara hazýrlýklý olmak lazým" þeklinde konuþtu.

  • Türk malý
  • Çin malý
  • Made in Türkiye