Uludað Ýhracatçý Birliklerinden yapýlan açýklamaya göre, OÝB'in Ticaret Bakanlýðý koordinasyonundaki organizasyonuyla otomotiv tedarik sanayi sektöründe faaliyet gösteren 339 Türk firmasýnýn katýldýðý 10-14 Eylül'deki fuarda yeni iþ baðlantýlarý saðlandý.
Açýklamada görüþlerine yer verilen OÝB Yönetim Kurulu Baþkaný Baran Çelik, Almanya'nýn Türkiye'nin ihracatý bakýmýndan çok önemli bir pazar olduðunu vurguladý.
Mevcut pazarlarda elde edecekleri büyümelerin, bu bölgelere deðer bazýnda yüksek tutarlarla ihracat yaptýklarý için milyar dolarlýk artýlar kazanmalarýný saðlayacaðýný belirten Çelik, "Almanya'nýn otomotiv ürünleri ithalatýna baktýðýmýzda yaklaþýk 158 milyar dolar olduðunu görüyoruz. Ülkenin otomotiv ithalatýnda öne çýkan ülkeler Çekya, Ýspanya, Polonya, Ýtalya, ABD, Fransa ve Slovakya. Türkiye yaklaþýk 5 milyar dolar ile 15'inci sýrada yer alýyor. Öncelikli hedefimiz ilk 10 arasýna girebilmek." ifadelerini kullandý.
Çelik, ürün gruplarý bazýnda Almanya'ya yapýlan ihracatta otomotiv tedarik sanayi ürünlerinin ilk sýrada yer aldýðý bilgisini verdi.
Ana sanayinde ise sýrasýyla binek otomobiller, çekiciler, otobüs minibüs midibüsler, eþya taþýmaya mahsus motorlu taþýtlarýn en fazla ihracat yaptýklarý ürün gruplarý olduðunu aktaran Çelik, þunlarý kaydetti:
"Almanya'nýn tüm otomotiv ihracatýmýzdan aldýðý pay ortalama olarak yüzde 15, tedarik sanayi ihracatýmýzdan aldýðý pay ise yaklaþýk yüzde 25. Avrupa'nýn otomotiv merkezi olarak kabul edilen Almanya'ya yönelik ihracatýmýz 5 yýldýr 4-5 milyar dolar aralýðýnda seyrediyor. Bu büyük pazarýn otomotiv ihracatçýlarýmýz açýsýndan öneminin daha uzun yýllar devam edeceðini rahatlýkla söyleyebiliriz. Dolayýsýyla en kýsa sürede Almanya'ya yönelik otomotiv ihracatýmýzý 5 milyar dolarýn üzerine çýkararak istikrarlý þekilde artýrmayý amaçlýyoruz."