Avrupa'da otomobil satýþ rakamlarýnýn düþmesini ve yeterli finansman desteðinin verilmemesini eleþtiren Alman otomotiv dergisi Auto Motor Sport, Türkiye'yi örnek gösterdi.
Çin'in ihracatýnýn elektrikli otomobilleri vurduðunu yazan Alman dergisi, Avrupa'nýn pil üretme yeteneðinden yoksun olduðunu yazdý.
Gönülsüz ekonomi politikalarýnýn sonucunda Çin'in AB'yi geride býraktýðýndan söz edilirken ABD Baþkaný Biden'ýn "Enflasyonu Koruma Yasasý"nýn Avrupa'yý kandýrdýðý kaydedildi.
"ELEKTROMOBÝLÝTE BU ÞEKÝLDE DESTEKLENMEKTEDÝR"
Türkiye'de elektromobilite alanýnda verilen desteklere iþaret eden Alman dergisi, "Türkiye, her yerde bunun nasýl farklý yapýlabileceðini gösteriyor. Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan yönetimindeki 20 yýldan biraz fazla bir sürede, yavaþ yavaþ Çin gibi bir ortak ve sistemik rakip olarak tanýmlanabilecek kadar geliþti. Yeni finansman programýyla da elektrikli otomobilde ekonomik rakip olmayý hedefliyor. Temmuz ayý sonunda Cumhurbaþkaný Erdoðan, elektrikli araç üretimine 5 milyar dolar, akü üretimine ise 4,5 milyar dolar yatýrým yapacaðýný duyurdu" ifadelerini kullandý.
TOGG'A YATIRIMYazýda, Türkiye'nin kendi yerli ve milli elektrikli aracý TOGG'a yapmýþ olduðu yatýrýmlar da hatýrlatýldý. Çin merkezli elektrikli araba ve batarya üreticisi BYD'nin de Türkiye'de bir üretim tesisini kuracaðý aktarýldý.
Çinli otomobil devlerinin Türkiye'ye yapacaðý yatýrýmlara atýfta bulunan dergi, "Hatta Cumhurbaþkaný Erdoðan, gelecek vaat eden teknoloji alanlarý için toplamda 30 milyar dolar (27,6 milyar euro) açýkladýðýný ve 20 milyar dolar daha özel sermaye çekmek istediðini söyledi. Ayrýca BYD'nin Türkiye'de 1 milyar dolar deðerinde üretim tesisi kurma taahhüdünü de içeriyor. Fabrikanýn 2026 yýlý sonunda faaliyete geçmesi ve yýlda 150.000 araç üretebilmesi planlanýyor. Burasý, Çinli üreticinin koruyucu tarifelerden kaçýnmak için Avrupa'ya otomobil satabileceði Macaristan'dan sonra ikinci fabrikasý. Cumhurbaþkaný Erdoðan kendi ülkesinde bir Çin fabrikasýndan korkmuþ gibi görünmüyor" dedi.
ABD, DÝÐER ÜLKELERDEN YATIRIM ÇEKÝYORABD'nin "Enflasyonu Azaltma Yasasý" ile enerji, sanayi, çevre ve elektromobilite alanlarýndaki yatýrýmlara 400 milyar dolar ayýrarak diðer ülkelerden de yatýrým çektiðini belirtti.
Yasal paketin elektrikli otomobillerin teþvik edilmesini de vaat ettiðini söyleyen Alman dergisi, "Bundan faydalanabilmek için elektrikli otomobillerin Kuzey Amerika'da üretilmesi gerekiyor. Bu, yerli üreticiler için bile zorluklar yaratýyor ve Almanya'da üretilen elektrikli arabalar herhangi bir fon almýyor" dedi.
Çözüm önerisinde bulunan dergi, "Avrupalýlar diðer ülkelerin giriþimlerinden kendilerinin de bunlara ihtiyaç duyduðunu anlamalýdýr. Böylece yerli otomotiv endüstrisi hayatta kalsýn ve pek çok çalýþaný o kadar iyi kazansýn ki, yerli üretilen elektrikli arabalarý satýn alabilecekler ve almak isteyecekler" ifadelerini kullandý.