Vatandaþa ''para puan'' uyarýsý
ABONE OL

Tüketici Birliði Federasyonu Genel Baþkaný Mehmet Bülent Deniz, AA muhabirine yaptýðý açýklamada, sadakat kartlarda biriken puanlar ve liralarýn kullanma tarihlerinin yýl sonunun yaklaþmasýyla kullanýlmasý gerektiðini hatýrlattý.

Tüketicilere, firmalardan aldýklarý sadakat kartlarda biriken puanlarýný yýlýn son 2 ayýnda kullanmalarýna yönelik uyarýda bulunan Deniz, "Ayný þekilde kredi kartlarýnda biriken puanlarýn da harcanmasý gerektiði uyarýsýnda bulunuyoruz. Çünkü yýl baþýyla sýnýrlý olarak bu uygulama devam ediyor. Biz bu uygulamanýn yanlýþ olduðu görüþündeyiz. Sadakat kartlarda biriken puanlarýn belirli bir tarihe kadar kullanýlmasý zorunluluðu, tüketiciyi zorlayan ve haksýz bir durum." diye konuþtu.

Deniz, yýllardýr bu konuyla ilgili çaðrýda bulunduklarýný belirterek, "Firmalarýn çoðu yine 31 Aralýk itibarýyla kartlarda biriken puanlar kullanýlmadýysa silmeyi tercih ediyorlar. Bu anlamda tüketicilerin bu aralar yapacaklarý alýþveriþlerde kredi kartý veya firmalardan aldýklarý sadakat kartlarýndaki puanlarýný kullanmalarýný tavsiye ediyoruz." ifadelerini kullandý.

Söz konusu para puanlarýn tüketicilerin kazanýlmýþ hakký olduðunu dile getiren Deniz, sözlerini þöyle sürdürdü:

"Tüketici uzun zaman size sadakat göstermiþ, alýþveriþ yapmýþ, puan biriktirmiþ. Bunu 31 Aralýk ile sýnýrlandýrmak etik ve tüketici odaklý bir yaklaþým deðil. Bu dönemde tüketicileri yapacaklarý harcamalarda olabildiðince biriken para puanlarýný kullanmaya davet ediyoruz."

- "ÝÞLETMELER BU TÜR UYGULAMALARDAN VAZGEÇMELÝ"

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Baþkanvekili Ýbrahim Güllü ise sadakat kartlarýn iþletmelerin müþterilerine birtakým avantaj saðladýðý sistem olduðunu söyleyerek, "Tüketici açýsýndan deðerlendirildiðinde olumlu bir uygulama." dedi.

Her yýl sonu itibarýyla sadakat kartlardaki para puanlarýn, uçuþ millerinin sýfýrlandýðýný belirten Güllü, "Birçok iþletmenin bunu yaptýðýný düþünüyoruz. Bu uygulamayý sýfýrlanma eyleminin etik olmadýðý, tüketici açýsýndan kazanýlan haklarýn geri alýnmasý gibi deðerlendirmek gerekiyor. Çünkü bu kazanýlmýþ bir haktýr." diye konuþtu.

Güllü, ancak kartýn verildiði sýrada her yýl sonunda para puanlarýn sýfýrlandýðýna yönelik uyarý yapýlýyorsa bir haklýlýk payýnýn olabileceðini söyleyerek, "Ama böyle yapýlmýþ olsa bile kazanýlmýþ haklar tek taraflý olarak geri alýnamaz. Bu açýdan iþletmeler bu tür uygulamalardan vazgeçmeli. Bunu etik dýþý, ahilik anlayýþýna aykýrý bir uygulama olarak deðerlendiriyoruz." açýklamasýný yaptý.

Tüketicilere para puanlarý kullanmalarý yönünde uyarýda bulunan Güllü, sözlerini þöyle tamamladý:

"Tüketiciler sadakat kartlarýndaki puanlarýný, uçuþ millerini veya diðer para puan þeklindeki kazanýlmýþ haklarýný yýl sonunu beklemeden alýþveriþlerini yapsýnlar. Eðer hakem heyetlerine baþvururlarsa da bu millerin veya para puanlarýn geri alýnmasý söz konusu olabilir, hakem heyetinin deðerlendirmesi o yönde çýkabilir. Ama biz bu risklerle karþýlaþmamasý adýna tüketicilerin yýl sonunu beklemeden veya yýl sonuna doðru bu alýþveriþlerini mutlaka yapmalarýný öneriyoruz."

  • Tüketici dernekleri
  • para
  • puan