Vodafone Türkiye reklamına iki koldan durdurma geldi
ABONE OL

Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK), Vodafone’un ‘En çok tavsiye edilen operatör’ reklamlarının yanıltıcı olduğuna ve durdurulması gerektiğine karar verdi. Vodafone, GFK adlı araştırma kuruluşunca yapılan ‘Net Tavsiye Skoru Araştırması’nda, Turkcell ve Avea müşterileri yerine sadece Vodafone müşterilerine sorulan ‘Vodafone’u tavsiye eder misiniz’ sorusunun yanıtlarını, tüm araştırmanın sonucuymuş gibi reklamlarına taşıyınca RÖK’ten durdurma kararı geldi. RÖK ayrıca Vodafone’un bir diğer reklamıyla ilgili de uyarıda bulundu. 23 ülkede faaliyet gösteren Vodafone, sanki tüm dünya coğrafyasında kendi baz istasyonları varmış algısı yaratacak reklamını geçtiğimiz günlerde durdurmuştu. RÖK de söz konusu reklamın yeniden yayına sokulması durumunda, Vodafone’un yurt dışında bulunan abonelerinden her gün için 9.90 TL sabit ücret alacağını açıkça belirtmesini istedi.

Nokia Sıemens Networks de rahatsız

NOKIA Siemens Networks (NSN) Vodafone’un reklamlarında isminin geçmemesini istedi. Vodafone, kendi belirlediği 110 lokasyonda ücretini vererek operatör olarak Türkiye’de sadece kendisi ile çalışan NSN’ye bir hız ölçümü yaptırdı. NSN, Vodafone tarafından basın iletişimi ve reklamlarda ‘Bağımsız ölçüm kuruluşu Nokia Siemens Networks’ün yaptığı araştırma’ olarak yansıtılmasından rahatsız oldu. NSN Türkiye Genel Müdürü Murat Kırçuval, Vodafone dışındaki diğer iki operatöre bir mektup göndererek, bu konudaki rahatsızlığını dile getirdi. Mektupta, Vodafone’dan reklamlarda NSN ismi ve markasının kullanılmamasının istendiğini belirten Kırçuval ayrıca, Vodafone Türkiye karşısında NSN’nin haklarını korumak için hukuki girişimde bulunacağını da söyledi.