Yeni modeller satışa çıktığı gün soluğu Türkiye’de alıyor
ABONE OL

BU yılki yüzde 12’lik düşüşe rağmen, son 3 yıldır istikrarlı bir kimlik kazanan Türk otomotivi yeni otomobillerin ‘anında’ piyasaya sunulduğu pazarlardan biri haline geldi. Türkiye, Alman Volkswagen’in ikonik modeli yeni Golf’ün Avrupa’da lansmanını yaptığı 6 ülkeden biri oldu. Golf ilk önce Türkiye’yle birlikte anavatanı Almanya’nın yanı sıra İtalya, Fransa, Avusturya ve İspanya’da satışa çıkacak. 7. nesil Golf, 2 Kasım’da başlayacak olan Autoshow’ta Türk müşterilere tanıtılacak ve fuarın hemen ardından satışa sunulacak. Türkiye’de üçü benzinli, biri dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneğiyle piyasaya sunulacak olan Golf 7, 42 bin 900’den başlıyor. Doğuş Otomotiv-Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, yeni Golf’ün Avrupa’nın en büyük pazarlarıyla aynı anda lansmanının yapıldığını belirtti. Golf’ün Türkiye’de 1994 yılından bu yana 90 bin adetlik satışa ulaştığını ifade eden Uygun, modelin yıllık 10 bin adetlik satış rakamına oturduğunu ifade etti. Uygun “2013 yılında da 10 binin üzerinde bir rakama ulaşırız. Bu yıl son iki ayda 2 bin Golf getireceğiz” dedi.

Hedef ilk 3’te kalmak

Volkswagen’in dünya çapında en iyi distribütörü seçildiklerini hatırlatan Uygun, Türkiye’nin satışta pilot ve benchmark ülke olduğuna işaret etti. Yıl sonu itibariyle Türkiye pazarında binek otomobil pazarında ilk 3’te olmayı hedeflediklerini kaydeden Uygun “Kalıcı ve istikrarlı olmak istiyoruz. Bu yılı ilk 3’te bitireceğiz. Geçen yıl kıl payı üçüncülügü kaçırmıştık. 2012 yılı sonu itibariyle hedef 55 bin adetlik satışa ulaşmak. Gelecek yıl daha yüksek olabilir. Volkswagen 2018 yılına kadar dünyanın en büyük üreticisi ve satıcısı olmayı hedefliyor. Dünyada pazar payı çok arttı ve artmaya devam ediyor” diye konuştu. Doğuş Oto-Volkswagen Binek Araç, bu yılın ilk 9 aylık döneminde binekte 45 bin 339 adet satışa ulaşarak ikinci sırada yer aldı. 50 bin 729 adet satışa ulaşan Renault ilk sırayı aldı. Volkswagen toplam pazarda ise Ford ve Fiat’ın ardından üçüncü sırada bulunuyor.

Üç boyutlu logo

Yenİ Golf’le birlikte VW’nin logosu da hafif bir değişime uğrayarak, üç boyutlu hale getirildi. Yeni Golf, BlueMotion Technology özelliği sayesinde ‘Start/Stop’ ve ‘Fren Enerjisi Geri Kazanımı’ gibi teknolojilerle daha düşük yakıt tüketim değerine sahip. Golf ailesinin benzinli versiyonları 1.2 TSI 105 PS, 1.4 TSI 122 PS ve 1.4 TSI 140 PS, BlueMotion Technology ile sunuluyor. Ayrıca, yine 1.4 TSI 140 PS versiyonunda ACT adı verilen aktif silindir yönetimi sistemi mevcut. Aktif silindir yönetimi ACT teknolojisi, 140 beygir gücündeki motorun 100 kilometrede sağladığı 4.8 litrelik yakıt tüketimi değeriyle, bir önceki nesilden yüzde 16 daha tasarruflu. Yeni Golf’ün dizel versiyonu ise 1.6 litrelik TDI motora sahip ve 105 PS güç üretiyor.

100 kg daha hafif, yüzde 23 tasarruflu

1974 yılından bugüne kadar 30 milyon adede yakın bir satış rakamına ulaşan Golf, yenilenen görünümüyle yollara çıkmaya hazır. Ailenin başlangıç versiyonu olan 1.2 TSI 105 PS BMT 42 bin 900’den satılacak. En üst versiyon 1.6 TDI 105 PS modeli ise Highline donanım paketiyle 68 bin 900 TL’lik fiyat etiketine sahip. İlk bakıldığında ‘çok fazla değişmemiş’ hissi yaratan yeni Golf 7, Volkswagen’in yalın tasarım anlayışının yeni bir ürünü. Golf, Midline Plus, Comfortline ve Highline olmak üzere üç donanım seviyesine sahip.

Boyutları büyüdü

Yeni Golf, boyutları itibariyle bir önceki nesle göre daha geniş olmasına karşın, 100 kg’a kadar daha hafif. Bu hafifleme, modelde yüzde 23’e varan oranda yakıt tasarrufu sağlıyor. Aracın uzunluğu 56 mm artarken, dingil mesafesinin 59 mm artmasıyla ön ve arka koltuklardaki diz mesafesi de olumlu yönde etkileniyor. Bu değişim aynı zamanda, aracın ön ve arka çıkıntılarının kısalmasına ve 28 mm alçalan tavanıyla birleşerek daha sportif bir görünüme kavuşmasına yardımcı oluyor. Bir önceki versiyona göre 13 mm daha geniş olan Golf 7’nin bagaj hacmi de önceki nesle oranla 30 litre artırılmış.

The Beetle 22.900 Euro’ya geliyor

VOLKSWAGEN Binek Araç, yılın son döneminde iki yeni modelini daha piyasaya sunuyor.  Türkiye yollarına ilk çıkan model, otomobil tarihinin efsane modelleri arasında yer alan Beetle modelinin tamamen yenilenmiş hali The Beetle oldu. DSG şanzımana sahip 1.4 TSI 160 PS, hem DSG hem de manuel şanzımanla sunulan 1.2 TSI 105 PS’le satışa çıkan The Beetle, 22 bin 900 Euro’dan başlıyor. The Beetle, Beetle ve Design olmak üzere iki farklı donanım seviyesinde sunuluyor. Ayrıca SUV segmentindeki Tiguan modelinin 1,4 TSI 150PS’lik DSG şanzımanlı versiyonu da satışa çıktı.Tiguan 1.4 TSI 150PS DSG, 69 bin 179 TL’den başlıyor.

Bu yıl 800 binlik otomotiv pazarı moralimizi bozmaz

OTOMOTİV Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Kudret Önen, otomotiv pazarında 2012 yılının performansını son 3 ayın belirleyeceğini ifade etti. Önen  “Yıl sonundaki adetler ÖTV kampanyalarıyla çıkacak. Markalar aylar öncesinden siparişlerini verdi. O araçlar öyle veya böyle satılacak. Tabii en önemli konu model yılı. Aralık ayında yine 140 bin adet araç satılabilecek mi? Bu yüzden aralık ayı önemli. 800 bin adet civarında bir pazar moralimizi bozmaz” dedi. Gazetecilerle düzenlediği sohbet toplantısında konuşan Önen, herhangi bir krizden bahsetmenin mümkün olmadığına, çok hızlı büyüyen pazarda normalleşmenin gerçekleştiğine işaret etti. Markaların vergi artışını karşılayan kampanyaları nedeniyle satışların öne çekildiğini belirten Kudret Önen, 2013’ün zorlu geçeceği konusunda uyardı. Önen “Şu an önümüzdeki yılın araçlarını satıyoruz. Önümüzdeki yılın ilk 3 ayı çok zor geçecek. 2013’te de 2012’ye benzer bir yıl yaşanır, pazar 800 bin adet seviyesinde gerçekleşir” diye konuştu. Cari açık sorunu nedeniyle otomotivin performansının sürekli göz önünde olduğunu belirten Önen “2011’de harika bir yıl yaşadık. ‘Bu yıl ekonominin soğutulması gerekli’ dendi. AB toparlanamadı, etkilerini ihracatta daha fazla hissediyoruz. Tüm bu etkenler paralelinde üretim, ihracat ve satış rakamları daraldı” dedi.

2010’un altına düşmesin

Otomotiv ihracatının yüzde 70’inin AB’ye yapıldığını ancak Avrupa’da kısa vadede düzelmenin yaşanmayacağına dikkat çeken Önen, şunları söyledi: “2010’da 1 milyon 94 adetlik, 2011’de 1 milyon 189 bin adetlik üretime ulaştık. 9 aya bakarsak üretim yüzde 10 düşüşle 794 bin adede indi. İhracatta da yüzde 10 gerileme var. Ocak-Eylül 2011 döneminde 592 bin olan ihracat, 535 bine düştü. 2011 toplamında 790 bin aracı ihraç etmiştik. Toplam otomotiv pazarı ise yüzde 12 daraldı. Altın yıl 2011’i bir kenara bırakırsak, bu yıl üretim, ihracat ve satışlar 2010’un altında olmamalı. O zaman moralimiz bozulur. Özellikle otomotiv ihracatını büyütmek gerekiyor.”