1976'dan beri rekoru kırılamadı! İşte dünyanın en hızlı uçağının sırrı
1976'dan rekoru kırılmadı! İşte dünyanın en hızlı uçağının sırrı / Kaynak: star.com.tr
1
/
26
ABD'li Lockheed firması 1966 yılında tarihi bir başarıya imza attı.
2
/
26
Soğuk Savaş'ın ortasında üretilen yüksek hızlı uçak, üretiminden 55 yıl sonra uçmaya devam etmeyi başardı.
3
/
26
Bu başarının adı, firmanın Skunk Works bölümünde Kelly Johnson tarafından tasarlanan ünlü yüksek irtifa Mach 3 (sesten 3 kat hızl) hızındaki keşif uçağı olan 'SR-71 Blackbird'
4
/
26
İç ısı sisteminin emisyonunu arttırmak ve gece gökyüzünde kamuflaj sağlayabilmek için kallanılan siyaha yakın boya, uçağın zamanla Blackbird (Siyahkuş) takma adıyla anılmasına neden oldu.
5
/
26
J-58'in tasarımının detayları artık bir sır değil, ancak hiç kimse motorun ve girişlerin teknolojisini kopyalayamadı.
6
/
26
Yirmi yıl önce emekli olmasına rağmen Blackbird, 1976'da elde edilen en ünvanını hala elinde tutuyor.
7
/
26
SR-71 1964-1998 yılları arasında ABD Hava Kuvvetleri'ne hizmet etti.
8
/
26
Uçak, 1976'da dünyanın en hızlı ve en yüksek irtifada uçabilen operasyonel insanlı uçağı ünvanını kazandı.
9
/
26
10
/
26
SR-71, Uydu ve drone teknolojisinin olmadığı dönemde, düşman topraklarına sızmak, tespit edilmeksizin keşif yapmak için ideal bir uçaktı.
11
/
26
Soğuk Savaş'ın ortasında üretilen yüksek hızlı uçak, üretiminden 55 yıl sonra uçmaya devam etmeyi başardı.
12
/
26
13
/
26
Soğuk Savaş'ın ortasında üretilen yüksek hızlı uçak, üretiminden 55 yıl sonra uçmaya devam etmeyi başardı.
14
/
26
SR-71 1976'dan bu yana da dünyanın en hızlı ve en yüksek irtifada uçabilen operasyonel insanlı uçağı
15
/
26
Sadece 32 adet üretilen uçaktan on ikisi kaza sırasında kayboldu.
16
/
26
17
/
26
The Aviationist'te, Cumartesi günü yayımladığı makalede o tarihlerde üretilmiş bir uçağın nasıl bu kadar hızlı uçtuğuna dair çarpıcı bilgilere yer verildi.
18
/
26
Süpersonik hava akışını kontrol etmek ve en iyi performansı elde etmek ve süpersonik hava akışının kompresöre ulaşmasını engellerken en iyi performansı elde etmek için yavaşlatılan havayı yönelendirmek için kullanıldı.
19
/
26
Motorun üstünde ve altındaki bu kapılar, hava akımının bir kısmını göndererek içindeki aşırı hava basıncını azaltma görevi görüyordu.
20
/
26
430 °C Motor girişi ısısı ve 1760 °C sıcaklığa ulaşan brülör kanalının ısıya dayanabilmesi için İnkomel ve Waspaloy gibi nikel süper alaşımları kullanıldı.
21
/
26
Makaleye göre uçak, deniz seviyesindeki testlerde 32 bin pounddan fazla itme gücü sağlayan J-58 turbojet motorları sayesinde maksimum 3.2 Mach hızına ulaştı.
22
/
26
23
/
26
SR-71'in motor girişleri hareketli konik bir sivri uca sahip.
24
/
26
Biğer önemli kısmı by-pass kapılarıydı.
25
/
26
Havacılık tarihçisi Peter Merlin, tasarımı ve parlaklığıyla dikkat çeken uçağın 55 yıl sonra hala gelecekten gelmiş gibi durduğunu söylüyor.
26
/
26
SR-71 için tasarlanan özel bir yakıt kullanarak Mach 3 hızlarında rahatlıkla uçabildi.