Kalan00:34
İSTANBUL 14°C / 7°C
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • K.Maraş
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kilis
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Şanlıurfa
  • Şırnak
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak
DOLAR
42,8167
EURO
50,2084
ALTIN
5944.81
  • Gece modu
    Gündüz modu
  • Anasayfa
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Son Dakika
  • Yazarlar
  • Güncel
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Spor
  • Canlı Skor
  • Açık Görüş
  • Savunma
  • Sosyal Güvenlik
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • Kültür Sanat
  • Otomobil
  • Diğer
    • Hava Durumu
    • Namaz Vakitleri
  • İletişim Ve Künye
  • Haberler
  • >
  • Foto Galeri

FOTO GALERİ

25 Şubat 2020 Salı

1976'dan beri rekoru kırılamadı! İşte dünyanın en hızlı uçağının sırrı

1976'dan rekoru kırılmadı! İşte dünyanın en hızlı uçağının sırrı / Kaynak: star.com.tr

1
/
26

ABD'li Lockheed firması 1966 yılında tarihi bir başarıya imza attı.

2
/
26

Soğuk Savaş'ın ortasında üretilen yüksek hızlı uçak, üretiminden 55 yıl sonra uçmaya devam etmeyi başardı.

3
/
26

Bu başarının adı, firmanın Skunk Works bölümünde Kelly Johnson tarafından tasarlanan ünlü yüksek irtifa Mach 3 (sesten 3 kat hızl) hızındaki keşif uçağı olan 'SR-71 Blackbird'

4
/
26

İç ısı sisteminin emisyonunu arttırmak ve gece gökyüzünde kamuflaj sağlayabilmek için kallanılan siyaha yakın boya, uçağın zamanla Blackbird (Siyahkuş) takma adıyla anılmasına neden oldu.

5
/
26

J-58'in tasarımının detayları artık bir sır değil, ancak hiç kimse motorun ve girişlerin teknolojisini kopyalayamadı.

6
/
26

Yirmi yıl önce emekli olmasına rağmen Blackbird, 1976'da elde edilen en ünvanını hala elinde tutuyor.

7
/
26

SR-71 1964-1998 yılları arasında ABD Hava Kuvvetleri'ne hizmet etti.

8
/
26

Uçak, 1976'da dünyanın en hızlı ve en yüksek irtifada uçabilen operasyonel insanlı uçağı ünvanını kazandı.

9
/
26

10
/
26

SR-71, Uydu ve drone teknolojisinin olmadığı dönemde, düşman topraklarına sızmak, tespit edilmeksizin keşif yapmak için ideal bir uçaktı.

11
/
26

Soğuk Savaş'ın ortasında üretilen yüksek hızlı uçak, üretiminden 55 yıl sonra uçmaya devam etmeyi başardı.

12
/
26

13
/
26

Soğuk Savaş'ın ortasında üretilen yüksek hızlı uçak, üretiminden 55 yıl sonra uçmaya devam etmeyi başardı.

14
/
26

SR-71 1976'dan bu yana da dünyanın en hızlı ve en yüksek irtifada uçabilen operasyonel insanlı uçağı

15
/
26

Sadece 32 adet üretilen uçaktan on ikisi kaza sırasında kayboldu.

16
/
26

17
/
26

The Aviationist'te, Cumartesi günü yayımladığı makalede o tarihlerde üretilmiş bir uçağın nasıl bu kadar hızlı uçtuğuna dair çarpıcı bilgilere yer verildi.

18
/
26

Süpersonik hava akışını kontrol etmek ve en iyi performansı elde etmek ve süpersonik hava akışının kompresöre ulaşmasını engellerken en iyi performansı elde etmek için yavaşlatılan havayı yönelendirmek için kullanıldı.

19
/
26

Motorun üstünde ve altındaki bu kapılar, hava akımının bir kısmını göndererek içindeki aşırı hava basıncını azaltma görevi görüyordu.

20
/
26

430 °C Motor girişi ısısı ve 1760 °C sıcaklığa ulaşan brülör kanalının ısıya dayanabilmesi için İnkomel ve Waspaloy gibi nikel süper alaşımları kullanıldı.

21
/
26

Makaleye göre uçak, deniz seviyesindeki testlerde 32 bin pounddan fazla itme gücü sağlayan J-58 turbojet motorları sayesinde maksimum 3.2 Mach hızına ulaştı.

22
/
26

23
/
26

SR-71'in motor girişleri hareketli konik bir sivri uca sahip.

24
/
26

Biğer önemli kısmı by-pass kapılarıydı.

25
/
26

Havacılık tarihçisi Peter Merlin, tasarımı ve parlaklığıyla dikkat çeken uçağın 55 yıl sonra hala gelecekten gelmiş gibi durduğunu söylüyor.

26
/
26

SR-71 için tasarlanan özel bir yakıt kullanarak Mach 3 hızlarında rahatlıkla uçabildi.

  • © 2025 Star.com.tr
  • İletişim Ve Künye
  • Bilgi Toplum Hizmetleri
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.