Öğle Kalan06:39:33
İSTANBUL 22°C / 14°C
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • K.Maraş
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kilis
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Şanlıurfa
  • Şırnak
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak
ALTIN
4016.71
DOLAR
38,8649
EURO
43,7927
ALTIN
4016.71
DOLAR
38,8649
  • Gece modu
    Gündüz modu
  • Anasayfa
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Son Dakika
  • Yazarlar
  • Güncel
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Spor
  • Canlı Skor
  • Açık Görüş
  • Savunma
  • Sosyal Güvenlik
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • Kültür Sanat
  • Otomobil
  • Diğer
    • Hava Durumu
    • Namaz Vakitleri
  • İletişim Ve Künye
  • Haberler
  • >
  • Foto Galeri

FOTO GALERİ

23 Mayıs 2020 Cumartesi

Devasa bombardıman uçağı için planlar bu kez tutacak mı?

Devasa bombardıman uçağı için planlar bu kez tutacak mı? Kaynak: star.com.tr

1
/
23

Devasa büyüklükteki bombardıman uçakları B-52'lerin  ömrünü 'bir asra' uzatmak için yeniden harekete geçildi.

2
/
23

ABD Hava Kuvvetleri (USAF), devasa B-52 Stratofortress bombardıman uçaklarındaki motorların değişimi için özel şirketlere yönelik yeni bir talep isteği yayımladı. 

3
/
23

 Ancak bu, USAF'ın ilk denemesi değil. Pentagon 1970'lerin ortalarından beri devasa uçak için uygun fiyatlı ideal yedek parçalar bulmaya çalışıyor. İşte o serüven...

4
/
23

ABD Hava Kuvvetleri nihayet 19 Mayıs'ta ABD'nin en büyük stratejik bombardıman uçağına güç veren Pratt & Whitney TF-33 turbofan motorlarının yerini almak için teklif talebi yayımladı.

5
/
23

Talebe göre, kazanan şirket, birkaç partide 608 yeni motor ve sınırsız sayıda yedek parça ve değiştirme işlemi de dahil olmak üzere bakım desteğini içeren “Belirsiz Teslimat / Belirsiz Miktar (ID / IQ) tedarik sözleşmesi” alacak.

6
/
23

Haziran 2021'de devreye konacak talep kapsamında, motorun satın alımı 2038 yılına kadar 17 yıl boyunca devam edecek.

7
/
23

Hava Kuvvetleri, B-52'yi en az 2050 yılına kadar çalıştırmayı planladığını söylüyor. 

8
/
23

Bu zamana kadar 1955 ile 1962 arasında üretilen uçaklar, bir asırlık olacak. B-52'deki en yeni motorlar Pratt & Whitney 1985'te TF-33'ü yapmayı bıraktığı için 35 yaşında.

9
/
23

Haziran 2019 itibarıyla USAF'ın 18'i yedekte, 58'i aktif hizmette Stratofortress bombardıman uçağı ve yedekte bulunuyor.

10
/
23

Yenileme sürecinde her B-52'nin sekiz adet motora ihtiyacı var.

11
/
23

SIRADAKİ ŞİRKETLER

Defense News'e göre Pratt & Whitney, talepe cevap olarak birkaç özel jet modeli için üretilen PW800 motorunu sunmayı planlıyor.

12
/
23

Bombardıman uçakları tarafından yaygın olarak kullanılan General Electric'in GE Aviation, üretimi uçak motoru CF34-10'un da sunulması planlanıyor.

13
/
23

Ayrıca Rolls-Royce, ticari uçaklarda da kullanılan F130 motorunu sunacak. 

14
/
23

Bu motor, İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin 2010'da iptal ettiği bir deniz devriyesi uçağı Nimrod MRA4'e güç vermesi amaçlanmıştı.

15
/
23

İLK KEZ DÜŞÜNÜLMEDİ

Flight Global'a göre, Pentagon B-52'yi birçok kez motor yenileme konusunu tekrar gözden geçirdi.

16
/
23

 Başlangıçta Soğuk Savaş'ın devam edeceğine ve çok sayıda B-1B Lancer ve B-2 Spirit bombardıman uçağının B-52'lerin yerini alacağına inanıldığı için konu 1980'lerin başında ertelendi.

17
/
23

1996, 2004 ve 2007'de tekrar gündeme gelen motor yenileme meselesi, her seferinde kabul edilebilir bir maliyet ve yararlı plan eksikliği nedeniyle ertelendi.

18
/
23

SADECE MOTOR DEĞİŞİMİ YETERLİ Mİ?

Son girişim, Hava Kuvvetleri'nin ticari havacılık sektöründen yakıt verimliliği ipuçları aramaya başladığı 2014 yılında başladı.

19
/
23

Pentagon'un B-52 filosunu 21. yüzyılın ortalarına uygun tutmaya çalışmasının tek yolu yeni motorlar olmadığı belirtiliyor. 

20
/
23

 Uçağın aktif olarak kullandığı elektronik diziler (AESA) radarını ve hatta uçağın savaş alanı rolünün yeniden masaya yatırılması gerekiyor.

21
/
23

Düzinelerce uzun menzilli seyir füzesi ve hipersonik silah taşımak için inanılmaz kaldırma kapasitesine sahip motorlar ise kaçınılmaz olacak.

22
/
23

Benzer bir bir yenileme de , Pentagon'un yeni uzun menzilli füzelerinin en az 40'ını taşıyacak şekilde modifiye edilebildiğini kanıtlamış olan USAF'nin B-1B Lancer'ı için araştırılıyor.

23
/
23

star.com.tr

  • © 2025 Star.com.tr
  • İletişim Ve Künye
  • Bilgi Toplum Hizmetleri
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.
Kapat