Elon Musk'ın sahibi olduğu SpaceX'in Mars seyahati için geliştirdiği roketin prototipi sert rüzgara dayanamadı.
1
/
16
Konu ile ilgili açıklama yapan Musk, Hooper'ın tamir edilmesinin haftalar süreceğini belirtti. Ancak roketin sistemlerinde önemli bir hasar meydana gelmediği bilgisinin altı çizildi.
2
/
16
İkinci sıkıntı ise insanın yaşaması için elzem olan oksijen. Gezegende kalındığı sürece oksijen üretebilecek bir sistem bulunması olası Mars görevleri için çözülmesi gereken sorunların başında geliyor.
3
/
16
Başka bir deyişle bu yükü Mars'a taşıyabilecek enerjiyi üretebilecek uzay araçlarına sahip olmamız gerekiyor.
4
/
16
Test için platforda bekleyen Hooper sert rüzgarın azizliğine uğradı. Model Teksas'ta etkili olan fırtına nedeniyle devrildi ve ciddi zarar gördü.
5
/
16
Elon Musk'ın sahibi olduğu SpaceX'in Mars seyahati için geliştirdiği roketin prototipi sert rüzgara dayanamadı.
İnsanoğlunun uzay seyahatindeki yeni hedefi Mars için bir süredir mesai harcayan Elon Musk'ın şirketi SpaceX 'hooper' isimli prototip bir model üzerinde çalışıyordu.
6
/
16
Ancak en büyük sorun Mars'a gitmek veya orada kalmak değil gezegenden ayrılmak. Zira Mars'tan dönüş sandığımızdan daha zor bir çaba gerektiriyor.
7
/
16
Gezegendeki radyasyon oranının oldukça yüksek olduğunu belirten uzmanlar, bu oranın Mars'ta görev yapan astronotların kansere yakalanma riskini önemli ölçüde artırdığı görüşünde.
8
/
16
Mars'a onlarca düzüne insan ve onların orda yaşamasına yetecek yüklü miktarda kargo gönderilmesi gerektiğini belirten Musk, ilk çözüm bulması gereken şeyin bu kadar insanın ve kargonun nasıl oraya gönderileceği olduğunun altını çiziyor.
9
/
16
Mars'ın atmosferinin gezegenimize oranla yüzde 1 seviyesinde olduğu düşünülürse Mars'ın yüzeyinde bulunmak ile uzayda bulunmak arasında pek bir fark bulunmadığını söylemek mümkün. Bu yüzden astronotların ilk iş olarak bu basınçtan korunmanın yollarını bulması gerekiyor.
10
/
16
Su, yiyecek ve enerji üretimi aşılması gereken diğer engeller. Marslı filmdeki astronot çiftçilik yaparak ve birkaç kimyasal dokunuşla bu sorunları geçici bir süreliğine olsa da çözmüştü. Ancak NASA'nın bu sorunları ortadan kaldırması için uzun yıllar mesai yapmaya devam edeceğini söylemek abartı olmaz.
11
/
16
ERV, Mars yüzeyinden 250 ila 34 bin kilometre yukarıdaki elips biçimli “bir günlük yörüngede” park ederse, astronotlar kalkış aracında en fazla 43 saat geçirecekler. Ancak Rucker bu durumun Mars misyonunu planlayanlar tarafından henüz çözülmemiş bir konu olduğunu söylüyor.
12
/
16
Geçtiğimiz aylarda National Geographic Elon Musk ile yaptığı söyleşide Mars'a gitme hedefini açıklayan işadamına bu soruyu yöneltmişti.
13
/
16
MAV’ın (Mars'a İniş Aracı) iç mekanı yükü azaltmak için çok sade olacak. Bu tek yön bir uzay taksisi sadece, bir yaşam alanı değil. Hatta mühendisler koltuk bile koymayabilir, ki bu durumda astronotların tüm yolculuk sırasında ayakta durması gerekecek.
14
/
16
Füzeyle fırlatarak kalkma işlemi yedi dakika sürecek. Ama yolculuk burada bitmiyor. Astronotlar ERV (Dünya'ya Dönüş Aracı) ile buluşup kenetlenmek için yörüngeye oturma manevraları yapacaklarından daha fazla yakıt harcayacaklar.
15
/
16
Ancak Mars'ı kolonileştirmemiz için çözüm bulunması gereken tek sorun bu değil.
16
/
16
İNSANOĞLUNU 'EN ZOR YOLCULUĞU' MARS'TA NELER BEKLİYOR?
Neil Armstrong'un Ay'a adımını atmasından sonra yeni hedef olarak belirlenen ancak hala insanoğlunun ayak basamadığı Mars için yeni hedef 2033. Peki bu zorlu yolculukta bizleri neler bekliyor?