Rusya'da bir baba ve oğul, eski bir aracı gizli bölmeler ve otomatik silahlarla doldurarak robota çevirdi.
1
/
48
Rusya'da bir baba ve oğul, eski bir aracı gizli bölmeler ve otomatik silahlarla doldurarak robota çevirdi.
2
/
48
Rusya'da bir araba fuarında kaydedilen görüntülerde arabanın dik durarak robot şeklini alması hayret ettirdi.
3
/
48
Ülkemizde de geçtiğimiz yıllarda aynı şekilde 12 mühendis ve 4 kişilik bir destek personeli tarafından geliştirilen 'Letrons' adlı robot araba büyük ilgi toplamıştı.
4
/
48
İşte Transformers filminden esinlenen baba ve oğulun tasarladığı robottan görüntüler...
5
/
48
6
/
48
7
/
48
8
/
48
9
/
48
10
/
48
11
/
48
12
/
48
13
/
48
14
/
48
Hayatını mobil olarak sürdürmek, her gün farklı bir manzaraya uyanmak isteyenler bir şekilde bunu gerçekleştirmenin yollarını buluyor.
15
/
48
Serbest çalışarak parasını kazananlar elbette bunu daha rahat yapıyor. Zach Both, genç bir sinemacı.
16
/
48
Yoldan geçerken kimsenin dönüp bakmayacağı panelvanlardan birini Craigslist‘te gözüne kestirdi ve satın aldı. Bir yıla yakın bir zaman içerisinde babasıyla birlikte ter dökerek paslı kargo aracını mobil bir stüdyoya çevirdi.
17
/
48
A.B.D.’nin farklı noktalarında yaşamak ve aynı zamanda çalışmalarını sürdürmek isteyen Zach hem bir yaşam alanı hem de bir stüdyonun arayışındaydı. Bu iki alanı birleştirebileceği aracı bulduktan sonra geriye dönüşüm süreci kaldı. Sahip olduğu “kendin yap” tutumu ve tasarıma dair deneyimi birleşince dönüşüm başarıyla gerçekleşti.
18
/
48
Önce duvardaki ve zemindeki pas-kir temizlendi. Ardından ufak onarımlar gerçekleşti. İç kısım komple boyandıktan sonra yalıtım malzemeleriyle kaplandı. Sonra ağaç, ustalıkla kullanılarak sıcak bir iç mekan sağlanana dek gerekli yerlere döşendi.
19
/
48
Aracı genel olarak kesip biçmeyen, olduğu haliyle şekillendiren baba-oğul yalnızca tepede ufak bir delik açtı. Böylelikle doğal ışığın araca girişi sağlanırken hava sirkülasyonu için de gerekli adım atılmış oldu.
20
/
48
Gizli ocağı, çok konforlu görünen ve koltuğa dönüşebilen yatağı, buzdolabı, kablosuz internet bağlantısı, ev sinema sistemi… İhtiyacı olabilecek her şeyi karavanına adapte eden Zach elektriğini de güneş jeneratörüyle elde ediyor.
21
/
48
22
/
48
23
/
48
24
/
48
25
/
48
26
/
48
27
/
48
28
/
48
29
/
48
Babasından kalan hurda otomobili yeniden yaptı ZONGULDAK'ın Kilimli İlçesi'nde oto tamircisi 43 yaşındaki Mustafa Sekmen, babasından kalan 1973 model hurda otomobili, yaklaşık 40 bin lira harcayarak orijinaline uygun şekilde yeniden yaptı.
30
/
48
Kilimli Sanayi Sitesi'nde otomobil motor tamircisi Mustafa Sekmen, 2 yıl önce ölen babası İbrahim Sekmen'den kalan Ford'un 1973 model hurda otomobili yenilemeye karar verdi.
31
/
48
Parçalarının bir çoğunu İsviçre ve Almanya'dan getiren Sekmen, yaklaşık 40 bin lira harcadı. Sekmen, otomobilin motor ve kaporta bölümleri, döşemesi ve diğer tüm bölümleri orjinaline uygun şekilde yeniledi. Kısa sürede tamamlanan otomobil çevrede ilgi gördü.
32
/
48
Otomobilin babasından kaldığını ve eskiyince revizyona soktuğunu anlatan Sekmen, şöyle konuştu:
33
/
48
'Böyle bir arabaya binmeyen bu duyguyu anlayamaz. Çok farklı klasik araç kullanmak. Baba yadigarıydı. Otomobili yaşatmak istedik. Toparlamak istedik. Ticaret olarak hiç düşünmedik.
34
/
48
Kendimiz kullanıyoruz. Onunla aramızda bir bağ var. Konuşuyoruz onunla. Eğer bir bağ kurmazsanız, onun dilinden anlamazsınız onu yürütme şansımız olmaz. Görenler otomobili beğeniyor, inceliyor.'
35
/
48
36
/
48
37
/
48
38
/
48
İzmit ilçesinde yaşayan 42 yaşındaki Örs, motor, şanzıman, diferansiyel ve radyatör gibi otomobil aksamlarını hurdacıdan satın alıp, bazılarını el emeğiyle yaptığı, bazılarını da imal ettirdiği kişisel tasarımı olan parçaların montajını yapıyor. Kişisel girişimlerin artması amacıyla otomobil yapım aşamalarını içeren bir kitabı da kaleme alan endüstri mühendisi Örs, sadece cumartesi günleri çalışarak 6 ayda tamamladığı ve soyadını verdiği araçları internet üzerinden satıyor. Örs, yaptığı açıklamada, 2003 yılında televizyonda izlediği belgeselden etkilenerek harekete geçtiğini, otomobil yapma merakıyla hurdacıdan motor, şanzıman ve diferansiyel aldığını anlattı.
39
/
48
Kendi imkanlarıyla araç üreten kişileri konu alan belgeselden etkilenerek işe koyulduğunu ve ilk olarak üç boyutlu tasarımlar yaptığını belirten Örs, kiraladığı bir yerde otomobil yapımı için gerekli altyapıyı kurduğunu kaydetti.
40
/
48
Örs, evinin balkonunu da otomobil yapımında kullandığını aktararak, 'Bu tarz araçlar dünyada çok yaygın. Özellikle İngiltere'de kişilerin senede bir araba yapıp belirli testlerden sonra trafiğe çıkarma imkanı var. O araçları görünce ben de hayran oldum. İlk olarak motosiklet motoruyla araç yapımına başladım.' dedi.
41
/
48
Kendi imkanlarıyla araç üreten kişileri konu alan belgeselden etkilenerek işe koyulduğunu ve ilk olarak üç boyutlu tasarımlar yaptığını belirten Örs, kiraladığı bir yerde otomobil yapımı için gerekli altyapıyı kurduğunu kaydetti. Örs, evinin balkonunu da otomobil yapımında kullandığını aktararak, 'Bu tarz araçlar dünyada çok yaygın. Özellikle İngiltere'de kişilerin senede bir araba yapıp belirli testlerden sonra trafiğe çıkarma imkanı var. O araçları görünce ben de hayran oldum. İlk olarak motosiklet motoruyla araç yapımına başladım.' dedi.
42
/
48
Daha sonra bir Off-road aracı ürettiğini, bunun ardından da biraz daha büyük araç yaptığını anlatan Örs, şunları söyledi: 'Tasarımdaki bazı hatalardan dolayı araç başarılı olmadı. O benim için denemeydi. Daha sonra Renault motorundan üçüncü arabamı yaptım. Onu İzmir'e sattım. Daha sonra dördüncü araba fikri doğdu. İnsan yaptıkça bu işi daha iyi öğreniyor. 13 yıldır bu işle uğraşıyorum. Aracın toplam yapım süresi sadece cumartesi günleri çalışarak 6 ay sürüyor. Sıfırdan başlasam ve her gün çalışsam 32 günde bir araba yaparım.'
43
/
48
Son ürettiği spor aracını ekonomik imkanlarla hazır hale getirmek için hurdacıdan motor, şanzıman, radyatör ve diferansiyel satın aldığını ifade eden Örs, bunun için bin 500 lira ödediğini söyledi. Örs, bunun dışındaki aksamların el yapımı olduğuna dikkati çekerek, 'Örneğin göstergeleri arabadan önce yapmaya başladım.
44
/
48
Kasa oluşturma, üç boyutta şekillendirilmesi ve tornacıda yapılması 3 ayımı aldı. Koltuk beni çok uğraştırdı. Dördüncü denememde koltuğu oturtabildim. Arabamın ismine 'Örs 4' dedim, bir sonrakine de 'Örs 5' diyeceğim.' ifadesini kullandı. Aracın 590 kilogram ağırlığında ve iki kişilik olduğunu aktaran Örs, parçaların yerli malı olmasına dikkat ettiğini, 1.6 Tofaş motoru kullandığını, sportif olması için de dereceli egzantrik monte ettiğini dile getirerek, şunları kaydetti:
45
/
48
'Yetmedi bir de turbo besleme koydum. Araba, 140 beygirin üzerinde bir güce sahip. Motor ustası olmadığım için biraz ayar gerektiriyor. Arabaya inanılmaz bir ilgi var. İnsanlar çok meraklı, 'Biz de yapabilir miyiz?' Sorusu çok geliyor. Ben de bu konuda insanları teşvik ediyorum. Şu anda bir sitede satılık arabam. 220 bin kişiden fazla bakan oldu, 500'ü aradı ve tebrik etti. Otomobil yapımıyla ilgili insanlara yol göstermeye çalışıyorum. Arabayı üretim aşamalarını içeren 168 sayfa kitap yazdım. Ülkemize bir faydam olsun. Bir tuğla da ben koymak istiyorum.'
46
/
48
Türkiye'de birçok yabancı markanın üretim yaptığına işaret eden Örs, Türk mühendisleri ve işçilerinin buralarda çalışmalarından ötürü gerekli tecrübeye sahip olduğu değerlendirmesinde bulundu. Örs, yerli otomobilin kolaylıkla yapılabileceğini, bu konuda başarılı olunacağına inandığını dile getiren Örs, sözlerini şöyle bitirdi: 'İngiltere'de bir kuruluş var. Devlet şimdi o kuruma yetki verdi. Yılda bir kez araba yapabiliyorsunuz. Arabanızı orada test ettirebiliyorsunuz. Bizdeki en büyük problem, aracın trafiğe çıkamaması.
47
/
48
TÜVTÜRK gibi bir kuruluş var. Bu araçlar için statü oluşturulup, temel şartlar sağlandıktan sonra aracın trafiğe çıkabilmesi lazım. Böyle olursa insanlar kendi aracını yapabilir. Ülkemizde herkesin eli anahtar tutuyor. Bu anlamda da ülkemizin altyapısı sağlam. Yerli otomobili başaracağımızı düşünüyorum.' AA