Dünyanýn konuþtuðu bu kaza Tayvan'da meydana geldi ve kaza görüntüleri geçtiðimiz günlerde internete servis edildi. Kýrmýzý dairenin içindeki araca dikkat edin...
Yerde yatan kamyona aldýrýþ etmeden üstüne üstüne giden Tesla sürücüsü, büyük bir hýzla kamyona çarptý ve ortaya bu görüntüler çýktý. Peki iþin aslý ne?
TechInside'ýn haberine göre Tesla Model 3 otopilot modunda büyük bir kazaya karýþtý. Bu kazada Tesla Model 3’ün devrilmiþ bir kamyonu ayýrt edememesi, büyük bir tepki topladý.
Tesla, oto pilot moduyla dönem dönem yoðun eleþtiriler alabiliyor. Bu eleþtirilerin ana nedeni ise Telsa model araçlarýn oto pilot modundayken karýþtýðý kazalar oluyor.
Hürriyet'in derlediði habere göre, Tesla, yaptýðý açýklamalarda otopilot modunun tamamen otonom sürüþ anlamýna gelmediðini, ihtiyaç durumunda kullanýcýlarýn direksiyon kontrolüne sahip olmalarý gerektiðini belirtiyor.
Ancak oto pilot isminin de verdiði güvenle, sürücüler oto pilot modunda kontrolü tamamen býrakabiliyor.
Meydana gelen kazada ise sürücünün son anda frene bastýðý ancak bunun durmak için yeterli olmadýðý tespit edildi. Kaza anýnda Tesla aracýn oto pilot konumunda olduðu kesinlik kazandý.
Bu kazayla birlikte otopilot modunun güvenilirliði de tekrar gündeme geldi. Ayrýca kaza sýrasýnda hava yastýklarýnýn da açýlmamýþ olmasý, Tesla’nýn yoðun eleþtiriler almasýna neden oldu.
Yazýlýmsal yetersizliklere baðlý olarak bu tip araçlarla kazalar gerçekleþebildiði gibi, donanýmsal etkenlerin de burada yol oynadýðý görülüyor. Örneðin: Tesla otomobillerde otonom sürüþ özelliðinin çalýþmasýný olumsuz yönde etkileyen faktörler arasýnda, sensörlerin kirli olmasý geliyor.
Temiz tutulmayan bir araçta sensör ya da kameralarýn daha fazla kör nokta yaratacaðý ya da aslýnda var olmayan engellere karþý yanlýþ hesaplamalar yaparak karar verebileceði biliniyor.
Diðer bir konu ise trafikte yaþanan anlýk deðiþimler. Yolda o an oluþan çukurlar, kazalar, kapatýlan yollar ve geçici güzergâh deðiþimleri sorun olabilir. Bu tip deðiþiklikler bir þekilde otonom araçlara nakledilemediðinden, yolculuðun devam etmesi imkânsýz hâle geliyor.
Elbette sürücüsüz otomobillerin kurallara uymakta insana kýyasla çok daha kusursuz olmasý, aslýnda kaza riskini de maalesef beraberinde getiriyor.
Takip mesafesini koruyan otonom araçlar, saðdan veya soldan önlerine girecek araçlara karþý elbette frenleme ile cevap verebiliyorlar.
Ancak o sýrada arkada yakýn takip mesafesinde olan bir aracý da hesaba katabiliyorlar mý? Ya da çarpýþma alanýndan uzaklaþmak için manevra yaptýklarýnda, ilgili algoritmalar anlýk saha analizini yeniden yapabiliyorlar mý? Sürücüsüz otomobiller, daha pek çok tartýþmaya sebebiyet verecek gibi görünüyor.