Hacıosman-Yenikapı metrosunda sürücüsüz tren çalışacak
İBB tarafından aralık ayına kadar Hacıosman-Yenikapı metrosuna dahil edilmesiyle sefer sıklığını 2 dakikaya düşürecek 68 araçtan 4'ü daha raylara indirildi
1
/
10
İBB tarafından aralık ayına kadar Hacıosman-Yenikapı metrosuna dahil edilmesiyle sefer sıklığını 2 dakikaya düşürecek 68 araçtan 4'ü daha raylara indirildi
2
/
10
Hacıosman-Yenikapı metrosu için yerli katkı ile üretilen ve raylara indirilen araç sayısının 8'e ulaşması dolayısıyla çalışmalar hakkında bilgi verilmek üzere Seyrantepe Metro Durağı'nda tören yapıldı.
3
/
10
Sakarya'daki fabrikalarda yerli katkı ile üretilen vagonlardan ilk etapta 8 tanesi indirilirken, Aralık ayına kadar toplamda 68 sürücüsüz vagonun sisteme dahil edilmesi planlanıyor.
4
/
10
Yeni vagonlarla birlikte Hacıosman - Yenikapı Metrosu'nda sefer yapan 92 metro sayısının 160 ulaşarak, seferlerin ise 2 dakikaya düşürülmesi planlanıyor. Yapılan çalışmalar sonrasında ise yolcu taşıma kapasitesinde minimum yüzde 30 artış olması hedefleniyor.
5
/
10
- Araçlar son teknolojiye uygun Tam Otomatik Sürücüsüz (Sürücü kabini olmaksızın) işletim sistemine sahip. -Araçlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan 140 cm genişliğinde ara geçiş yolları olacak olup, bu sayede yolcuların 4 araçtan oluşan bir tren içerisinde homojen dağılımı mümkün olabilecek.
6
/
10
-4 araçlı tren setleri birbirine otomatik olarak bağlanabilecek ve 8 araçlı bir tren seti oluşturacak. -Trenler yangın tespit alarm sistemi mevcut.
7
/
10
-Tüm Araçlar klimalı olacak. -Araç önünde sayısal varış göstergeleri mevcut.
8
/
10
-Her bir yolcu kapısı üzerinde LCD aktif güzergah haritaları (LRM) olacaktır. Araçta, geçilen, varılan ve gelecek istasyonlar yol haritası üzerinde gösterilecek. Ayrıca bu yol haritası üzerinde diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktalarının gösterimi de bulunacak. -Her bir araçta yüksek çözünürlüklü toplam 12 adet LED Video ekranlarında yolculuk esnasında bilgilendirme videoları, reklam, haber, promosyon vb. görsel videolar yayınlanabilecek.
9
/
10
-Trenler fren yaptığında enerji geri kazanılarak diğer trenlerin çekiş enerjisine yönlendirilecek. - Konforlu bir yolculuk için titreşim ve ses izolasyonu olacak.
10
/
10
-Yolcular ile kumanda merkezi arasında aktif iletişim sağlanabilecek. - Araçlarda, CCTV (Kapalı Devre Televizyon Sistemi) kamera sistemi kurulacak.