Şimdiye kadar üretilen en hızlı 'mermi tren'in 3 yıl sürecek testlerine Japonya'da başlandı.
1
/
8
İlk olarak 280 kilometre mesafedeki Sendai ve Aomori şehirleri arasında test edilecek olan ALFA-X, 10 vagona ve uzun, sivri bir buruna sahip.
2
/
8
Şimdiye kadar üretilen en hızlı 'mermi tren'in 3 yıl sürecek testlerine Japonya'da başlandı.
3
/
8
En fazla 300 km/s hıza erişebileceği açıklanan N700S’den yeni bir hız rekoru beklenmiyor.
4
/
8
2030 yılında operasyonel yetkinliğini tamamlayıp hizmet vermesi beklenen trenin, ulaşacağı ilk hız ortalaması olan 360 km/s ile Çin’in rekortmen treni Fuxing’i de geride bırakması bekleniyor.
5
/
8
Rekor hız 603 km/s
Şimdiye kadar kaydedilen en yüksek hız 603 km/s ile yine Japon Demiryollarına ait. Ancak bu sürüş test amacıyla yapılmış ve sonrasında böyle bir hız kaydedilmemişti.
6
/
8
Japonya, geçtiğimiz sene Shinkansen N700S modelinin testlerine başlamıştı. Bu modelin 2020 yılı itibarıyla kullanıma açılacağı ve Tokyo Yaz Olimpiyatları'nda kullanılacağı açıklanmıştı.
7
/
8
Japonya, 400 km/s hıza erişebilen dünyanın en hızlı “mermi tren”i Shinkansen serisi trenin ALFA-X versiyonunun testlerine geçtiğimiz hafta başladı.
8
/
8
Maglev adıyla bilinen bu tren, manyetik levitasyon denilen yöntemle çalışıyor. Yani tren manyetik alanın dışında, raylarla teması kesilerek mevcut hızı sayesinde havada kalarak ilerliyor. Böylelikle sürtünmenin oluşturduğu yavaşlatıcı etki en düşük seviyeye indirilmiş oluyor.