O zamanki adýyla Savunma Sanayi Müsteþarlýðý (SSM) ile Kale Grubu arasýnda 2012’de imzalanan anlaþma ile yerli seyir füzesi SOM’a yerli jet motorunun imalatý için düðmeye basýlmýþtý.
Geçen yýlki testlerde 38 bin RPM’e ulaþan 50 kilogram aðýrlýðýndaki motorun ilerleyen dönemde Fransýz TJ40’larýn yerini almasý planlanýyor.
KTJ3200, hem gemi hem de karadan deniz hedeflerine atýlabilen Atmaca füzesinde de kullanýlacak.
ATMACA Gemisavar Füzesi
Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlýðý’nýn ihtiyaçlarý kapsamýnda Roketsan Ana yükleniciliðinde, Aselsan ve ArMerKom iþbirliðiyle geliþtirilen Atmaca Gemisavar Füze Sistemi envanterde yer alan Harpoon Füze sisteminin yerini alacak.
Roketsan ile 2009 yýlýnda yapýlan sözleþme sonrasýnda Projede, Aselsan RF arayýcý baþlýðý, ArMerKom ise atýþ kontrol sistemi ile operatör konsollarýnýn geliþtirilmesinde görev yapýyor.
HARPOON Blok II sistemi özelliklerine sahip olmasý, hatta geliþtirilecek teknolojik sistemler neticesinde daha üstün özelliklerde olmasý beklenen ATMACA’nýn menzilinin ise 120 mil (190+ km) olmasý planlanýyor.
SOM füzesinde de kullanýlan TR40 motorlarýyla güçlendirilen Atmaca füzesi ile ilk test atýþlarýný gerçekleþtirildi.
Ýleriki dönemlerde Milli üretim Kale 3500 turbojet motorunu kullanmasý planlanmaktadýr.
Atmaca füzesi ilk olarak Havelsan tarafýndan geliþtirilen GENESÝS Savaþ Yönetim Sistemi ile donatýlan Milgem Sýnýfý Korvetler ile Gabya Sýnýfý firkateynlerde kullanýlacak.
Bunun yanýnda Harpoon füze sistemini kullanan diðer gemi ve denizaltýlarýnda Atmaca füzesi ile donatýlmasý hedefleniyor.
Atmaca, Türkiye’nin ilk deniz füzesi olma özelliðini de taþýyacak.
ATMACA füzesinin denizde asgari 190+km uzaklýktaki hedefleri vurabilecek.
Atmaca’nýn yalnýzca gemiden gemiye deðil, gemiden karaya da fýrlatýlabilecek þekilde geliþtiriliyor
ATMACA Füzesi savaþ gemilerini ve diðer transport gemilerini vurmak için güdüm teknolojisini kullanacak ve donanmaya yeni bir saldýrý sistemi kazandýracak.
Sistem tamamlanmasýyla beraber Milli savaþ gemilerine entegre edilebilecek.
Satha Atýlan Orta Menzilli Mühimmat (SOM)
SOM füzesi; hava savunma sistemlerinin etkili menziline girmeden hedeflerin büyük bir doðrulukla vurulmasýný saðlayan ve duraðan satýh hedeflerine ve hareketli su üstü hedeflere karþý etkin bir þekilde taarruz kabiliyeti bulunan uzun menzilli, havadan Satha atýlan turbojet motorlu seyir füzesidir.
SOM-A ve SOM-B1 füzeleri, 2011 yýlýndan itibaren TSK envanterinde yer almaktadýr. Ardýþýk delici harp baþlýklý SOM-B2 ve su üstü hareketli hedef vurma yeteneðine sahip veribaðlý SOM-C1 ve SOM-C2 varyantlarýnýn geliþtirme çalýþmalarý devam etmektedir.
SOM-A Füzesi
Füze aðýrlýðý ~ 1350 lb.(620 kg)
SOM füze ailesinin geliþtirilen ilk varyantýdýr.
Yüksek patlayýcýlý basýnç - Parçacýk etkili harp baþlýðý
Küresel Konumlama Sistemi(KKS)
Ataletsel Navigasyon Sistemi ( ANS)
Yeryüzü Referanslý Navigasyon Sistemi (YRNS)
SOM-B1 Füzesi
SOM-A gibi yumuþak hedeflere taarruz için tasarlanmýþ olup; SOM-A füzesinden farklý olarak kýzýlötesi görüntüleyici (KÖG) arayýcýya sahiptir.
Füze aðýrlýðý ~ 1350 lb.(620 kg)
Yüksek patlayýcýlý basýnç - Parçacýk etkili harp baþlýðý
Küresel Konumlama Sistemi(KKS)
Ataletsel Navigasyon Sistemi ( ANS)
Yeryüzü Referanslý Navigasyon Sistemi (YRNS)
Kýzýlötesi Görüntülemeli Arayýcý
Otomatik Hedef Algýlama (OHA)
SOM-B2 Füzesi
SOM-B2 füzesi sert beton hedeflerde etkinlik saðlamak amacýyla geliþtirilmiþtir. Bu nedenle, SOM-B2 füzesi; SOM-B1 füzesinden farklý olarak Ön Delici ve Ana Delici’den oluþan Ardýþýk Delici Harp Baþlýðý’na sahiptir.
Füze aðýrlýðý ~ 1450 lb.(660 kg)
Ardýþýk Delici Harp Baþlýðý
Küresel Konumlama Sistemi(KKS)
Ataletsel Navigasyon Sistemi ( ANS)
Yeryüzü Referanslý Navigasyon Sistemi (YRNS)
Kýzýlötesi Görüntülemeli Arayýcý
Otomatik Hedef Algýlama (OHA)
SOM-J Füzesi
SOM Silah Sistemi Ailesi’nin F-35 (JSF) Uçaðý dahili silah istasyonuna uyumlu olarak geliþtirilmiþ bir üyesi olup, yoðun bir þekilde korunan hareketli su üstü ve sabit kara hedeflerine taarruz yeteneðine sahiptir.
Füze Aðýrlýðý ~1000 lb. (~500 kg)
Kýsmi Delici Harp Baþlýðý
Küresel Konumlama Sistemi (KKS)
Ataletsel Navigasyon Sistemi (ANS)
Yeryüzü Referanslý Navigasyon Sistemi (YRNS)
Kýzýlötesi Görüntülemeli Arayýcý Baþlýk
Að Destekli Mühimmat Kabiliyeti
Evrensel Silah Arayüzü Uyumluluðu
Yerde,Havada ve Atýþ Sonrasý Görev Planlama Yeteneði
KTJ-3200 Turbojet Motoru
TÜBÝTAK-SAGE tarafýndan geliþtirilen ve Roketsan tarafýndan seri üretimi yapýlan SOM Füzesinin, seri üretiminde kullanýlacak olan Turbojet Motorun
ve motora ait alt sistemlerinin tasarýmý, üretimi, testlerinin yapýlmasý, teknoloji gösteriminin gerçekleþtirilmesi, eðitim ve bakýmý ile Teknik Veri Paketi (TVP) hazýrlanmasýný kapsayan
Turbojet Motor Geliþtirilmesi Projesi” kapsamýnda, Kale Arge tarafýndan 2013 yýlýnda geliþtirime faaliyetlerine baþlanan KTJ-3200 turbojet motoru.
Halihazýrda SOM Füzesinin seri üretiminde kullanýlan ve Fransa’dan tedarik edilen TR-40 Turbojet Motorunun yerini alacak.
Ayrýca yerli motor sayesinde SOM Füzesinde, menzil arttýrýmýna da gidilebilecek.
Motor 50 kg aðýrlýðýnda
Kale grubu bu motoru SOM‘dan sonra, insansýz hava araçlarýnda, drone veya gelecekte kullanýlacak uçaklarýn motorlarýný oluþturmak için kullanmayý hedefliyor.
Üretilen bu motor ayný zamanda 50 kg aðýrlýðýnda. Turbojet için bakanlýktan 25 milyon dolar olarak verilen desteðin yanýnda, Kale grubu da 25 milyon dolar harcadý.
Kompakt tasarýmý ile yüksek itki, düþük yakýt tüketimi ve farklý irtifa/hýz þartlarýnda baþlatýlabilme özelliklerine sahiptir.
KTJ-3200 üstün özellikleri sayesinde, yapýlacak bazý modifikasyonlarla farklý hava platformlarýna adapte edilebilir.
Kompakt tasarýmý ile yüksek itki, düþük yakýt tüketimi ve farklý irtifa/hýz þartlarýnda baþlatýlabilme özelliklerine sahiptir.
Tamamen yerli imkanlarla özgün olarak geliþtirilen KTJ-3200, özellikle seyir füzeleri ve hedef uçak gibi insansýz platformlara yönelik kullaným için optimize edilmiþ bir Turbojet Motor’dur.