20 bin öðretmen atamasý yapýldý! Cumhurbaþkaný Erdoðan: Bilimsel yaklaþýma dayanan eðitim anlayýþýný hayata geçiriyoruz
ABONE OL

Bahçelievler'deki bir otelde düzenlenen 24 Kasým Öðretmenler Günü ve Öðretmen Atama Programý'nda konuþmasýna öðretmenleri selamlayarak baþlayan Cumhurbaþkaný Erdoðan, Ýstanbul'da öðretmenlerle bir arada bulunmanýn bahtiyarlýðýný yaþadýðýný dile getirdi.

Yarýn kutlanacak 24 Kasým Öðretmenler Günü'nü tebrik eden ve eðitim camiasýna hayýrlý olmasýný dileyen Erdoðan, "Yine bu vesileyle görevi baþýnda þehit olan öðretmenlerimizle afetlerde, kazalarda ebediyete irtihal eden öðretmenlerimiz baþta olmak üzere vefat eden tüm öðretmenlerimizi rahmetle yad ediyorum. Aziz hatýralarýný her zaman yüreðimizde yaþattýðýmýz þehit Þenay Aybüke Yalçýn'ý, Necmettin Yýlmaz'ý ve diðer kahraman eðitimcilerimizi rahmetle anýyorum." diye konuþtu.

Erdoðan, ülkeye, millete ve evlatlara karþý vazifelerini hakkýyla yerine getirdikten sonra emekliliðini yaþayan öðretmenlere de saðlýklý, hayýrlý, uzun ömürler niyaz ettiðini söyledi.

"BU YOLUN MÝHMANDARI ÝSE HÝÇ ÞÜPHESÝZ ÖÐRETMENDÝR"

Yurt içi ve dýþýnda gerek bakanlýk bünyesinde gerek Maarif Vakfýna baðlý eðitim gerekse özel öðretim kurumlarýnda fedakarca görev yapan tüm öðretmenlere teþekkür eden Erdoðan, "Bugün ayný zamanda bir baþka sevincimizi de hep birlikte yaþýyoruz. 20 bin öðretmen adayýmýzýn atama heyecanýna inþallah birazdan þahitlik edeceðiz. Az sonra kura ile meslek hayatýna adým atacak genç öðretmenlerimiz, bilgileriyle, kültürleriyle ve güçlü karakterleriyle Anadolu'nun dört bir yanýna ýþýk saçacak, evlatlarýmýzý geleceðe hazýrlayacaklardýr. Öðretmenlik mesleðine adým atan her bir kardeþimizi de burada gönülden tebrik ediyor, bu ulvi görevin þimdiden kendilerine, ailelerine ve ülkemize hayýrlý olmasýný diliyorum." ifadesini kullandý.

Erdoðan, öðretmenlerin gayretleriyle maarif davasýnýn daha da güçleneceðine, yeni bir ritim ve ivme kazanarak yolunda çok daha güçlü bir þekilde devam edeceðine yürekten inandýðýný belirterek, "Her medeniyet, mensuplarýna kimlik kazandýran bir manzume, bir hakikatler silsilesidir. Bu muazzam yapý elbette sadece taþla toprakla deðil ilimle, irfanla, ahlakla ve emekle yükselir. Bunlarýn temelinde ise eðitim öðretim vardýr. Eðitim yalnýzca bilgiye deðil hikmeti, adaleti ve þahsiyeti kuþatan genç ve taze zihinleri yüksek bir mefkureye götüren yoldur. Bu yolun mihmandarý ise hiç þüphesiz öðretmendir." dedi.

Þair-yazar ve fikir insaný Sezai Karakoç'un "Ýnsaný yüzeysel olandan kurtararak derinliðe ulaþtýran öðretmen, sadece bilginin deðil hikmetin de taþýyýcýsýdýr." ifadesinin öðretmeni tanýmladýðýný söyleyen Erdoðan, konuþmasýnda Karakoç'un "Çað ve Ýlham-1" kitabýndan þu bölüme yer verdi:

"Eðer Birinci Cihan Savaþý'nda Çanakkale'de, Kafkaslar'da, Sarýkamýþ'ta, Kanal'da, Gazze'de, Kudüs'te, Selman-ý Pak muharebelerinde ölenleri yeni nesillerimiz bilmiyorlar, unutmuþlar ya da hatýrlamýyorlarsa, hatýrlasalar da neden öldüklerini, hangi amaçla can verdiklerini bilmiyor ve anlamýyorlarsa, hangi medeniyet ve idealin, hangi yüce manevi deðerlerin aþk ve heyecaný, fedakarlýðýyla göz kýrpmadan þehit olduklarýný düþünemiyorlarsa bugünü de anlamýyorlar demektir."

Cumhurbaþkaný Erdoðan, eðitimin Karakoç'un da belirttiði gibi çocuklara kimlik kazandýran, benlik þuuru aþýlayan, maziyle güçlü baðlar kurma süreci olduðunu kaydetti.

Öðretmenlerin, bilgiyi hikmetle yoðurup kalpleri terbiye eden birer gönül iþçisi, milletin deðerlerini yarýnlara taþýyan birer köprü konumunda olduðunu vurgulayan Erdoðan, "Biz eðitim-öðretim yoluyla yalnýzca meslek sahibi bireyler deðil, fikri hür, vicdaný hür, irfaný hür nesiller yetiþtirme derdindeyiz. Bir milyon öðretmenimizle, büyük eðitim ailemizin bütün fertleriyle, kökleriyle baðlarý saðlam kuþaklarýn yetiþmesi için gece gündüz çalýþýyoruz. Burada þu noktayý özellikle vurgulamak isterim. Bu ideale ulaþmak yalnýzca diplomayla ya da bilgiyle deðil, þahsiyet inþa eden bir anlayýþla mümkündür." diye konuþtu.

"ÇAÐIN ÝHTÝYAÇLARINI GÖZETEN, BÝLÝMSEL YAKLAÞIMA DAYALI BÝR EÐÝTÝM ANLAYIÞINI HAYATA GEÇÝRÝYORUZ"

Cumhurbaþkaný Erdoðan, insanlýða yön verecek eserlerin duruþu dik, iradesi güçlü, karakteri oturmuþ kiþilerin ellerinden çýkacaðýný belirterek, "Elbette akademik baþarý önemlidir, diploma deðerlidir. Ama bunlar saðlam bir þahsiyet zemini üzerinde yükseldiði zaman gerçek anlamýný bulacaktýr. Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli, iþte bu iddianýn, bu idealin bir tezahürüdür. Bizler bu modelle yalnýzca bilgiye ulaþan deðil, bilgiyi hikmetle birleþtiren, erdemi hayatýna nakþeden nesiller yetiþtirmeyi arzu ve ümit ediyoruz. Milletimizin tarihi birikimini, köklü deðerlerini ve kültürel zenginliklerini merkeze alan modelimizle ayný zamanda çaðýn ihtiyaçlarýný gözeten, bilimsel yaklaþýma dayalý bir eðitim anlayýþýný hayata geçiriyoruz." ifadelerini kullandý.

Yeni müfredatla, öðrencileri yalnýzca akademik anlamda donanýmlý kýlmayý deðil, okuyan, düþünen, sorgulayan, sorumluluk bilinci yüksek, eleþtirel bakýþ açýsýna sahip kuþaklar olarak yetiþtirmeyi de hedeflediklerine iþaret eden Erdoðan, bu sistemi, bireysel farklýlýklarý gözeten, öðrenme ihtiyaçlarýna duyarlý ve odaðýnda insani deðerler olan bütüncül bir anlayýþla yapýlandýrdýklarýný anlattý.

Erdoðan, attýklarý bu adýmlarla eðitim öðretim sistemini hem bilimsel temellere oturttuklarýný hem de milletin öz deðerleriyle harmanladýklarýný kaydederek, "Yeni modelde iþbirliðini, dayanýþmayý ve sosyal sorumluluðu eðitim öðretimimizin ayrýlmaz bir parçasý haline getirdik. Ayrýca süreç odaklý deðerlendirme yöntemini benimseyerek, evlatlarýmýzýn geliþimlerini, sürekliliðini önceledik. Güzel Türkçemizin korunmasý ve geliþtirilmesi de maarif modelimizin yapý taþlarýndan biriydi. Öðretmenler baþta olmak üzere eðitim öðretim camiamýzýn tüm paydaþlarýyla þekillendirdiðimiz modelimizin millet olarak eksikliðini hissettiðimiz birçok ihtiyacý karþýlayacaðýna inanýyorum." deðerlendirmesinde bulundu.

Ön yargýlarý kýrmak gibi çoðu zaman alýþkanlýklarý deðiþtirmenin de atomu parçalamak kadar zor ve meþakkatli olduðunu, sabýr ve kararlýlýk gerektirdiðini dile getiren Cumhurbaþkaný Erdoðan, þöyle devam etti:

"Eðitim öðretim alanýnda ülkemizde köþe baþlarýný tutmuþ ideolojik çevrelerin her türlü deðiþime, yeniye ve yeniliðe ayak diremeleri meþhurdur. Ayný aktörlerin Türkiye Yüzyýlý Maarif Modelimizi sabote etmek için yine devrede olduðunu görüyoruz. 2024 Türkiye'sine halen vesayet dönemlerinin merceðinden bakan, deðiþime kapalý, dünyadan ve hayatýn dinamiklerinden kopuk bu arkaik zihniyetin evlatlarýmýzýn ufkunu karartmalarýna müsaade edemeyiz. Eðitim öðretim modelimizin çaðýn ihtiyaçlarýna uygun þekilde revize edilmesi, tespit edilen sorunlarýn çözüme kavuþturulmasý hem devletimizin hem eðitimcilerimizin hem de ebeveynlerin evlatlarýmýza karþý sorumluluðudur."

"MUHALEFETÝN VE ÝÞ TUTTUÐU MESLEK ÖRGÜTLERÝNÝN BU HATADAN DÖNMELERÝNÝ TEMENNÝ EDÝYORUZ"

Türkiye'nin geleceði açýsýndan böylesine hayati bir meselenin ideolojik kavgalarýn ve günlük siyasi polemiklerin mezesi haline getirilmesinin yanlýþ olduðuna vurgu yapan Erdoðan, "Muhalefetin ve iþ tuttuðu meslek örgütlerinin bu hatadan bir an önce dönmelerini samimiyetle temenni ediyoruz. Biz eðitim öðretim meselesini siyaset üstü tutmaya özen gösteriyoruz. Bundan sonra da bu çizgimizi muhafaza edeceðiz. Siz eðitimcilerimizin de katkýlarýyla þekillenen yeni modelimizi kararlýlýkla uygulamayý sürdüreceðiz. Ailelerinin bizlere emanet ettiði, aydýnlýk yarýnlarýmýzýn güvencesi olan gençlerimizin en iyi, en donanýmlý, en baþarýlý þekilde yetiþmeleri için hiçbir fedakarlýktan çekinmeyeceðiz. Öðretmenlerimiz bize güçlü destek verirse, Allah'ýn izniyle her þey daha saðlýklý iþleyecek, hedeflerimize çok daha kýsa sürede ulaþacaðýz." dedi.

"HÜKÜMETLERÝMÝZ DÖNEMÝNDE 800 BÝN ÖÐRETMEN ATAMASI YAPTIK"

Cumhurbaþkaný Erdoðan, her zaman vurguladýðý bir gerçeði bugün tekrar hatýrlatmak istediðini ifade ederek, þöyle konuþtu:

"Bundan 22 sene önce Türkiye'yi yönetme sorumluluðunu devraldýðýmýzda eðitimi, hükümetimizin de partimizin de politikalarýnýn ilk sýrasýna koyduk. Eðitime ayrýlan bütçe 2002'de yalnýzca 7,5 milyar lira seviyesindeydi. Bugün bu rakam yükseköðrenim dahil 1 trilyon 620 milyar liraya ulaþtý. Türk ekonomisi büyüdükçe, Türkiye'nin imkan ve kaynaklarý geniþledikçe, milletimizin refahý arttýkça, bunu her zaman en önce öðretmenlerimize ve eðitime yansýtmak temel düsturumuz oldu. Yeni derslik inþasýndan öðretmen atamalarýna, fiziki altyapýdan müfredat reformlarýna kadar her alanda büyük dönüþüm gerçekleþtirdik. Görevi devraldýðýmýzda buranýn altýný çiziyorum, 367 bin olan derslik sayýsý bugün resmi ve özel olmak üzere toplam 735 bine çýktý. Nereden nereye? Son 20 yýlda, 80 yýlda yapýlandan daha fazla derslik inþa ettik. Eðitimin altyapýsýný geliþtirirken eðitimin taþýyýcý sütunu olan öðretmenlerimizi de elbette ihmal etmedik. Hükümetlerimiz döneminde 800 bin öðretmen atamasý yaptýk. 2002'de ilköðretimde derslik baþýna düþen öðrenci sayýsý 36, ortaöðretimde ise 30'du. Bu sayýyý ilköðretimde 23'e, ortaöðretimde ise 22'ye düþürmeyi baþardýk."

Öðretmen baþýna düþen öðrenci sayýsýnda da kayda deðer bir ilerleme saðladýklarýný belirten Erdoðan, "2002'de ilköðretimde 28, ortaöðretimde 18 olan oranlar, bugün ilkokulda 18'e, ortaokulda 14'e ve ortaöðretimde ise 12'ye indi. Sadece bu veriler bile Türkiye'nin eðitim alanýnda 22 yýlda yazdýðý eþsiz baþarý hikayesinin en somut göstergesidir." ifadelerini kullandý.

Okullaþma oranýnýn ilköðretimde yüzde 91'den yüzde 96'ya, ortaöðretimde ise yüzde 50'den yüzde 88'e yükseldiðini kaydeden Erdoðan, "Bilhassa kýz çocuklarýmýz ile okullarý arasýnda konan engelleri baþta baþörtüsü yasaðý olmak üzere birer birer ortadan kaldýrdýk. Þimdi bakýyorsunuz birileri çýkýyor, yakýn tarihi yeniden yazmaya çalýþýyor. Daha düne kadar bu ülkede kýzlarýmýz, kýlýk kýyafetinden, baþörtüsünden dolayý baskýya uðramamýþ, okuldan, üniversiteden atýlmamýþ, kadýnlar memuriyetten ihraç edilmemiþ gibi yalan yanlýþ konuþuyorlar. Bu çevrelerin safsata dedikleri acýlarý, zulümleri, baskýlarý, yasaklarý, faþizmin her türlüsünü biz bizzat tecrübe ettik. Ýliklerimize kadar yaþadýk." ifadelerini kullandý.

"ÖÐRETMENLERÝMÝZÝN HAKLARINI, ÝTÝBARINI VE MESLEKÝ GELÝÞÝMÝNÝ GÜVENCE ALTINA ALMAK ÝÇÝN KARARLI DURUÞ SERGÝLÝYORUZ"

Hakikate gözlerini kapatmayanlar için sadece bu rakamlarýn bile yeterli olduðuna inandýðýný dile getiren Erdoðan, sözlerine þöyle devam etti:

"28 Þubat döneminde güya irtica ile mücadele kýlýfý altýnda aralarýnda kamu görevlilerinin de olduðu 6 milyon insanýmýz fiþlendi. Yalnýzca Milli Eðitim'de 33 bin öðretmen disiplin soruþturmasýna uðradý. 11 bin 890 öðretmen disiplin cezasý aldý. 11 bin öðretmen ise istifa ettirildi. Kamu bürokrasisi yanýnda ekonomiden siyasete, sivil toplumdan günlük hayata kadar her alanda milletimiz çok aðýr baskýlara maruz býrakýldý. Bakýnýz, daha üniversite kapýlarýnda kurulan ikna odalarýný, kürsüden zorla indirilen baþarýlý mezunlarý, eðitimlerini gözyaþlarýyla yarýda býrakan binlerce evladýmýzý, katsayý adaletsizliði sebebiyle haklarý gasbedilen milyonlarca gencimizi burada saymýyorum. Bunlar ceberut laiklik uygulamalarýnýn ayyuka çýktýðý 1940'larda deðil dikkatinizi çekiyorum, sadece 27 yýl önce bu ülkede, bu þehirde yaþandý."

Cumhurbaþkaný Erdoðan, muhalefet çevrelerinin tüm bu utanç verici gerçekleri inkar etmek, milletin çektiði zulümlere bigane kalmak yerine kendi geçmiþleriyle yüzleþmesi ve tarihi tahrif etmekten vazgeçmesinin gerektiðini vurguladý.

Toplumun yükseliþinin ancak öðretmenin emeðine, bilgisine ve özverisine verdiði deðerle mümkün olacaðýný kaydeden Erdoðan, "Ýþte bu bilinçle öðretmenlerimizin haklarýný, itibarýný ve mesleki geliþimini güvence altýna almak için kararlý bir duruþ sergiliyoruz. Öðretmenlik Mesleði Kanunu'nu hayata geçirerek öðretmenlik mesleðini yasal zeminde özel bir statüye kavuþturduk. 2025 yýlý itibarýyla yaklaþýk 300 bin öðretmenimiz, uzman ve baþöðretmen unvanýný elde edecek." dedi.

"ÖÐRETMENLERÝMÝZ, MESLEKLERÝYLE ÝLGÝLÝ OLMAYAN ÝÞLERDE RIZALARI DIÞINDA GÖREVLENDÝRÝLEMEYECEK"

Görevleri sýrasýnda veya görevleri nedeniyle eðitim çalýþanlarýna yönelik iþlenen suçlara karþý caydýrýcý yaptýrýmlar getirdiklerini belirten Erdoðan, "Hapis cezasýnýn ertelenmesi uygulamasýný kaldýrarak öðretmenlerimize yönelik iþlenen 'kasten yaralama' suçunu tutuklama sebebi saydýk. Öðretmenlerimize yönelik her saldýrýyý sadece bireysel bir eylem olarak deðil milletimizin geleceðine yapýlan bir saldýrý olarak deðerlendiriyoruz. Bu düzenlemelerin eðitim-öðretim camiamýzdaki güven ve huzur ortamýný günden güne tahkim edeceðine inanýyoruz. Benzer þekilde artýk öðretmenlerimiz, olaðanüstü hal, genel afet ve salgýn hastalýk durumlarý haricinde meslekleriyle ilgili olmayan iþlerde rýzalarý dýþýnda görevlendirilemeyecek." ifadelerini kullandý.

Cumhurbaþkaný Erdoðan, baþarýlý bir öðretmen yetiþtirme sürecinin temelinde öðretmenlerin görev öncesinde mesleðe tam anlamýyla hazýr olmalarýnýn bulunduðunu kaydederek, "Hayat boyu öðrenme ilkemiz doðrultusunda öðretmenlerimizin mesleki donanýmýný sürekli olarak arttýrýyoruz. Attýðýmýz bu adýmlarla öðretmenlerimizle omuz omuza vererek eðitimde çýtayý her geçen gün daha da yukarý taþýmaya kararlýyýz." dedi.

Bir çocuðun öðrenme aþkýný ve geleceðe dair umutlarýný besleyen en güçlü elin, ailesinin desteði ve rehberliði olduðuna iþaret eden Cumhurbaþkaný Erdoðan, "Aile, her çocuðun ilk öðretmenidir. Onun yüreðine dokunan, zihnini þekillendiren, karakterini yoðuran ilk mekteptir. Bir öðretmenin öðrencisini muhabbetle kucaklayan emeði ne kadar deðerliyse velilerin desteði de ayný derecede kýymetlidir, vazgeçilmezdir. Ailelerimizden çocuklarýnýn eðitimleriyle daima yakýndan ilgilenmelerini beklediðimizi, öðrenme süreçlerinde destekleyici, kolaylaþtýrýcý rol üstlenmelerinin gerektiðini burada tekrar vurgulamak istiyorum." diye konuþtu.

Erdoðan, bugün aralarýna katýlacak öðretmenlere sorumluluklarýnýn büyük, görevlerinin çok mühim olduðunu hatýrlatarak, "Maarif davamýzýn öncü isimlerinden Nurettin Topçu'nun þu veciz sözlerini lütfen bir an olsun unutmayýn: 'Millet bünyesinde inkýlaplar, mekteple baþlar ve her milletin kendine özel olan mektepleri vardýr. Ademoðlunu beþikten alarak mezara kadar götürüp teslim eden dünyanýn en büyük mesuliyetine sahip insan muallimlerdir.'. Ýþte sizler bu mesuliyetin taþýyýcýlarýsýnýz. Ben sizlere güveniyorum. Her birinizin yüksek vazife þuuru ve tam bir adanmýþlýkla görevini yapacaðýna yürekten inanýyorum." ifadelerini kullandý.

24 Kasým Öðretmenler Günü'nü kutlayan Erdoðan, bu güzel buluþmaya vesile olan Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin ve ekibini tebrik etti.

Öðretmenlere emekleri, sabýrlarý, fedakarlýklarý için millet adýna þükranlarýný sunan Erdoðan, öðretmenlerden öðrencilerine selamýný götürmelerini istedi.

PROGRAMDAN NOTLAR

Programda Ýstanbul Ýl Milli Eðitim Müdürlüðü Müzik Topluluðu'nun icra ettiði Türk sanat müziði dinletisi gerçekleþtirildi.

Konuþmalarýn ardýndan Milli Eðitim Bakaný Tekin, Üsküdar Ahmet Ratýp Paþa Güzel Sanatlar Lisesi öðretmeni Gizem Aydýn tarafýndan yapýlan ve Ýstanbul'un fetih sahnesinin betimlendiði çalýþmayý Cumhurbaþkaný Erdoðan'a takdim etti.

Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn butona basmasýyla ekranda atandýklarýný gören öðretmenler, büyük sevinç yaþadý. Öðretmenler, yakýnlarýna sarýlarak bu sevinci paylaþtý.

Program, Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn öðretmenlerle aile fotoðrafý çektirmesiyle son buldu.

Bakan Tekin, 20 bin öðretmenin atama sonuçlarýnýn açýklandýðýný bildirdi

Bakan Tekin: Dünyanýn geliþen dinamiklerine uyum saðlayan bir eðitim anlayýþýna sahibiz