ÖNDER Ýmam Hatipliler Derneði tarafýndan düzenlenen 21. Ýmam Hatipliler Kurultayý, sonuç bildirgesinin okunmasý ile son buldu. Ýmam hatip okullarýnýn geçmiþten aldýðý güçle geleceðe taþýnmasý üzerine önemli mesajlarýn verildiði bildiride, "Ýmam hatip okullarýnýn kurucu iradesinin inançlý ve ahlaklý bir nesil yetiþtirme idealine olan sadakatimizi, kurultayýmýzda yeniden tazelemiþ ve gündem etmiþ bulunuyoruz" ifadeleri kullanýldý.
21. Ýmam Hatipliler Derneði, Kocaeli Kongre Merkezi'nde 7-8 Eylül 2024 tarihlerinde düzenlendi. Türkiye'nin 81 ilinden imam hatip dernekleri, okul müdürleri, öðretmenler ve gençlerin katýlýmýyla düzenlenen kurultaya Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan, Milli Eðitim Bakaný Prof. Dr. Yusuf Tekin, Cumhurbaþkanlýðý Ýletiþim Baþkaný Prof. Dr. Fahrettin Altun, Kocaeli Büyükþehir Belediye Baþkaný Doç. Dr. Tahir Büyükakýn, milletvekilleri ve belediye baþkanlarý da iþtirak etti.
13 maddede imam hatip okullarýnýn geleceði
Kurultayýn ikinci gününde düzenlenen Kapanýþ Oturumunda, Milli Eðitim Bakan Yardýmcýsý Dr. Nazif Yýlmaz, imam hatip okullarýnýn geçmiþten bugüne geliþimi ve eðitim kalitesi üzerine bir söyleþi gerçekleþtirdi. ÖNDER Genel Baþkaný Abdullah Ceylan ve Genel Baþkan Yardýmcýsý Ekrem Erdem'in kurultay deðerlendirmelerinin ardýndan 21. Ýmam Hatipliler Kurultayý Sonuç Bildirgesi açýklandý. Kocaeli Ýmam Hatip Liseleri Mezunlarý Derneði (KÝHMED) Yönetim Kurulu üyesi Ebubekir Hakan tarafýndan okunan 13 maddelik sonuç bildirgesinde imam hatip okullarýnýn bugünü ve geleceðine dair önemli açýklamalarda bulunuldu. 81 ilden 2 bin 500'e yakýn kiþiyle kurultayýn gerçekleþtirildiði belirtilirken, imam hatip dernekleri ve okullarýn sorunlarý ile bunlara yönelik çözüm önerilerine yönelik 4 gün boyunca fikir alýþveriþinde bulunulduðu ifade edildi.
Sonuç bildirgesinin tam metni þöyle:
21. ÝMAM HATÝPLÝLER KURULTAYI SONUÇ BÝLDÝRGESÝ
- ÖNDER Ýmam Hatipliler Derneðimizin 21. Ýmam Hatipliler Kurultayý, 5-8 Eylül 2024 tarihleri arasýnda Kocaeli'de gerçekleþtirilmiþtir. Kurultaya 81 ilden 2500'e yakýn teþkilat mensubu ve misafirimiz katýlmýþtýr.
- Kurultay boyunca eðitim sistemimizin özgün modeli olan imam hatip okullarýnýn ve ÖNDER teþkilatlarýmýzýn sorunlarý ve bunlara yönelik çözüm önerileri ele alýnmýþ, dört gün boyunca büyük bir aile niteliði taþýyan teþkilat mensuplarýmýzla fikir alýþveriþinde bulunulmuþtur.
- Ýmam hatip okullarý Türkiye'nin her bir ilinde ve ilçesinde yaygýnlaþmýþ, milletimizin ilgisine mazhar olmuþtur. Bugün geldiðimiz noktada bu okullarýn niteliðini artýrmak, imam hatip okullarýnda inançlý ve ahlaklý nesiller yetiþtirmek hepimizin ortak sorumluluðu ve vazifesidir.
- Ýmam hatip okullarýný özgün kýlan husus, bu okullarda akademik ve kültürel derslerinin yanýnda Ýslam'ýn öðretilmesidir. Zira imam hatip okullarýna ruh veren asli unsur, Ýslam'dýr. Bu okullarýn en güçlü ve özgün yaný insanlýðýn sorunlarýnýn yegâne çözümü olan Ýslam'ýn nesillerimize öðretilmesidir. Güzel ahlaklý þahsiyetler yetiþtirme idealine sahip olmasýdýr. Okullarýmýzýn ruhunu korumak tüm imam hatip ailesinin ortak görevidir.
- Ýmam hatip okullarýnýn kurucu iradesi, bu ruh çerçevesinde dünyayý ve ahireti gözeten, ilmî bütünlüðü koruyan, kendisiyle ve çevresiyle barýþýk bir nesil yetiþtirmeyi gaye edinmiþtir. Bu gayeyi her zaman canlý tutmak ve bu ruha sadakat göstermek bugünün neslinin vazifesidir.
- ÖNDER teþkilatlarý ve mensuplarý olarak imam hatip okullarýnýn kurucu iradesinin inançlý ve ahlaklý bir nesil yetiþtirme idealine olan sadakatimizi, kurultayýmýzda yeniden tazelemiþ ve gündem etmiþ bulunuyoruz.
- Ýmam hatip mezunlarý ve mensuplarý olarak Ýslam'ý bu topraklarda var oluþ gerekçemiz olarak görüyoruz. Bu nedenle Ýslam'ýn bireysel ve toplumsal hayatýmýzýn özünü oluþturduðu, milletimizin kimliðini inþa ettiði gerçeðinden hareketle inançlarýmýza, millî ve manevi deðerlerimize, aile yapýmýza ve neslimize yönelik her türlü saldýrýya karþý kararlýlýkla mücadele etmeye devam edeceðiz.
- Öðrencilerimizin sadece sýnava ve bilgiye odaklanmýþ bir eðitim anlayýþýna kurban edilmemeleri her zaman hassasiyetle üzerinde durulmasý gereken bir konudur. Ýmam hatip okullarýnda çocuklarýmýza Ýslami deðerleri, hayata ve eþyaya Müslümanca bakmayý ve Müslümanca yaþamayý öðretirken onlara bugünkü dünyanýn gerektirdiði yetkinlikleri de kazandýrmalýyýz.
- Ýmam hatip okullarýnýn her yönden ve her mecrada tanýtýmýnýn yapýlmasý ve bu okullar hakkýnda kimi zaman görülen bilgi eksikliði, ön yargý ya da yanlýþ bilgilerin ortadan kaldýrýlmasý için imam hatip davasýna gönül veren herkes gayret göstermelidir.
- Ýmam hatip okullarýnýn köklü geleneðini korumak ve bu okullarý güçlü bir geleceðe taþýmak mezunlarýmýzýn, mensuplarýmýzýn ve eðitimcilerimizin vazifelerindendir. Bu çerçevede imam hatip okullarýnýn ders müfredatý, çaðýn getirdiði ihtiyaçlar çerçevesinde yeniden güncellenmelidir.
- Ýmam hatip okullarýný güçlü kýlan en önemli hususlardan biri de velilerimizin bu okullara verdiði maddi manevi destektir. Bu nedenle imam hatip okullarý ve ÖNDER teþkilatlarýmýz aileye yönelik çalýþmalara aðýrlýk vermeli ve aile yapýmýzý koruyup güçlendirecek, ailelerimizle okullarýmýz arasýndaki baðý güçlü kýlacak çalýþmalarý gündemine almalýdýr.
- Ýmam hatip mensuplarýnýn ve teþkilatlarýmýzýn öncelikli gündemlerinden biri de ilk kýblemiz olan Mescid-i Aksa ve Filistin'in siyonist iþgalden kurtularak özgürlüðüne kavuþmasý gayesidir. Bir yýldýr Gazze'de yaptýðý soykýrýmla 40 binden fazla insaný öldüren, þehirleri yakýp yýkan katil Ýsrail'in tüm Müslümanlara yönelik saldýrgan tutumu karþýsýnda durmanýn insanî, vicdani ve dinî bir görev olduðu asla unutulmamalý; derneklerimiz bu bilincin imam hatip neslimize kazandýrýlmasý için her türlü çalýþmayý gündeminde tutmalýdýr.
- 21. Ýmam Hatipliler Kurultayýmýzýn imam hatip neslimiz, milletimiz ve tüm insanlýk için hayýrlara vesile olmasýný temenni ediyor; baþta Gazze olmak üzere dünyanýn dört bir yanýnda zulme maruz kalan mazlumlarýn kurtuluþuna vesile olmasýný diliyoruz.
Kamuoyuna saygýlarýmýzla...
ÖNDER Ýmam Hatipliler Derneði