C4Defence’in edindiði bilgilere göre daha güçlü yerli motorun takýldýðý ANKA için yer testleri yapýlýyor. Yerli motor takýlý ANKA’nýn þubat sonuna kadar ilk uçuþunu gerçekleþtirmesi bekleniyor. Yerli motor takýlan ANKA pek çok avantaja birden kavuþacak. ANKA istenirse daha yükseðe çýkabilecek, daha uzun süre uçabilecek ve daha fazla faydalý yük taþýyabilecek.
Savunma Sanayii Müsteþarlýðý (SSM) ile TEI arasýnda 27 Aralýk 2012 tarihinde imzalanan proje, MALE sýnýfý insansýz hava araçlarýnda kullanýlmak üzere üstün teknik özelliklere sahip bir turbodizel havacýlýk motorunun yurtiçi imkânlar ile geliþtirilmesini kapsamaktaydý.
Proje çerçevesinde önce motor geliþtirildi, ardýndan ANKA’nýn uçacaðý atmosfer þartlarý yerde yaratýldý ve motor denendi. Denemelere göre 2.1 litre hacme sahip dizel motor, 2300 devirde 0 - 20 bin feet (yaklaþýk 6 bin 600 metre) irtifa arasýnda 170 beygir güç üretti. Oksijen miktarý azaldýðý için motor gücünün düþmeye baþladýðý irtifa beklendiði üzere 20 bin feet oldu. Motor, 30 bin feet irtifada 130 beygir güç üretti. Hali hazýrda uçan ANKA’da kullanýlan mevcut motor ise 0 -11 bin feet irtifa arasýnda 155 beygir güç üretiyor. Bu karþýlaþtýrma ile TEI’nin motoru için kritik irtifa kullanýmda olandan iki kat yüksekte gerçekleþiyor. Yeni motor 30 bin feet irtifada mevcut motorun ürettiðinin üzerine yarýsý kadar fazladan güç üretirken yakýtý yüzde 10- 11 oranýnda daha ekonomik tüketiyor. TEI’nin motoru mevcut motordan 5 kg daha aðýr ancak uçuþ performansý ile bu aðýrlýðýn fazlasý gücü saðladýðý için aðýrlýk güç oraný da düzeliyor. Mevcut motor 30 bin feet irtifaya zorlanarak çýkarken geliþtirilen motor 30 bin irtifada kalmýyor, 40 bin feet irtifaya daha da kolay çýkýyor. Bu durumda ANKA, 40 bin feet irtifaya (yaklaþýk 13 bin 300 metre) çýkabilecek motora sahip olacak.