Antalya'da 12 Nisan'da Sarýsu Teleferik Ýstasyonu'nda meydana gelen kazada 1 kiþi yaþamýný yitirdi, 7 kiþi yaralandý. 36 kabinde mahsur kalan 174 kiþi, 23 saatlik çalýþmayla kurtarýldý. Kazanýn ardýndan olay yerine 22 dakikada ulaþan ilk ekibin Antalya Ýl Jandarma Komutanlýðý Jandarma Arama ve Kurtarma (JAK) Timi olduðu ortaya çýktý. Üzerlerine 30 kiloluk ekipmanlarýyla kulelere týrmanan ve girdikleri kabinlerde önce mahsur kalanlarý sakinleþtiren, ardýndan yaþlý ve çocuklar baþta olmak üzere öncelik sýrasý belirleyen JAK timleri, 2 dakikada 1 kiþiyi tahliyeye hazýr hale getirdi. Ýndirebildiklerini kabinden halatla indiren, indirilemeyecek durumda olanlarý da helikoptere bindirerek tahliye eden JAK timleri, kazanýn meydana geldiði yerde tatbikat gerçekleþtirip, ekipman kontrolü yaptý.
Antalya Ýl Jandarma Komutanlýðý JAK Tim Komutaný Jandarma Astsubay Baþçavuþ Mahir Akdemir, JAK timlerinin deprem, çýð, sel, su baskýný, toprak kaymasý, bina çökmesi gibi doðal ya da insan kaynaklý tüm afetlerde ya da mahsur kalma operasyonlarýnda görev aldýklarýný söyledi. JAK'ýn özel bir birim olduðunu ve yýl içerisinde sýk sýk eðitim alarak teknik ve malzeme tatbikatý yaptýklarýný kaydeden Akdemir, "2023 yýlýnda 128 kiþiyi kurtardýk. Yangýn, sel-su baskýný, kayýp ve mahsur kalma olaylarýna müdahale ettik. Kahramanmaraþ depremi, Antalya'daki orman yangýnlarý, Kumluca'daki sel baþlýca müdahale ettiðimiz olaylar oldu" dedi.
Jandarma Astsubay Baþçavuþ Akdemir, teleferik kazasý sonrasýnda yaþananlarý da anlattý. 22 dakikada ekibiyle olay yerine vardýklarýný belirten Akdemir, "Kabine ulaþýp, kapýyý açtýðýmýzda çok heyecanlandýlar. Bir an önce aþaðý inmek için bize yardým etmek istediler; kendi aralarýnda sýra yaptýlar. Sevinç ve heyecan yaþadýklarý anlaþýlýyordu. Merakla hazýrlýklarý inceliyorlardý. Bizi görünce kendilerini güvende hissettiklerini söylediler" diye konuþtu.
Sahil Güvenlik Grup Komutanlýðý'na ait helikopterlerin kurtarma çalýþmalarýnda görev aldýðýný belirten Akdemir, bu kadar büyük ve bu kadar kýsa sürede kurtarmanýn tamamlandýðý baþka bir teleferik kazasý olmadýðýný söyledi. Teleferik kazasýnda kurtarma faaliyetlerinin risklerini de anlatan Akdemir, þöyle konuþtu:
"Hasar almýþ bir teleferik hattýnýn tekrardan kazaya sebebiyet verme riski vardý. Bütün kabinler dolu olduðu için hat üzerinde fazla yük olmasý, ip üzerinde 50 ile 200 metre arasýnda yükseklikte kabin içerisinde bulunan vatandaþlarý yere indirmek zor bir faaliyetti. Uyguladýðýmýz yöntemleri ve kullandýðýmýz araçlarý kimseye zarar gelmemesi için tekrar tekrar kontrol ettik."