Ruhsatsýz silaha ceza artýyor... Kanun teklifi TBMM'ye sunuldu
ABONE OL

AK Parti milletvekillerinin imzasýný taþýyan Dahiliye Memurlarý Kanunu ve Bazý Kanunlar ile 375 Sayýlý Kanun Hükmünde Kararnamede Deðiþiklik Yapýlmasýna Dair Kanun Teklifi, TBMM Baþkanlýðýna sunuldu.

Teklife göre, Anayasa Mahkemesinin iptal kararý doðrultusunda kaymakam adaylarýnýn eðitim þartlarýna iliþkin Dahiliye Memurlarý Kanunu'nda düzenleme yapýlacak.

Kaymakam aday adaylarýnýn, yurt içindeki üniversitelerin veya diploma denkliði Yükseköðretim Kurulu tarafýndan onaylanmýþ olmak kaydýyla yabancý üniversitelerin en az 4 yýllýk lisans eðitimi veren fakültelerinin uluslararasý iliþkiler, siyaset bilimi, kamu yönetimi, iktisat, iþletme, maliye, finans, ekonometri, çalýþma ekonomisi ve endüstri iliþkileri bölümlerinden veya bu bölümlerden herhangi birinin müfredatýnda yer alan derslerin en az yüzde 80'ine sahip olan diðer bölümlerden ya da hukuk fakültelerinden mezun olmalarý veya üniversitelerin mühendislik fakülteleri ile tarih, sosyoloji, halkla iliþkiler ve tanýtým, psikoloji bölümlerinden veya bu bölümlerden herhangi birinin müfredatýnda yer alan derslerin en az yüzde 80'ine sahip olan diðer bölümlerden en az 4 yýllýk lisans eðitimi yapmýþ ve uluslararasý iliþkiler, siyaset bilimi, kamu yönetimi, hukuk, maliye ve iktisat alanlarýnda tezli lisansüstü eðitimini tamamlamýþ olmalarý gerekecek.

Kaymakam adaylarýnýn mesleðe alýnma ve yetiþtirilmesi ile ilgili hükümlerinin uygulama usul ve esaslarý Ýçiþleri Bakanlýðý tarafýndan çýkarýlan yönetmelikle düzenlenecek.

En az üç yýl kaymakamlýk yapmýþ olanlardan Cumhurbaþkanýnca üst kademe kamu yöneticisi kadrolarýna atananlar ile ilgili mevzuatýna göre Cumhurbaþkanlýðý ve Türkiye Büyük Millet Meclisi kadrolarýna, Ýçiþleri Bakanlýðý ile baðlý kuruluþlarýnýn daire baþkaný veya dengi veya daha üst yönetici kadrolarýna atananlar ve belediye baþkanlýðý, belediye baþkan yardýmcýlýðý, büyükþehir belediyesi teþkilatýnda genel sekreterlik, büyükþehir belediyesi baðlý kuruluþlarýnda genel müdürlük kadrolarýna seçilen veya atananlarýn bu görevlerdeki hizmet süreleri Mülki Ýdare Amirliði Hizmetleri Sýnýfýnda geçmiþ sayýlacak.

- MÜLKÝYE MÜFETTÝÞLERÝNE ÝLÝÞKÝN DÜZENLEMELER

Mülkiye Teftiþ Kurulunda görev yapacak mülkiye müfettiþleri, kaymakam ünvanýný kazandýktan sonra Mülki Ýdare Amirliði Hizmetleri Sýnýfýnda fiilen en az 6 yýl çalýþmýþ olanlar arasýndan atanacak. Vali-mülkiye baþmüfettiþi ünvanlý kadrolara atanmaya iliþkin hükümler saklý olacak.

Mülkiye Teftiþ Kurulu Baþkanlýðýnýn teftiþ, denetim, inceleme, araþtýrma ve soruþturma görevleri mülkiye müfettiþleri tarafýndan yürütülecek.

Denetime tabi kamu kurum ve kuruluþlarý ile özel kanunlarla veya Cumhurbaþkanlýðý Kararnameleriyle kurulmuþ kurum ve kuruluþlar ile bunlara baðlý veya bunlarýn kurduklarý birlik, iþletme, müessese ve teþebbüsler, müfettiþin talep etmesi halinde; her türlü gizlilik derecesini haiz olanlar dahil, bütün belge, defter ve bilgileri ibraz etmek, para ve para hükmündeki evraký ve ayniyatý, kasa, depo ve ambarlarý göstermek, sayýlmasýna ve incelemesine yardýmcý olmak mecburiyetinde olacak. Müfettiþler kasa, depo, ambar, oda, dolap ve benzeri yerleri ve eþyayý mühürleyerek muhafaza altýna alabilecek.

Müfettiþler, diðer kurum ve kuruluþlar ile kamuya yararlý dernekler, gerçek ve tüzel kiþilerden de gerekli yardým, bilgi, evrak, kayýt ve belgeleri istemeye yetkili olacak. Kanunlarda aksine açýk bir hüküm olmadýkça, söz konusu isteðin yerine getirilmesi mecburi olacak.

Müfettiþler, kurum ve kuruluþlarda, bunlarýn görev ve hizmetlerine tahsis edilmiþ bilgisayarlarý, bilgisayar programlarýný ve kütüklerini ve diðer dijital materyaller ile kamuya açýk alanlardaki sistemlerini ve kurum ve kuruluþlara ait bina ve tesislerdeki kamera kayýtlarýný muhafaza altýna alacak; bunlar üzerinde inceleme ve kopyalama yapabilecek.

Müfettiþler, kurum ve kuruluþlarýn elektronik belge yönetim sistemlerine eriþebilecek, inceleme ve kopyalama yapabilecek. Müfettiþlerin gerek görmesi halinde, kendilerine ilgili birim tarafýndan kurumsal ve hizmet veri tabanýna eriþim için yetki ve þifre verilecek.

Müfettiþler, görevleri ile ilgili konularda uzmanlýðý, özel veya teknik bilgiyi gerektiren hallerde kamu kurum ve kuruluþlarýndan yeterli sayýda personel görevlendirilmesini talep edebilecek. Bu talep, vali ve kaymakamlar ile ilgili kurum ve kuruluþ yetkilileri tarafýndan gecikmeksizin yerine getirilecek.

Müfettiþlerin, görevleriyle ilgili konularda kamu kurum ve kuruluþlarý bünyesindeki teknik ve kriminal laboratuvarlarýndan istedikleri inceleme ve tespit iþlemleri öncelikle yerine getirilecek. Bu talepler Ýçiþleri Bakanlýðýna ve baðlý kuruluþlarýna ait laboratuvarlarca ücretsiz olarak yerine getirilecek.

Birinci sýnýf mülki idare amirlerinin tespiti amacýyla yapýlacak inceleme ve deðerlendirmeler, her yýl en fazla iki defa Ýçiþleri Bakanlýðý tarafýndan yapýlacak.

Birinci sýnýf mülki idare amirliði statüsüne yükseltilmeyenler karar tarihinden sonra yapýlacak ilk deðerlendirmede tekrar birinci sýnýf incelemesine tabi tutulabilecek.

Ýl valilerinden veya il valiliði yapmýþ olanlardan Ýçiþleri Bakanlýðý merkez teþkilatý ile baðlý, ilgili ve iliþkili kuruluþlarýnda genel müdür kadrosunun dengi kadrolara atananlarýn mali haklarý, atandýklarý kadrolarda bulunmalarý kaydýyla, filli çalýþmaya baðlý ödemeler hariç olmak üzere il valisine ait ödeme unsurlarý esas alýnarak verilmeye devam edilecek.

- POLÝS BAKIM VE YARDIM SANDIÐI ÝLE ÝLGÝLÝ DÜZENLEMELER

Emniyet Teþkilatý Kanunu'nda Polis Bakým ve Yardým Sandýðýna iliþkin düzenlemeler yapýlacak. Buna göre de sandýk üyeleri, Emniyet Teþkilatý mensuplarý ile üyelikleri devam etmekte iken emekli olup katýlým payýný sandýkta býrakanlardan oluþacak.

Sandýk, üyeleri ile arasýndaki iliþkilerde kamu hukuku, diðer tüm iþ ve iþlemlerinde özel hukuk hükümlerine tabi olup mali ve idari bakýmdan özerk ve tüzel kiþiliði haiz bir teþekkül olacak.

Sandýðýn gelirleri; üyelik aidatlarý, katýlým payý, bu aidat ve katýlým paylarýnýn nemalandýrýlmasý için yapýlan her türlü yatýrým ve faaliyetten elde edilen gelirler ile baðýþ ve yardýmlardan oluþacak. Üyelik aidatý, emeklilik keseneðine esas aylýk tutarýnýn veya prime esas kazanç tutarýnýn yüzde 9'u olacak. Sandýk Genel Kurulu bu oraný 5 puana kadar artýrmaya veya azaltmaya yetkili olacak.

28 Aralýk 2018'den önce Emniyet Teþkilatý kadrosunda göreve baþlayanlardan Teþkilattaki görevi devam edenler Sandýða üye olabilecek. Bu üyelerin Sandýða giriþlerinden itibaren 3 yýl geçtikten sonra nemalar dahil aidatlarýný alarak ayrýlabilmeleri mümkün olacak. Ancak üyelikten çýkanlar bir daha Sandýk üyeliðine kabul edilmeyecek.

Sandýðýn, Emniyet Teþkilatý mensubu olan üyelerine veya ölümleri halinde mirasçýlarýna emeklilik yardýmý, maluliyet yardýmý ve ölüm yardýmý; emekli olan üyelerine ise katýlým payý kar payý ve ölüm yardýmý yapýlacak.

Sandýðýn organlarý, kurul üyelerinin ne suretle ve hangi esaslar dairesinde tespit edileceði, seçimler, görevleri, üyeliðe giriþ, aidat, katýlým payý, ortaklýktan ayrýlma ve ortaklýðýn dondurulmasý, yapýlacak kesintiler, yardýmlar ve katýlým payý kar payý, Sandýðýn gelirleri ve mevcutlarýnýn iþletilmesi ve yapýlacak sosyal hizmetler, denetim ve soruþturma, hesap yýlý, bütçe, safi karýn daðýlýmý ve yapacaðý hizmetlere iliþkin diðer usul ve esaslar Cumhurbaþkaný tarafýndan çýkarýlan yönetmelikle belirlenecek.

- ATEÞLÝ SÝLAHLARIN PARÇALARI DA KANUN KAPSAMINA DAHÝL EDÝLECEK

Ateþli silahlara ait namlu, sürgü, gövde, çerçeve, silindir, mekanizma baþý, çýkarýcý, týrnak, ateþleme iðnesinden oluþan ana veya balistik önemi haiz parçalarýn da ülkeye sokulmasý, yapýlmasý, satýlmasý, satýn alýnmasý, taþýnmasý veya bulundurulmasý Ateþli Silahlar ve Býçaklar ile Diðer Aletler Hakkýnda Kanun hükümleri kapsamýna alýnacak.

Ateþli Silahlar ve Býçaklar ile Diðer Aletler Hakkýnda Kanunu hükümlerine göre armaðan edilen silahlar için kiþilere bulundurma veya taþýma izni veren kayýt ve belgelerde süre kaydý aranmayacak.

Ayný kanun hükümlerine göre armaðan edilen silahlar için kiþilere bulundurma veya taþýma izni veren kayýt ve belgeler her türlü vergi, resim ve harçtan muaf tutulacak.

- SÝLAHINI ÇALDIRAN VE KAYBEDENLERE YENÝDEN RUHSAT VERÝLMESÝ

Ateþli Silahlar ve Býçaklar ile Diðer Aletler Hakkýnda Kanun'daki deðiþiklikle, ikinci kez silahý çalýnan veya silahýný ikinci kez kaybedenlere, yeni silah müracaatlarýnda tek bir silah için taþýma veya bulundurma izni verilecek. Bu silahýn devri halinde yeniden taþýma veya bulundurma izni verilebilecek. Ruhsat sahiplerinin kayýp veya çalýntý olmayan silahlarýna ait ruhsatlarýnýn yenilenmesi bu hükümler kapsamýnda deðerlendirilmeyecek.

Üçüncü kez silahý çalýnan veya silahýný üçüncü kez kaybedenlerin silah vesikasý geri alýnacak ve bu kiþilere fiil tarihinden itibaren 5 yýl geçmedikçe silah bulundurma ve taþýma izni verilmeyecek. Fiil tarihinden 5 yýl geçtikten sonra bu kiþilerin yeni silah müracaatlarýnda tek bir silah için taþýma veya bulundurma izni verilecek.

Ruhsatsýz silah taþýma ve çakar kullananlar dikkat! Teklif bu hafta Meclis'e sunulacak

AK Parti Ýstanbul Ýl Baþkanlýðý, 'Toplumda adalet algýsý' konulu 'Sözüm Mecliste' programý düzenlendi

Malatya'da ruhsatsýz silah imalatý ve ticareti yapan þüpheli yakalandý

AK Parti milletvekillerinin imzasýný taþýyan ve TBMM Baþkanlýðýna sunulan Dahiliye Memurlarý Kanunu ve Bazý Kanunlar ile 375 Sayýlý Kanun Hükmünde Kararnamede Deðiþiklik Yapýlmasýna Dair Kanun Teklifi ile Ateþli Silahlar ve Býçaklar ile Diðer Aletler Hakkýnda Kanun'da deðiþiklikler yapýlacak.

Buna göre, ateþli silahlarýn namlu, sürgü, gövde, çerçeve, silindir, mekanizma baþý, çýkarýcý, týrnak, ateþleme iðnesinden oluþan ana veya balistik önemi haiz parçalarý da ülkeye sokanlara, ülkeye sokulmasýna aracýlýk edenlere, Kanun hükümleri dýþýnda yapanlara, bir yerden bir yere taþýyanlara, satanlara 5 yýldan 12 yýla kadar hapis cezasý ve 500 günden 5 bin güne kadar adli para cezasý verilecek.

Kurusýký tabir edilen ses veya gaz fiþeði ya da benzerlerini atabilen silahý, teknik özelliklerinde deðiþiklik yaparak Kanun hükümlerine tabi silah haline dönüþtürme eylemi, Harp Araç ve Gereçleri ile Silah, Mühimmat ve Patlayýcý Madde Üreten Sanayi Kuruluþlarýnýn Denetimi Hakkýnda Kanun hükümleri dýþýnda yapýlmýþ üretim olarak kabul edilecek ve cezalandýrýlacak. Dönüþtürülen silahýn sayý ve nitelik bakýmýndan vahim olmamasý halinde verilecek ceza üçte birinden yarýsýna kadar indirilecek.

Ruhsatsýz silah taþýyan, satýn alan ve bulunduranlara verilen hapis cezasýnýn 1 yýl olan alt sýnýrý 2 yýla, 3 yýl olan üst sýnýrý da 4 yýla çýkarýlacak. Böylece, ruhsatsýz silah taþýyan, satýn alan ve bulunduranlar 2 yýldan 4 yýla kadar hapis cezasýna çarptýrýlacak.

- SÝLAH PARÇALARINI BULUNDURANA DA CEZA

Ateþli silahlarýn namlu, sürgü, gövde, çerçeve, silindir, mekanizma baþý, çýkarýcý, týrnak, ateþleme iðnesinden oluþan ana veya balistik önemi haiz parçalarý ya da ses veya gaz fiþeði atabilen silah iken Kanun hükümlerine tabi silah vasfýna dönüþtürülen silahlarý da satýn alan, taþýyan veya bulunduranlara da 2 yýldan 4 yýla kadar hapis cezasý verilecek.

Ateþli silahýn, mermilerin veya namlu, sürgü, gövde, çerçeve, silindir, mekanizma baþý, çýkarýcý, týrnak, ateþleme iðnesinden oluþan ana veya balistik önemi haiz parçalarýn sayý veya nitelik bakýmýndan vahim olmasý halinde 5 yýldan 8 yýla kadar hapis ve 500 günden 5 bin güne kadar adli para cezasýna hükmedilecek.

Ayrýca ateþli silahýn bir adet olmasý ve mutat sayýdaki mermilerinin veya namlu, sürgü, gövde, çerçeve, silindir, mekanizma baþý, çýkarýcý, týrnak, ateþleme iðnesinden oluþan ana veya balistik önemi haiz parçalarýn ev veya iþ yerinde bulundurulmasý halinde 1 yýldan 3 yýla kadar hapis ve 100 günden 500 güne kadar adli para cezasý verilecek.

Ateþli silahlara ait mermilerin veya bunlara ait namlu, sürgü, gövde, çerçeve, silindir, mekanizma baþý, çýkarýcý, týrnak, ateþleme iðnesinden oluþan ana veya balistik önemi haiz parçalarýn pek az sayýda bulundurulmasýnýn veya taþýnmasýnýn mahkemece vahim olarak takdir edilmemesi durumunda 6 aya kadar hapis ve 30 günden 500 güne kadar adli para cezasýna hükmedilecek.

Bulundurma ve taþýma fiilinin; vefat, saðlýk durumu, mahkumiyet, müsadere, satýn alma veya devir nedeniyle yapýlan ruhsatlandýrma ya da ruhsat yenileme iþlemlerinde Kanun'da düzenlenen yükümlülüklere aykýrý davranýlarak iþlenmesi halinde 10 bin liradan 25 bin liraya kadar idari para cezasý verilecek.

Nakil izin belgesi almaksýzýn, bulundurma izni verilen silahýný mesken veya iþ yeri deðiþikliði nedeniyle nakledenler hakkýnda 10 bin liradan 25 bin liraya kadar idari para cezasý kesilecek. Ýdari para cezasý vermeye mülki idare amiri yetkili olacak.

Noterlik Kanunu'ndaki deðiþiklikle Türkiye'de usulüne uygun olarak yapýlan ve yabancý bir memlekette kullanýlacak olan iþlemin altýndaki noterin imza ve mührünü, herhangi bir il veya ilçenin en büyük mülki amiri onaylayacak.

- ARAÇ KÝRALAMA ÞÝRKETLERÝ ÝÞLEMLERÝ ANLIK OLARAK BÝLDÝRECEK

Kimlik Bildirme Kanunu'ndaki düzenlemelere göre de araç, gemi/deniz aracý kiralama faaliyeti yürüten gerçek ve tüzel kiþilere ait iþletmenin sorumlu iþletmecileri ve yöneticileri, kiralanan araç bilgileri ile aracý, gemi/deniz aracýný kiralayanlarýn kimlik bilgileri ve kira sözleþmesi ile buna iliþkin tüm bilgi, belge ve kayýtlarý usulüne uygun þekilde bilgisayarda tutmak, genel kolluk kuvvetlerinin her an incelemelerine hazýr bulundurmak, bilgisayar terminallerini genel kolluk kuvvetlerinin bilgisayar terminallerine baðlamak ve kiralayan þahýs ile kiralanan araç bilgilerini araç teslimi esnasýnda genel kolluk kuvvetlerine sistem üzerinden anlýk olarak bildirmek ve kiralanan araçlarda GPS cihazý (küresel uydu navigasyon sistemi) bulundurarak araçlara ait konum bilgisine iliþkin kayýtlarý 5 yýl saklamak zorunda olacak.

Genel kolluk kuvvetleri tarafýndan tutulan verilerden þahýslarýn devam eden aktif araç kiralamasýnýn olup olmadýðý bilgisi araç kiralama faaliyeti yürüten gerçek ve tüzel kiþilere ait iþletmelerle paylaþýlacak.

Bilgi, belge ve kayýtlarý bilgisayarda tutmayanlara, bilgisayar terminallerini genel kolluk kuvvetlerinin bilgisayar terminallerine baðlamayanlara, gerçeðe aykýrý kayýt tutan veya bilgi verenlere, kiralanan araçlarda GPS cihazý (küresel uydu navigasyon sistemi) bulundurmayanlara ve araçlara ait konum bilgisine iliþkin kayýtlarý saklamayanlara 99 bin 896 lira, ilgili bilgi, belge ve kayýtlarý genel kolluk kuvvetlerinin incelemelerine hazýr bulundurmayanlara, kiralayan þahýs ile kiralanan araç bilgilerini araç teslim edilmeden genel kolluk kuvvetlerine sistem üzerinden anlýk olarak bildirmeyenlere 49 bin 938 lira idari para cezasý, mülki idare amirlerince verilecek. Fiillerin, iþlendiði takvim yýlý içinde tekrarý halinde en son kesilen para cezasýnýn iki katý uygulanacak. Ayrýca sayýlan fiillerin iþlendiði takvim yýlý içinde dördüncü defa iþlenmesi halinde iþletme ruhsatlarý iptal edilecek.

- SAHÝL GÜVENLÝK VE JANDARMA PERSONELÝNE MADALYA

Sahil Güvenlik Komutanlýðý Kanunu'ndaki deðiþiklikle görevlerini baþarý ile yerine getiren sahil güvenlik personeline Ýçiþleri Bakaný tarafýndan "Sahil Güvenlik Üstün Cesaret ve Feragat Madalyasý", "Sahil Güvenlik Þeref Madalyasý", "Sahil Güvenlik Üstün Hizmet Madalyasý" verilecek.

Jandarma Genel Komutanlýðý ve Sahil Güvenlik Komutanlýðý adýna eðitim gören öðrencilerin tazminat hükümlerine iliþkin düzenlemeler yapýlacak.

Jandarma Genel Komutanlýðý ile Sahil Güvenlik Komutanlýðýna baðlý kantinlerin elektrik, su ve yakacak giderleri genel bütçeden karþýlanacak.

Jandarma Genel Komutanlýðý personelinden görevlerini üstün baþarý ile yerine getirenlere Ýçiþleri Bakaný tarafýndan "Jandarma Üstün Cesaret ve Feragat Madalyasý", "Jandarma Þeref Madalyasý", "Jandarma Üstün Hizmet Madalyasý" verilecek.

  • silah cezalarý
  • çakar kullanýmý
  • iç güvenlik düzenlemeleri