Kültür ve Turizm Bakaný Mehmet Nuri Ersoy, AK Parti Dýþ Ýliþkiler Baþkanlýðý tarafýndan Beþiktaþ'taki bir otelde gerçekleþtirilen Uluslararasý Asya Siyasi Partiler Konferansý (ICAPP) 11'inci Genel Kurulu'na katýldý. Bakan Ersoy yaptýðý konuþmada, katýlýmcýlara Türkiye'nin turizm stratejisinden bahsetti.
Ersoy, Türkiye'nin son 20 yýlda siyasi iradeden taviz vermediðini belirterek "Cumhurbaþkanýmýz Sayýn Recep Tayyip Erdoðan'ýn liderliðinde ülkesini ve milletini huzur ve refah içinde bir geleceðe taþýmaya kilitlenmiþ olan bu irade, ayný zamanda bütün dünyanýn insanlýk dediðimiz deðiþmez ortak paydada buluþabileceðinin; hiçbir din, dil, ýrk, kültür ayrýmý gözetmeden insaný kucakladýðýmýz ve yücelttiðimiz müddetçe dünyada çözülmeyecek sýkýntý bulunmadýðýnýn da en güçlü savunucusu olmuþtur. Sayýn cumhurbaþkanýmýzýn 'Dünya Beþten Büyüktür' söylemi bir siyasi slogan deðil bir dünya gerçeðidir. Dolayýsýyla ister bakanlýðýmýz uhdesindeki kültür ve turizm baþlýklarýnda olsun ister diðer baþlýklarda; siyasetin, uluslararasý politikalarýn temel hedefi iþ birliði, karþýlýklý olarak elde edilen kazanç, geliþme ve baþarý odaklý olmalýdýr. Tek taraflý kazanç, çýkar odaklý yaklaþým, güce ve zenginliðe doymak bilmeyen bir açlýk dünyanýn ve insanlýðýn yarýnlarýna deðil kaosuna, felaketine hizmet etmektedir. Bu gezegen ateþe verildiðinde, eninde sonunda kibriti ilk çakan da yanar. Ben bu yýl, Uluslararasý Asya Siyasi Partiler Konferansý çatýsý altýnda bir araya gelmiþ 33 ülkenin saygýdeðer siyasi liderlerine, bütün kurum ve kuruluþ temsilcilerine içtenlikle ifade etmek isterim ki Asya'nýn; güneþin doðduðu, medeniyetin yükseldiði topraklarýn temsilcileri olarak bizlerin insanlýk paydasýnda ortaya koyacaðýmýz ortak irade ve samimi iþ birliði dünyayý aydýnlatacak, huzurlu yarýnlarýn kapýsýný aralayacaktýr. Konuþmamýn baþýnda Türkiye'de son 20 yýlda yaþanan güçlü deðiþime vurgu yapmýþtým" diye konuþtu.
"Genel baþlýklar altýnda ülkemizin bu alanlarda gerçekleþtirdiði çalýþmalarý, elde ettiðimiz baþarýlarý ve geleceðe yönelik hedeflerimizi paylaþmak isterim" diye Ersoy, "Türkiye'nin dünya çapýndaki ziyaretçi sayýsý bu yýl, daha önceki rekorun sahibi 2019 yýlý ile ayný veya biraz daha yüksek olacak. Sonuç olarak Türkiye, 2022 hedefini 47 milyondan 50 milyon ziyaretçiye ve gelirini de 37 milyar ABD dolarýndan 44 milyar ABD dolarýna yükseltiyor. Türkiye, Kültür ve Turizm Bakanlýðý öncülüðünde turizm ürünlerini ve hedef ülkeleri çeþitlendirmek, sürdürülebilir turizm endüstrisi oluþturmak, turizm sezonunu uzatmak ve ülkedeki tüm illere talep yaratmak amacýyla çeþitli projeler geliþtirmektedir. Türkiye, turizminin küresel ve bölgesel krizlere karþý baðýþýklýðýný artýrmak, nitelikli turist getirmek ve kiþi baþýna düþen gelir hedeflerini yükseltmek amacýyla pazar çeþitliliðine öncelik vermektedir. Turizmde pazar çeþitliliði yaratmak için üç aþamalý bir strateji benimsenmiþtir: Yepyeni pazarlarla tanýþýrken Türkiye'nin mevcut pazarlardaki payýný artýrmak. Yeni ürünler geliþtirerek ürün çeþitliliðini artýrmak. Turizmi Türkiye'nin 81 iline yaymak. Türkiye'nin küresel pazardaki varlýðýný geliþtirmek için etkin ve yaygýn tanýtým kampanyalarý hayata geçirilmiþtir. Türkiye sürekli olarak dijital ve sosyal medya projeleri yürütmektedir. Kýsa sürede dünyanýn en baþarýlý platformlarýndan biri haline gelen resmi turizm portalý 'GoTürkiye.com'da Türkiye'nin tüm turizm varlýklarý ve zenginlikleri 10 dilde tanýtýlmaktadýr. Gastronomi, inanç turizmi, moda ve alýþveriþ, kampçýlýk, mavi yolculuk, bisiklet, golf ve kayak gibi farklý alanlarda da zengin bir içerik sunan GoTürkiye, kullanýcýlarýn Türkiye seyahatlerini özel olarak hazýrlanmýþ benzersiz rotalarla planlamalarýna olanak tanýmaktadýr. Platform, Türkiye ve yurtdýþýndaki turizm profesyonelleri ile sadece Türkiye'ye seyahat etmekle ilgilenen kullanýcýlar için zengin bir içeriðe sahiptir" dedi.