Bakan Karaismailoðlu, "Türkiye Gençlik Vakfý (TÜGVA) Ýstanbul Lise Baþkanlarý Kampý Toplantýsý"nda yaptýðý konuþmada, tarihin yüklediði büyük sorumluluk bilinciyle Cumhuriyet'in kuruluþunun 100. yýl dönümü olan 2023 için emsalsiz hedefler koyduklarýný belirterek bunlarý gerçekleþtirmekle yetinmeyip, 2035 ve 2053'e kadar planlamalar yaptýklarýný dile getirdi.
Türkiye'nin eskisinden daha güçlü, sözü geçen, gençliðine iþ saðlayan bir ülke olmasý için var güçleriyle çalýþtýklarýný belirten Karaismailoðlu, bu kapsamda projeler ürettiklerini, amaçlarýnýn, ülkenin istiklal ve istikbaline, milletin refahýna, bölgenin huzur ve istikrarýna katký saðlamak olduðunu ifade etti.
Karaismailoðlu, son 20 yýlda Türkiye'de devrim gerçekleþtirdiklerinin altýný çizerek þu deðerlendirmede bulundu:
"Bugün Türkiye, yerli gözlem uydularýný üretiyor, yerli haberleþme uydularýný yapýyor, yerli demir yolu endüstrisini büyütüyor, kendi elektrikli trenini, motorlarýný üretiyor, kendi 4,5G baz istasyonlarýný kuruyor, 5G altyapýsýný oluþturuyor, kendi tersanelerinde ürettiði savaþ gemilerini denize indiriyor. Elbette bu baþarýlarý burada býrakmayacaðýz. Yerli sanayimizi geliþtirerek ithal ettiðimiz sanayi ürünlerinin miktarýný düþürürken, ürettiðimiz milli ürünlerle dünya çapýnda küresel bir üretici ve ihracat ülkesi olacaðýz."
Hedeflere ulaþmada ulaþým ve iletiþim yatýrýmlarýnýn kilit rol oynadýðýna iþaret eden Karaismailoðlu, ulaþým, lojistik ve iletiþim sektörünün, günümüzde gittikçe daha küresel hale gelen ve birbiriyle bütünleþen dünya ekonomisinin ve uluslararasý ticaretin temel yapý taþlarýndan olduðunu bildirdi.
Bakanlýk olarak 2003'ten bu yana uluslararasý ulaþým koridorlarýný sürekli geliþtiren bir ulaþým politikasý izlediklerini ve yatýrýmlarý bu doðrultuda gerçekleþtirdiklerini anlatan Karaismailoðlu, bu yatýrýmlar hakkýnda bilgi verdi.
Karaismailoðlu, Türkiye'yi baþtan baþa kuþatan ulaþtýrma ve haberleþme projeleriyle sadece bölgede deðil, dünyanýn en önemli ticari koridorlarýnda söz sahibi ülke haline geldiklerini vurgulayarak þöyle konuþtu:
"Lojistik süper güce dönüþmek üzere yaptýðýmýz dev ölçekli yatýrýmlarýmýz, ekonomimize, ihracatýmýza, turizmimize de omuz vererek ülkemizin ali menfaatlerine en iyi þekilde katký veriyor. Diðer yandan yaptýðýmýz her yol, her köprü, her tünel, her havalimaný, her liman inþa edildikleri noktada halkýmýza iþ oluyor, aþ oluyor, bereket getiriyor."
Karaismailoðlu, ulaþtýrma projelerinin, birer akarsu gibi, gittikleri yerlere hareket getirdiðini, canlýlýk kattýðýný, bereketi artýrdýðýný ifade ederek þunlarý kaydetti:
"Bir yere ne kadar hýzlý, ne kadar güvenli ulaþabilirseniz, o bölgenin kalkýnmasýna da fazlasýyla etki ediyorsunuz. Onun için biz, projeleri bitirdikten sonra etki durumlarýný izliyoruz. Yapýlan yatýrýmlarýn milli gelire katkýlarý 10 kat daha fazla. Tabii bir de saðladýklarý tasarruflar var. Sadece yollarýmýzýn iþletme performansýný artýran kesintisiz trafik akýþýyla, seyahat süresinde yýllýk 7,3 milyar saat tasarruf elde ediyoruz. Seyahat süresindeki kýsalmalar sayesinde zaman, akaryakýt, bakým ve çevreden yýllýk toplam 85 milyar lira tasarruf saðlýyoruz. Yine yatýrýmlar sayesinde egzoz emisyon salýnýmýný da 5 milyon ton azalttýk. Ancak en önemlisi yatýrýmlarýmýz sayesinde yol güvenliði arttý, ölümlü trafik kazalarý yüzde 80 azaldý, buna baðlý olarak da yýlda 11 bin kiþi hayatta kaldý. Canýn bir bedeli olmaz elbette ama yaklaþýk 11 bin kiþinin canýný kurtarmak dahi bu projelerin ne kadar kýymetli olduðunu bizlere gösteriyor."
Yap-iþlet-devret (YÝD) yöntemiyle hayata geçirilen projelerin "faydasýz" ve "hata" olduðu iddialarýna da deðinen Karaismailoðlu, þu deðerlendirmede bulundu:
"Onlar varsýn yalan ve iftira dolu siyasetlerine devam etsinler. Bizler hizmet, eser üretmeye devam edeceðiz. Saydýðým ekonomik faydalarýn hepsi, KÖÝ ve YÝD modelleri sayesinde ülkemizde kalýyor, vatandaþýmýzýn cebinde kalýyor. Bu sayede Türkiye, 100 yýlda katedeceði mesafeye 20 yýlda eriþebiliyor, dünyayý yakalýyor. Ancak aldýklarý pozisyonun bile hakkýný veremeyenlerin alýþtýðý, görmek istediði Türkiye, çöp, çukur ve çamura boðulan, dýþ politikasýnda Batý'nýn emrine amade olan bir Türkiye'ydi. Bugün yerli ve milli üretim gücüyle, ekonomik baðýmsýzlýðýný kazanan yeni Türkiye'nin geleceði, gençlerimiz sayesinde çok daha parlak, önümüz aydýnlýktýr."
Karaismailoðlu, her yatýrýma itiraz eden zihniyetin, Ýstanbul-Ýzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü'ne de Ýstanbul Havalimaný'na da itiraz ettiðini belirterek "Ýstanbul-Ýzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü'nden 29 Nisan-4 Mayýs tarihlerinde, yani sadece 1 haftada, 290 bin araç geçti. Yani garanti karþýlama oraný yüzde 120'nin üzerine çýktý. Otoyolun kalaný için de yine araç garantilerinin en az yüzde 100'ü karþýlandý. Proje açýldýðý ilk yýl garanti karþýlama oraný yüzde 20 idi. Bugün yüzde 80'lere yaklaþtý." deðerlendirmesinde bulundu.
Kovid-19 salgýný olmasaydý garantinin karþýlama oranýnýn geçen yýl elde edileceðini dile getiren Karaismailoðlu, þu ifadeleri kullandý:
"Bu fizibiliteleri biz 3-5 yýllýk yapmýyoruz. Yýllara sari nasýl artacaðýný, ne zaman baþa baþ noktaya geleceðini, sonrasýnda ne zaman devletin kasasýna ilave gelir getireceðini hepsini hesaplýyor, biliyor ve adýmlarýmýzý atýyoruz. Ayný planlamanýn Çanakkale Köprüsü'nde de gerçekleþeceðine hep birlikte þahit olacaðýz. Memlekete çivi çakmayan, çivi çakýlmasýný da engellemek için çýrpýnan birileri gibi boþ laflarla yürümüyoruz."
Deðeri sýfýr olan bir alanýn, devletin kasasýndan 1 kuruþ çýkmadan 10 milyar avro yatýrým yapýlarak bugün devlet aklýyla 22 milyar avronun üzerinde gelir kapýsýna dönüþtürülen, "Türkiye'nin yüz aký" Ýstanbul Havalimaný'nda, sadece bayram tatilinde, 4 bin 729 uçuþ gerçekleþtirildiðini anlatan Karaismailoðlu, bu rakamýn 1331'inin iç hat olarak gerçekleþtiðini, toplamda 670 bin yolcudan bahsedildiðini, bu yýlýn ilk dört ayýnda Türkiye genelinde havalimanlarýný kullanan yolcu sayýsýnýn da 41 milyonu geçtiðini sözlerine ekledi.