Bakan Tekin, Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan'ýn katýlýmýyla Ýstanbul Lütfi Kýrdar Kongre ve Sergi Sarayý'nda gerçekleþtirilen 2024-2025 Eðitim Öðretim Yýlý Açýlýþ Töreni ile Eðitim Teknolojileri AR-GE ve Kalite Zirvesi'ne katýldý.
Burada konuþan Tekin, Cumhurbaþkaný Erdoðan'a eðitime verdiði eþsiz kýymet ve faaliyetlere sunduðu sonsuz destek için minnet ve þükranlarýný sunduðunu söyledi.
Bir yýl önce gerçekleþtirdikleri eðitim öðretim yýlýnýn açýlýþ programýný hatýrlatan Tekin, þöyle devam etti:
"AK Parti iktidarlarýnýn kümülatif birikimleri eþliðinde devam eden yaklaþýk çeyrek asýrlýk süre boyunca, eðitim ortamlarýmýzýn insani, fiziksel, bilimsel ve teknolojik altyapý açýsýndan geçmiþle mukayese edilemeyecek ve çaðdaþ dünyadaki standartlarý yakalayacak þekilde geliþtiðini ifade etmiþ ve sizlere Bakanlýðýmýz adýna bir söz vermiþtim. Maarif çaðý olarak tecelli edeceðine inandýðýmýz Türkiye Yüzyýlý idealini gerçekleþtirmek için gerekli olan maddi altyapýnýn zat-ý devletlerinizin himaye ve liderliði sayesinde büyük oranda tamamlandýðýný ve artýk bu altyapý üzerine kendi eðitim sistemimizi inþa etmenin, kolektif ve milli bir maarif bilinci ile kendi modelimizi üretmenin vaktinin geldiðini söylemiþtim."
Beceri-hak ve geliþim temelli bir öðrenme sürecinin yaný sýra, erdem-deðer-eylem çerçevesini haiz bütüncül bir yaklaþýmla oluþturduklarý Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nin, eðitimin muhtevasýna yönelik dinamik bir dönüþüm sürecinin de baþlangýcý olduðunu söyledi.
Tekin, "Bu dönüþüm süreci, gençlerimizin hem doðal ve fýtri geliþimini esas alan hem de pedagojik gereksinimlerini karþýlayan zengin bir içerikten ve ihtiyaç duyulan her aþamada güncellenebilecek canlý bir müktesebattan beslenmektedir." diye konuþtu.
Bakan Tekin, "Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli"ne iliþkin, "Dijital yetkinlikler ile Anadolu kültürü gibi geleneksel deðerleri entegre ederek, öðrencilere 21. yüzyýlýn gerektirdiði teorik ve pratik becerileri kazandýrmayý, ahlaki ve etik sorumluluklarýmýzý göz ardý etmeden teknolojinin eðitimdeki kullaným alaný ve deðerini artýrmayý hedefliyoruz." deðerlendirmesinde bulundu.
Milli Eðitim Bakanlýðý olarak bu hedeflerle uyumlu olacak þekilde, eðitim teknolojileri ekosistemini ana gündem ve temel politika alanlarýndan biri olarak gördüklerini belirten Tekin, teknolojik geliþmelerin eðitimde sunduðu fýrsatlardan en iyi biçimde yararlanmak için yoðun olarak çalýþtýklarýný vurguladý.
Tekin, þu anda EBA'nýn dünyada en çok ziyaret edilen ve içerik transfer edilen platformlardan biri haline geldiðini kaydetti.
Bakan Yusuf Tekin, bu yýl beþincisini düzenledikleri zirvenin amacýnýn Bakanlýðýn eðitim teknolojileri alanýndaki faaliyetlerini uluslararasý düzeyde tanýtmak, örnek çalýþmalarýný dünya kamuoyuyla paylaþmak ve ilgili ulusal, uluslararasý paydaþlarý bir araya getirerek iþbirliklerine ve görünürlük faaliyetlerine zemin hazýrlamak olduðunu söyledi.
2024-2025 eðitim öðretim yýlýndaki ana gündem konularýndan birinin de mesleki ve teknik eðitim olduðunu kaydeden Tekin, þunlarý dile getirdi:
"Siyasete ve siyasal karar alma mekanizmalarýna dýþsal ve antidemokratik vesayetçi mücadelelerin sembolü haline gelen 28 Þubat sürecinin en ciddi zarar verdiði alanlardan bir tanesi mesleki eðitim olmuþtu. Bilhassa 2014 yýlýndan itibaren sizlerin önderliðinde bu alanda çok önemli adýmlar atýldý. Sektörle ortak proje meslek liselerinin kurulmasý, iþbaþý eðitimlerine asgari ücretin yüzde 30 ve 50'si oranýnda kamusal destek saðlanmasý, stajyer gençlerimizin iþ kazalarý ve meslek hastalýklarýna karþý sigortalanmasý ve MESEM'lerin zorunlu eðitimin bir parçasý olmasý gibi adýmlar bu anlamda çok önemliydi. Bütün bu adýmlarý hayata geçirirken yaptýðýmýz gibi þimdi de zat-ý devletlerinizin talimatlarýyla her ilimizde sektör temsilcileri, meslek örgütleri ve diðer paydaþlarla bir araya gelerek bir durum tespiti yaptýk. Aksayan, çözülmesi gereken sorun alanlarýný tespit ettik. Yeni modeller ürettik ve mevzuat açýsýndan düzenlemeler yaptýk. Bu yaklaþýmlarýmýz neticesinde 2024-2025 eðitim öðretim yýlýnda mesleki ve teknik öðretimdeki öðrenci sayýmýz yaklaþýk yüzde 15 oranýnda arttý."
Bakan Tekin, 10 Aðustos'ta yayýnlanan Mesleki ve Teknik Eðitim Politika Belgesi'ni hatýrlatarak, "Ana felsefesini 'Herkesin bir mesleði olmalý' þeklinde özetleyebileceðimiz bu belge kapsamýnda mesleki ve teknik eðitimi güçlendirecek, üretim sektörüne nitelikli eleman teminini mümkün kýlacak bir dizi yeni uygulamayý hayata geçireceðiz. Ýlk olarak mesleki eðitimi daha erken yaþlarda baþlatýp teþvik etmek amacýyla ortaokullarýn 7 ve 8. sýnýflarýnda zanaat atölyeleri oluþturduk. Ayrýca bu yýldan itibaren mesleki ve teknik Anadolu liselerinin bünyelerinde meslek ortaokullarý açmayý planlýyoruz." ifadelerini kullandý.
Bakan Yusuf Tekin, ilave olarak Türkiye'nin her bölgesinde sektörün ihtiyaç duyduðu anlamda eðitim elemaný yetiþtirmek ve mezunlarýn istihdamýný kolaylaþtýrmak için "bölge", "ihtisas", "sektör içi" ve "sektöre entegre" olmak üzere 4 yeni okul modelini hayata geçirmeyi gündemlerine aldýklarýný söyledi.
Bu yýl gündemlerindeki üçüncü konunun eðitim öðretim süreçlerine ailelerin daha yoðun bir þekilde katýlýmýný saðlayabilmek olduðunu kaydeden Tekin, bu kapsamda Aile ve Sosyal Hizmetler Bakaný ile birlikte yürütecekleri faaliyetlerin tanýtýmýný yaptýklarýný ve yol haritasýný açýkladýklarýný bildirdi.
Tekin, ayrýca Bakanlýðýn "asrýn felaketi" olarak da adlandýrýlan Kahramanmaraþ merkezli depremlerden etkilenen 11 ildeki faaliyetleriyle ilgili þu bilgileri verdi:
"Her zor zamanýmýzda olduðu gibi bu zorluk karþýsýnda da devlet ve millet olarak kenetlenerek büyük bir dayanýþma örneði sergiledik. Eðitim camiamýz da bu zorlu süreçte olaðanüstü bir çaba sarf etti. Felaketi yaþayan 11 ilimizde deprem öncesinde 119 bin 200 derslikte eðitim veriyorduk. Depremde toplam 9 bin 935 dersliðimiz kullanýlamaz hale geldi. Bu hafta itibarýyla 5 bin 787 dersliðimiz eðitim öðretime baþlamýþ durumda, yýkýlanlar içerisinden. Ýhalesi tamamlanan, devam eden, inþaatý devam eden dersliklerimiz de bittiðinde yýkýlan 9 bin 935 dersliðin yerine 11 ilimizde 19 bin 784 yeni derslik hizmete girmiþ olacak. Böylece talimatlarýnýz doðrultusunda her ilimizde 6 Þubat'tan önceki derslik sayýsýnýn yüzde 10'nun üzerine çýkarmýþ olacaðýz. Ayrýca yine bu 11 ilimizde 58 bin 952 dersliðimizin de güçlendirme, bakým ve onarým çalýþmalarýný da tamamlayarak yeni eðitim öðretim yýlýna hazýr hale getirdik."
Son bir konuyu Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn takdir ve talimatlarýna arz etmek istediðini söyleyen Tekin, sözlerini þöyle tamamladý:
"Yaklaþýk 1 yýldýr dünyanýn gözü önünde devam eden Ýsrail zulmüne karþý evlatlarýmýzýn farkýndalýðýný artýrmak için 9 Eylül Pazartesi günü okullarýmýzda 'Çanakkale'den Gazze'ye Vatan Savunmasý ve Baðýmsýzlýk Mücadelesi' baþlýklý açýlýþ dersiyle derslerin baþlamasýný talimatlarýnýza arz ediyoruz. Bu sayede evlatlarýmýzýn hem Filistinli kardeþleriyle dayanýþma þuurunu artýrmýþ hem de baðýmsýzlýk ve vatan kavramlarýnýn anlam ve önemine yönelik bir farkýndalýk oluþturmuþ olacaðýz."