Küçük, AA muhabirine, bayram öncesi çok ayaklý maðduriyetlerin yaþanabileceðini söyledi.
Baþta bayram þekeri ve çikolata olmak üzere gýda, kuruyemiþ, baklava gibi ürünleri alýrken tanýdýk, bildik yerlerin tercih edilmesi gerektiðini belirten Küçük, "Bu alýþveriþlerde özellikle son kullaným tarihine dikkat edilmeli. Çünkü bayram öncesi yaþanacak yoðunluðu göz önünde bulundurarak bazý kötü niyetli satýcýlar, ellerinde kalmýþ ürünleri piyasaya 'ucuz ürün' kozuyla sürüp halk saðlýðýný tehlikeye atabiliyorlar." diye konuþtu.
Küçük, açýkta satýlan gýda ürünlerine de dikkat etmek gerektiðini, tüketicinin tezgaha dökülmüþ þekeri, çikolatayý deðil, güvenli ürünleri tercih etmesinin önemli olduðunu dile getirerek, aksi halde saðlýk sorunlarýyla karþýlaþýlabileceðine iþaret etti.
Bayram tatilinin 9 gün olmasý sebebiyle tatil, akraba ziyareti gibi planlarýn da arttýðýný söyleyen Küçük, burada da hem tatil rezervasyonlarý hem de ulaþýmda bilinen firmalarýn tercih edilmesi gerektiðini vurguladý.
Küçük, özellikle son dönemlerde bungalov tipi tatil ve çadýr tatiline yönelim olduðunu belirterek þöyle devam etti:
"Yeni ivmelenen bir sektör olduðu için burada da bu hizmetleri genelde bireysel iþletmeler ya da kiþiler veriyor. Çok fazla kurumsallaþmayan bir alan olduðu için ayný doðrultuda suistimale de açýk bir alan. Bu yüzden vatandaþlar, güvenilir kiþilere, güvenilir firmalara itibar etmeli. Rezervasyon için kapora gönderilirken mutlaka bir sözleþme olmalý. Sözleþme yaptýðýnýz kiþi ve firmalarýn banka bilgisine EFT ya da havale yapýlmalý. Sözleþme yapýlan isim ile paranýn gönderildiði isim kesinlikle ayný olmalý. Gittiðinizde bir sürprizle karþýlaþmamak, karþýlaþsanýz da hakkýnýzý arayabilmek için önleminizi almalýsýnýz. Bu tarz rezervasyonlarýn kurumsal firmalardan yapýlmasý gerekiyor.
Sahte web sitelerine dikkat, burada çok sayýda maðduriyet yaþanabiliyor. Ulaþýmda çok þikayet oluyor. Bazen ayný biletin birden fazla kiþiye satýlmasý durumuyla karþýlaþabiliyoruz, bu yüzden bu gibi durumlarda mutlaka tüketici bunu belgelesin. Fotoðrafýný çeksin, tutanak tutsun ki olasý bir maðduriyet durumunda Tüketici Hakem Heyeti'ne baþvurabilsin. Maðdur olduðunu düþünen tüketicinin elinde mutlaka bir delil olsun. Bunun için de tüm alýþveriþlerinin karþýlýðýnda mutlaka fatura alsýnlar. Çünkü fatura olmadan Tüketici Hakem Heyeti'ne baþvuru yapamazsýnýz."
Bayramý geçirmek için tatil bölgelerini seçen tüketicilere de restoran, kafe ve pastanelerin fiyat listelerini giriþ kapýsý ve masalara koyma zorunluluðu olduðunu anýmsatan Küçük, "Gittiðimiz tatil yörelerinde, turizm bölgelerinde özellikle kapýsýnda ve hizmet alýnan masalarda fiyat listesinin olmasýna dikkat edilmeli. Tüketicinin orada yiyip içeceði þeylerin fiyatýnýn ne olacaðýný görmesi gerek. Eðer yoksa bununla ilgili þikayette bulunsunlar. Bayram dönemi diye fahiþ fiyatlarla karþýlaþýlabilir. 50 liralýk ürünü 100 liraya satmaya çalýþanlar olabiliyor." dedi.